Gjest Tore foto toto Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Jeg kjøpte forleden en linse fra en nettbutikk, men den var langt større enn hva jeg hadde regnet med og kan ikke brukes til mitt formål. Linsen ble bestilt via nettet og hentet i en av bedriftens utsalgssteder. Jeg mener å huske at man har 14 eller 30 dagers angrefrist(uten spesiell grunn til å heve kjøpet) ved kjøp over internett. Noen som vet om jeg kan heve kjøpet? 0 Siter
Gemini Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Ja, du har 30 dagers åpent kjøp/ angrefrist ved kjøp over internett, i alle fall så lenge man kjøper fra firmaer som holder til i Norge. Internett-kjøp er sidestilt med postordre-kjøp. Det skal følge med et skriv i pakken som informerer om denne rettigheten, men mange nettbutikker synder vel her. Tror det er kjøpsloven eller den nye forbrukerkjøpsloven som regulerer dette, se www.lovdata.no 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Her er angrerettloven: http://lovdata.no/all/hl-20001221-105.html Se spesielt $11, og $14 kan også være grei å være oppmerksom på. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Ja, du har 30 dagers åpent kjøp/ angrefrist ved kjøp over internett, i alle fall så lenge man kjøper fra firmaer som holder til i Norge. Internett-kjøp er sidestilt med postordre-kjøp. Det skal følge med et skriv i pakken som informerer om denne rettigheten, men mange nettbutikker synder vel her. Tror det er kjøpsloven eller den nye forbrukerkjøpsloven som regulerer dette, se www.lovdata.no Det er 14 dager dersom angrerettskjema er sendt med, hvis ikke er det 3 mnd. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 http://forbrukerportalen.no/faq/1023117791.09 0 Siter
Gemini Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Det er 14 dager dersom angrerettskjema er sendt med, hvis ikke er det 3 mnd. Oi, jeg husket visst feil med antall dager. Det er 14 dager som er standard. Og jeg visste egentlig at det var lengre tid når skjema mangler, men husket ikke detaljene. Takk for oppklaringen :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Det er 14 dager dersom angrerettskjema er sendt med, hvis ikke er det 3 mnd. Er det ikke 14 dager etter at angrerettskjema er mottatt? Får du ikke skjema har du evig angrerett. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Er det ikke 14 dager etter at angrerettskjema er mottatt? Får du ikke skjema har du evig angrerett. Det er 14 dager når du mottar skjema. Mottar du ikke skjema er det 3 mnd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.