Gå til innhold

Hjelpe kjæresten min

Anbefalte innlegg

Gjest linejenta

Hei

Jeg fikk her om dagen vite at kjæresten min ble voldtatt for 4 år siden, og han har ikke fortalt det til noen. Og jeg lurer på hvordan jeg best kan hjelpe han? Han sa han ikke ville gå til pskolog. Kan man "bli bra" ved å ikke gå til en psykolog eller burde man det?

Lurer også på hvor mye en psykolog koster og om egenandel og sånn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243308-hjelpe-kj%C3%A6resten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen kan lære seg å leve med det uten psykolog, andre greier å fortrenge det. Tror den vanligste grunnen til at en velger å ikke søke hjelp er skamfølelsen og at en vil greie seg selv.

Tror det beste du kan gjøre er å si fra at du kan hjelpe han å skaffe en psykolog og at han får si fra selv om du skal gjøre det.

Hos psykologer med driftsstøtte betaler en bare en egenandel som en fører opp på trygdekortet. Når denne har oversteget frikort-grensen er psykologtimene gratis resten av året. Men det er ofte lange ventelister på disse, alt etter hvor du bor i landet. Jeg som bor i en liten by var heldig og trengte bare vente noen måneder.

Hos psykologer uten driftsstøtte koster timene flesk.

Det vanligste er å bli henvist til en offentlig psykiatrisk poliklinikk, men problemet med disse er at det ofte er er lange ventelister. De har så mange pasienter også, at de som er i det systemet ofte bare får 1-2 timer i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...