Gå til innhold

vask av do

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym jeg...
Skrevet

Først selve doet, porselenet. Så sete og lokke:) Så nedi do, og så på gulvet!

Svamp og papir bruker jeg!

Skrevet

Jeg bruker engangskluter fra jif. Begynner med "snora", fortsetter nedover, tar lokket, setet. Bytter gjerne klut og tar nedover på utsiden av doen og langs kanten der setet ligger oppå... Så spruter jeg jif skurekrem nedi og skrubber litt med dassbørsten, avslutter med å trekke ned mens jeg holder dassbørsten nedi så den blir skylt.

Skrevet

Jeg bruker engangskluter fra jif. Begynner med "snora", fortsetter nedover, tar lokket, setet. Bytter gjerne klut og tar nedover på utsiden av doen og langs kanten der setet ligger oppå... Så spruter jeg jif skurekrem nedi og skrubber litt med dassbørsten, avslutter med å trekke ned mens jeg holder dassbørsten nedi så den blir skylt.

Jøss, du har virkelig jobbet inn rytmen du:-)

Skrevet

Men vet dere hvor på badet det er aller mest bakterier da? Mange tror jo det er doen.

Men neida, det er på dørhåndtaket ut av rommet.

Skrevet

Jøss, du har virkelig jobbet inn rytmen du:-)

Hehe, det bør være bra når det først skjer, for det hender nok litt for sjelden... som alt annet husarbeid her i huset. ;)

Skrevet

Jeg bruker sånne billige engangskluter fra Lidl. Vasker "ovenfra og ned", bytter klut flere ganger.

Og så har jeg sånne brusetabletter som jeg putter oppi for å fjerne belegg. Funker kjempebra!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg bruker sånne billige engangskluter fra Lidl. Vasker "ovenfra og ned", bytter klut flere ganger.

Og så har jeg sånne brusetabletter som jeg putter oppi for å fjerne belegg. Funker kjempebra!

Brusetabletter? Fortell!

*driver og planlegger vask av badet*

Skrevet

Brusetabletter? Fortell!

*driver og planlegger vask av badet*

Kjøper sånne billige på Lidl som forhindrer kalkbelegg (?) og bakterier i doskåla. Skal ligge nedi do en halvtimes tid og så skylles ned. Toalettet ser renere ut etterpå (!).

Gjest Shira12
Skrevet

Kjøper sånne billige på Lidl som forhindrer kalkbelegg (?) og bakterier i doskåla. Skal ligge nedi do en halvtimes tid og så skylles ned. Toalettet ser renere ut etterpå (!).

Da må jeg smiske med noen som bor nærme Lidl :o)

Skrevet

Hehe, det bør være bra når det først skjer, for det hender nok litt for sjelden... som alt annet husarbeid her i huset. ;)

Usj, akkurat nå som jeg syntes jeg hadde vært så flink! Tatt klesvaska og trimmet litt og greier... Også kommer du og trekker meg ned med prat om alt annet som burde vært gjort!

Liker ikke ordet "burde" generelt!

Skrevet

Usj, akkurat nå som jeg syntes jeg hadde vært så flink! Tatt klesvaska og trimmet litt og greier... Også kommer du og trekker meg ned med prat om alt annet som burde vært gjort!

Beklager så mye at jeg svarte på kommentaren din om dovask, og at jeg i det hele tatt svarte på spørsmålet til hovedinnlegger...

God bedring! ;)

Gjest nyutflytted
Skrevet

takk for effektivt og greit vaskeråd!

ha en fin kveld!

Gjest nyutflytted
Skrevet

du har da vært flink nok.

du kan da heller ikke påstå at andre trekker deg ned.det er noe en selv gjør,dessverre.

(forstår deg svært godt,for jeg har selv hatt det slik)

nyt tanken på det du HAR gjort i dag.ikke plage seg selv med alt det som er ugjort.

*Rom ble ikke bygd på en dag

*ikke gjør i dag det du kan utsette til i morgen

;)

ha en fin kveld

Gjest Dovasker'n
Skrevet

Tror ikke at Jiff alene er så effektivt til dovask, da den ikke tar bakterier. Lurt å bruke domestos fresh i tillegg, som er bakteriedrepende og beregnet på dovask.

Gjest nyutflytted
Skrevet

Tror ikke at Jiff alene er så effektivt til dovask, da den ikke tar bakterier. Lurt å bruke domestos fresh i tillegg, som er bakteriedrepende og beregnet på dovask.

takk for tips!

ha en fin kveld!

sammfunnskritiker
Skrevet

Jeg bruker zalo og klor, evt salmiakk- og kaster kluten/skuresvampen. Grovrengjøringen av klossettet tar jeg ved behov, men minst en gang i uken.

Skrevet

Beklager så mye at jeg svarte på kommentaren din om dovask, og at jeg i det hele tatt svarte på spørsmålet til hovedinnlegger...

God bedring! ;)

Hi hi, hentet boksen med is, så gikk det fort over:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...