Gå til innhold

Jeg prøvde si fra i barnehagen om grenser, men...

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har ikke lest de andre svarene, men jeg synes ærlig talt du er helt på jordet. Det har vært flere unge menn ansatt i våre barns barnehage, og jeg har aldri sett på det som noe problem - heller en berikelse for barna.

Ja, det finnes overgripere, men de er tross alt i et fåtall, og jeg tror jeg gjør ungene mine en bjørnetjeneste ved å mistenke alle og enhver for "noe", uten å ha det eneste fnugg av grunn til det.

Også lurer jeg på hva du ville gjort hvis du hadde hatt sønner - ville du bedt om at menn skulle følge på toalettet og smøre rumpene da? Evt. hvorfor ikke? Kvinner gjør også overgrep.

Synes du lager unødige problemer for barnehagen, og dessuten mistenker folk uten noe som helst grunn.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

6

• flisa

3

• puttelull

3

• bugge -jenta

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ærlig talt..jeg kan ikke tro at dette er ett seriøst innlegg...hvor langt ut på jordet går det virkelig å komme..

Gjest min mening her
Skrevet

Døtrene mine gikk i en barnehage der det jobbet en ung mann, og det falt meg aldri inn å si/tenke noe i de baner der.

Gjest paddeflat
Skrevet

Ok nå har vi iallefall fastslått at du sa noe feil og at det har laget krøll med samarbeidet til barnehagen din.

Hvis du vil rette opp i det er det lite annet å gjøre enn å legge seg totalt flat.

Dette er omtrent like ille som å påstå at du ikke vil ha en kvinnelig lege fordi du er redd hun er en dårlig lege fordi hun er kvinne og derfor kan komme til å forårsake mer skade enn gagn.

Så det er stort sett bare å legge seg flat og si at du er klar over at du gikk for langt og at du lot frykten ta overhånd og at du føler deg forferdelig ille.

Så går det seg nok til på sikt ;)

Skrevet

Jeg synes hele greia er noe tull.

Har barnehagen ansatt en forbryter / overgriper, kvinnelig eller mannlig, er h*n enten utspekulert nok til å få ting som h*n vil uansett - eller så klarer h*n det IKKE, som en følge av barnehagens rutiner. Jeg tror ikke dine do-regler fra eller til har noen betydning.

Jeg synes det er merkelig i utgangspunktet å snakke med en 3-åring om hvem hun skal be om hjelp når hun må på do. Det er vel ikke SÅ ofte at hun må spørre totalt utenforstående i slike situasjoner, og snart klarer hun det selv. Du oppnår ingen ting med å la henne få vage forestillinger om at alle menn er litt skumle.

Begge mine unger har gått i en barnehage med mange mannlige ansatte, både homo- og heterofile hvis det har noen betydning, og det er jeg glad for.

Hvis du ikke har tillit til barnehagen, uansett grunn, så ta barnet ut.

Gjest uten nick  today
Skrevet

Jeg synes hele greia er noe tull.

Har barnehagen ansatt en forbryter / overgriper, kvinnelig eller mannlig, er h*n enten utspekulert nok til å få ting som h*n vil uansett - eller så klarer h*n det IKKE, som en følge av barnehagens rutiner. Jeg tror ikke dine do-regler fra eller til har noen betydning.

Jeg synes det er merkelig i utgangspunktet å snakke med en 3-åring om hvem hun skal be om hjelp når hun må på do. Det er vel ikke SÅ ofte at hun må spørre totalt utenforstående i slike situasjoner, og snart klarer hun det selv. Du oppnår ingen ting med å la henne få vage forestillinger om at alle menn er litt skumle.

Begge mine unger har gått i en barnehage med mange mannlige ansatte, både homo- og heterofile hvis det har noen betydning, og det er jeg glad for.

Hvis du ikke har tillit til barnehagen, uansett grunn, så ta barnet ut.

hun oppnår ingenting,sier du.men hun oppnår kanskje å få et barn som er usikkert.

og barn snakker sammen,har hun tenkt på det?

"mamma sier at ingen menn får bli med meg på do"

og barna vil nok snakke seg i mellom og synes dette er rart,kanskje det tilogmed oppstår mobbing pga dette,eller rare tanker hos de andre barna,også.

Gjest En som gjerne kunne tenke meg å jobbe i en barnehave
Skrevet

Jeg er mann som gjerne kunne tenke meg å jobbe i en barnehave. Synes barn er bare helt utrolig herlige, men har valgt en helt annen yrkesvei. Grunnen er stort sett at alt for mange tror at menn i barnehaver er potensielle overgripere.

Det skal ikke mer enn en uskyldig kommentar fra et barn som en hysterisk mor misforstår, til at en blir mistenkt og fort uten jobb. Dette var en risiko jeg ikke ville ha i livet mitt og valgte derfor et annet yrke.

Selvsagt unnskylder jeg ikke overgripere. Dine kommentarer bidrar imidlertid til at de som er skikkelige holder seg langt unna barnehaver.

Jeg vet ikke hva en skal gjøre for å unngå overgrep, men å gjøre barna redde for menn generelt, synes jeg blir galt.

Gjest ta deg sammen
Skrevet

Ja her burde du ha holdt kjeft, tenk det mer om før du snakker.

Du er jo med på å farliggjøre menn i barnehageyrket.

Flere har har spurt deg om hva hvis du hadde hatt en sønn i barnehagen, hva da ??? Vi forventer et svar fra deg.

Faren til barnet ditt får han lov å være med barnet sitt på do, får han bade barnet, skifte bleier o.l. uten at du sitter som en hauk ved siden av ?

Hva hvis barnet ditt blir sykt, og trenger en grundig undersøkelse, ... kun kvinnelige leger som får lov å se på barnet ditt da eller ?

Skrevet

Ja her burde du ha holdt kjeft, tenk det mer om før du snakker.

Du er jo med på å farliggjøre menn i barnehageyrket.

Flere har har spurt deg om hva hvis du hadde hatt en sønn i barnehagen, hva da ??? Vi forventer et svar fra deg.

Faren til barnet ditt får han lov å være med barnet sitt på do, får han bade barnet, skifte bleier o.l. uten at du sitter som en hauk ved siden av ?

Hva hvis barnet ditt blir sykt, og trenger en grundig undersøkelse, ... kun kvinnelige leger som får lov å se på barnet ditt da eller ?

Det er muligens bare et forumtroll..?

Eller noen som vil høste støtte for barnehage-onkler :)

Gjest Fowler 70
Skrevet

Dette er det værste jeg har hørt på veldig månge år. Jeg ble helt satt ut da min kone leste dette. Selv er jeg mann og har jobbet i barnehage i nesten 14 år. Og hele denne tiden har jeg jobbet for å få flere menn inn i barnehagen. Ikke bare er dette bra for barna, som i mange tilfeller har få mannlige rollemodeller men det er bra for arbeidsmiljøet og barnehagens mangfoll.Å fortelle en treåring dette er å gjøre hverdagen dens utrygg.Dette er mennesker hun skal stole 100 % på. Hvist vi setter begrensninger som hun ikke skjønner omfanget av og ikke forstår gjør vi bare henne forvirret og utrygg. Hvis du som mor ser på alle menn som potensielle overgripere er det vell du som burde få hjelp. Er det slik du ser på mannlige sykepleiere, hjelpepleiere og vernepleiere også. Hva med mannlige leger. Kjenner at dette gjør meg veldig sint og lei meg på barnets vegne. Jeg har møtt mange rare oppfatninger om menn i barnehager men det er første gang jeg har blitt oppfattet som en potensiell overgriper. Med slike meninger er det ikke vi rart vi har en lang vei å gå før vi oppnår 20% menn i barnehager som faktisk er et mål for regjeringen.

Hilsen en sint assistent og far til to.PS Jeg burde kanskje ikke godt på do med men datter på ett. Får vente med å skifte bleie til mor

kommer hjem. Så du kan føle deg trygg.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1156683178' post='3261400]

Håper dette er tull!!

Klart det er tull, vedkommende har jo ikke selv svart en eneste gang. :-) Et ekte troll

Gjest enig med øverst
Skrevet

På den ene side forstår jeg din uro, men på den annen side bør man vel tross alt tenke litt rasjonelt i en slik situasjon.

Det er faktisk ikke slik at det bor en pedofil i de fleste menn, som bare venter på en anledning til å slippe ut.

De aller, aller fleste menn ville ALDRI tenke noe som helst usømmelig, langt mindre gjøre noe galt, under stell av et barn.

Det viktigste som kan gjøres er jo ikke å mistenkeliggjøre enhver mann (det skremmer bare menn ytterligere vekk fra slike yrker), men å kreve vandelsattest ved ansettelse. og det er vel innført allerede, er det ikke? Og da for ansatte av begge kjønn.

For man må jo være klar over at det også finnes kvinner som er overgripere, og overgripere som forgriper seg på barn av samme kjønn som seg selv, så det er ikke slik at mann som jobber med barn betyr en mann som vil finne jenter han kan tukle med.

Og du som har jobbet med overgrepsutsatte barn, vet vel også at det like gjerne (eller oftere?) er menn i barnets familie og hjemmemiljø (far, bestefar, stefar, onkel, storebror, venninnens far osv.) som er overgriper, vel så ofte som en mann som barnet kommer i kontakt med på annen måte.

WOW- her fikk du mye pepper trådstarter!

Jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg skjønner trådstarteren godt (tar da utgangspunkt i at historien er sann!).

Hun har blitt utsatt for overgrep, og er nå redd for sitt eget barn.

Jeg synes ikke det er nødvendig at menn (unntatt fedre og søsken) følger småjenter på do. Og hadde jeg hatt en babyjente i barnehage ville jeg absolutt ikke ønsket at en mann skulle tatt bleieskiftet og smurt på salve etc. Jeg har jobbet i b.hage selv.

Jeg forventer meg masse pepper for dette svaret når jeg ser hva dere har svart her ellers, men det får stå til. Vi har alle lov å ha våre meninger.

Gjest Aviaana
Skrevet

WOW- her fikk du mye pepper trådstarter!

Jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg skjønner trådstarteren godt (tar da utgangspunkt i at historien er sann!).

Hun har blitt utsatt for overgrep, og er nå redd for sitt eget barn.

Jeg synes ikke det er nødvendig at menn (unntatt fedre og søsken) følger småjenter på do. Og hadde jeg hatt en babyjente i barnehage ville jeg absolutt ikke ønsket at en mann skulle tatt bleieskiftet og smurt på salve etc. Jeg har jobbet i b.hage selv.

Jeg forventer meg masse pepper for dette svaret når jeg ser hva dere har svart her ellers, men det får stå til. Vi har alle lov å ha våre meninger.

Man har all mulig rett til å ha meninger, men det er hva man gjør med det i praksis som betyr noe. Men jeg kan forstår din uro for dette.

I en barnehage vil det ofte være veldig upraktisk at det alltid skal være en kvinne som følger barna på do. Ofte er det ikke så mange ansatte heller pga sykdom.

I småbarnsavdelinger så er det sjelden slik at de som skifter bleie på barna er helt alene i rommet. Ofte gjør de det sammen, eller en annen passer på andre barn i rommet.

I flere barnehager er det også slik at de voksne ikke har lov til å lukke døren når de følger barn på do, eller skifter bleie på barnet.nettop for å forhindre overgrep og at voksne skal bli urettmessige anklaget.

Jeg tror at det beste man kan gjøre når man bekymrer seg for overgrep er å gjøre barna bevisst på sin egen kropp. man trenger ikke å snakke om spesielle situasjoner som kan skje, men at de får lov til å si ifra dersom det er noe de ikke liker. Å gjøre barna mest mulig selvstendig vil nok også ta bort en del av angsten. Når barna er under tre er dette vanskelig, men når de blir eldre, så blir det lettere.

Skrevet

Jeg ble litt trist av og lese innlegget ditt.

Aller først vil jeg si at jeg skjønner du vil beskytte barnet ditt, vi alle vil det.

Jeg har selv opplevd i familie at grenser er blitt brutt (ikke ovenfor meg) Og dette ligger jo i hodet mitt.

Men jeg synes du har gått for langt.

Vi må jo ikke bli for hysteriske, passe på ja, men bruke sunn fornuft.

Snu situasjonen på hodet. Jeg har en gutt, skal ikke han følges på do av en kvinnelig ansatt?

Og en tanke som slo meg, hadde din jente vært hjemme hos oss, hadde nok min samboer fulgt henne på do like naturlig som at jeg hadde gjort det. Alt etter hvem som var i nærheten. Vi har faktisk aldri tenkt over at det er noe som foreldrene kan reagere på.

Du kan jo ta en ny prat med barnehagen om du føler at det hele ble litt feil, om du føler at det kom litt feil ut da.

Vi vil jo gjerne pakke barna våre inn i bomull, men det gjør nok mer skade enn nytte.

"Og en tanke som slo meg, hadde din jente vært hjemme hos oss, hadde nok min samboer fulgt henne på do like naturlig som at jeg hadde gjort det."

Akkurat det samme tenkte jeg på. Skal det være galt?

Skrevet

Hvis dette er seriøst, har du et langt større problem det du beskriver. Og det er ikke hverken mannen i barnehagen, barnehagen, kontaktpersonen eller ungen din som er/lager det problemet.

Skrevet

Har dette barnet en far? I såfall: Får far være med dattera si på do?

Skjønner du hvor jeg vil?

Skrevet

Er ikke dette litt trist å lese?

Dere andre?

Nei, det er ikke "litt" trist! Det er forferdelig at noen i det hele tatt kan komme seg til å skrive/tenke det høyt!

Men det er nok bare tullball, hele greia. Håper jeg.

Gjest Shira12
Skrevet

"Og en tanke som slo meg, hadde din jente vært hjemme hos oss, hadde nok min samboer fulgt henne på do like naturlig som at jeg hadde gjort det."

Akkurat det samme tenkte jeg på. Skal det være galt?

Jeg synes ikke det er galt!

Jeg begynner og tro at hele tråden er oppspinn...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg blir så rasende når jeg leser dritt som dette!!!!!!

Stakkars menn, de kan snart ikke se på barn uten at de blir mistenkt for å være pedofile el.

Hva med guttene da? De må jo ha damer som hjelper de på do... Eller kanskje vi burde tatt på bleie slik at de slipper å gå på do?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...