Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi snakker timeout annen hver gang, dvs opptil et par minutter uten at noe skjer, det står helt stille. Plustelig går alt raskere igjen en liten stund. Jeg tipper serveren blir brukt til oppgaver som tar for mye av ressursene til å drive slike steder som DOL. Mange lesere dropper også bufringen da, slik at innlegget blir borte.

Low budget?

Jeg har sett ISP som presser serverne og båndbredden som sitroner for å spare en krone timen. For så å skylde på alt fra månefaser til nisser og troll. Men ikke sikkert DOL er slik selvsagt, problemet ligger sikkert helt andre steder.

Ubrukelig er det åkkesom, årsak eller ikke.

Fortsetter under...

Dol siden her hjemme tar nøyaktig et par til 5-6 sekunder....

nisser og troll altså.

Det ser ut som det er et voldsomt PL (packet loss) på ruter nr 5 fra serveren.

ge-0-0-3-90.br1.oea19.no.catchbone.net [193.75.9.9]

Men det er ikke mitt problem heldigvis. Da kan det hende at en del av oss går om en annen rute, og unngår dermed denne.

Men det kan være flere årsaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...