Gå til innhold

Hjelp meg (sopp)

Anbefalte innlegg

Gjest sopp infeksjon
Skrevet

Tror jeg har fått en sopp infeksjon, det klør og svir og er veldig tørt. Hvor lang tid tar det før kuren med canesten virker? tok en stikk pille i går og smører med krem hele dagen, likevel føler jeg at det klør.

Snacky1365380698
Skrevet

Canesten skal virke rimelig fort. Men det kommer ikke an på hvor mye/ofte du smører. 2-3ganger om dagen holder. Ikke overdriv.

Husk at du skal bruke canesten til symptomene forsvinner + 7 dager til. Dette er veldig viktig. Mange slutter i det kløen/svien er borte, men det betyr ikke nødvendligvis at soppen er helt borte.

Ta på deg et skjørt og dropp trusa mens du går hjemme. Og sov naken. Stramme bukser/undertøy kan gjøre underverker for at soppen skal trives.

Skrevet

Jeg har opplevd med canesten at det kan bli litt bedre, for å så bli verre igjen..brukte vel opptil ti sånne pakker over en lang periode før jeg ikke orket mer..

gikk til legen og fikk skrevet ut noe helt annet. Han sa at canesten virket som regel bare midlertidig, og at det var lurt å få skrevet ut det de har.

Så..kom deg til legen;)

Tok du en pille? Eller har du kjøpt sånn med 6 piller i forresten?

Gjest sopp infeksjon
Skrevet

Canesten skal virke rimelig fort. Men det kommer ikke an på hvor mye/ofte du smører. 2-3ganger om dagen holder. Ikke overdriv.

Husk at du skal bruke canesten til symptomene forsvinner + 7 dager til. Dette er veldig viktig. Mange slutter i det kløen/svien er borte, men det betyr ikke nødvendligvis at soppen er helt borte.

Ta på deg et skjørt og dropp trusa mens du går hjemme. Og sov naken. Stramme bukser/undertøy kan gjøre underverker for at soppen skal trives.

Jeg jobber i helga så jeg må ha klær på meg. Bruker bommuls truser da.

Gjest sopp infeksjon
Skrevet

Jeg har opplevd med canesten at det kan bli litt bedre, for å så bli verre igjen..brukte vel opptil ti sånne pakker over en lang periode før jeg ikke orket mer..

gikk til legen og fikk skrevet ut noe helt annet. Han sa at canesten virket som regel bare midlertidig, og at det var lurt å få skrevet ut det de har.

Så..kom deg til legen;)

Tok du en pille? Eller har du kjøpt sånn med 6 piller i forresten?

Kjøpte en kombinasjons pakning med en stikk pille og krem. Må jeg ta gu hvis jeg skal til legen å få den andre pilla?

Skrevet

Kjøpte en kombinasjons pakning med en stikk pille og krem. Må jeg ta gu hvis jeg skal til legen å få den andre pilla?

Jeg måtte ikke ta gu. Sa at jeg visste det var sopp fordi jeg har hatt det før, og fordi jeg kvier meg for gu..

Han sa d ikke var nødvendig, og sa også at dersom jeg tok feil, at det ikke var sopp, så ville vi finne det ut om kremen han skrev ut, ikke virket.;)

Gjest anbefales
Skrevet

Jeg kan så sterkt anbefale Replens, dette er egentlig en glidekrem, men den setter balansen i form igjen for å si det sånn. Jeg var VELDIG mye plaget med sopp og urinveisinfeksjoner. Oppdaget med en tilfeldighet at dette ble bedre med å bruke Replens. Er det lenge siden du har vært bra, ta eventuelt canesten kur først og bruk Replens en hel måned hver tredje dag som foreskrevet. For å vedlikehold kan man ta en rett etter mens er ferdig, og eventuelt hvis du kjenner at det begynner å klø igjen.

Dette er helt supert. Synes Canesten, og antobiotika ble en ond sirkel hos meg. Den ene slo den andre ihjel, og jeg fikk stadig vekk en av infekjsonene.

Skrevet

Jeg kan så sterkt anbefale Replens, dette er egentlig en glidekrem, men den setter balansen i form igjen for å si det sånn. Jeg var VELDIG mye plaget med sopp og urinveisinfeksjoner. Oppdaget med en tilfeldighet at dette ble bedre med å bruke Replens. Er det lenge siden du har vært bra, ta eventuelt canesten kur først og bruk Replens en hel måned hver tredje dag som foreskrevet. For å vedlikehold kan man ta en rett etter mens er ferdig, og eventuelt hvis du kjenner at det begynner å klø igjen.

Dette er helt supert. Synes Canesten, og antobiotika ble en ond sirkel hos meg. Den ene slo den andre ihjel, og jeg fikk stadig vekk en av infekjsonene.

Hvor får man tak i Replens?

Gjest anbefales
Skrevet

Hvor får man tak i Replens?

På apoteket under intimhygiene står det ofte. Kommer i en eske, med flere hendige engangsdoser.

Her er link til produktet. Det står mye om overgangsalderen, men selv er jeg en kvinne i 30 årene. Stress kan også skape problemer f.eks. ikke bare overgangsalderen.

http://www.medlite.no/?pid=132

Skrevet

7 dager? Det er ikke det det står i bruksanvisninga vel?

Jeg har hørt fra lege at det stort sett forsvinner like kjapt uten canesten, så jeg har sluttet å bruke det, og på meg stemmer det.

Snacky1365380698
Skrevet

7 dager? Det er ikke det det står i bruksanvisninga vel?

Jeg har hørt fra lege at det stort sett forsvinner like kjapt uten canesten, så jeg har sluttet å bruke det, og på meg stemmer det.

Joo, mener det står 7dager til etter at symptomene har fosvunnet.

Mange mener mye rart om canesten. Har man ikke hatt sopp før, hjelper ofte canesten. Men med de mer alvorlige soppinfeksjonene hjelper det ikke alltid. Hos de fleste derimot, er det lite vits i å bruke canesten hvis man ikke fjerner årsaken til soppen fra dag en. TIl meg var det ppillene, så canesten hjalp fint lite. Tviler ikke på at jeg har blitt imun mot greia...

Skrevet

Joo, mener det står 7dager til etter at symptomene har fosvunnet.

Mange mener mye rart om canesten. Har man ikke hatt sopp før, hjelper ofte canesten. Men med de mer alvorlige soppinfeksjonene hjelper det ikke alltid. Hos de fleste derimot, er det lite vits i å bruke canesten hvis man ikke fjerner årsaken til soppen fra dag en. TIl meg var det ppillene, så canesten hjalp fint lite. Tviler ikke på at jeg har blitt imun mot greia...

Fra felleskatalogen.no/pasientutgave: "Behandlingen fortsettes inntil 3 dager etter symptomfrihet."

Og det står også at man skal kontakte lege "ved gjentatte infeksjoner over lang tid for å utelukke underliggende sykdommer som predisponerer for soppinfeksjoner."

Interessant for meg iallefall...

Gjest ikke nikkher
Skrevet

Fra felleskatalogen.no/pasientutgave: "Behandlingen fortsettes inntil 3 dager etter symptomfrihet."

Og det står også at man skal kontakte lege "ved gjentatte infeksjoner over lang tid for å utelukke underliggende sykdommer som predisponerer for soppinfeksjoner."

Interessant for meg iallefall...

hos meg var det spiral som forårsaket stadige soppinfeksjoner.etterhvert ble det underlivsbetennelse også(forårsaket av spiral),m gjentatte soppinfeksjoner.

Skrevet

Etter at du er ferdig med Canesten-kuren, vil jeg anbefale at du bruker Vivag (stikkpille). Jeg var tidligere veldig plaget med sopp, men nå tar jeg Vivag 1 gang i uka. Har ikke hatt infekjson på snart 3 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...