Gå til innhold

innkjøp av katteutstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter på en liten pusekatt som snart er gammel nok til å flytte inn hos oss. Regner med å kjøpe matskål, vannskål, reisebur, tissekasse og seng. Er det noe mer?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• Katt-ja

7

• Signaturelle

2

• keinstein

2

Skrevet

Børste, hvis den er langhåret. I alle fall hvis den skal gå ute.

Skrevet

Noe til å kvesse klørne på, så den ikke gjør det på møbler og tapet.

Skrevet

Hvis den skal være inne, MÅ du ha klosaks. Dette fordi den vanskelig får naturlig slitasje og "sirkulasjon" av klørne hvis den ikke går ute. Er den ute, trenger den klørne til å forsvare seg.

Seng kan dere egentlig drite i, da det er helt hipp som happ hvor den finner ut at den vil ligge. Mine katter har som regel hatt perioder hvor de har foretrukket ett sted å ligge, så skifter de til et annet o.s.v.

Husk å kjøpe ormekur, og å vaksinere, selv om den evt. bare skal være inne.

"........................................"

Skrevet

Skal den være inne?

Neei, bare til den blir stor nok til ikke å gå seg bort med en gang ;-)

Skrevet

Hvis den skal være inne, MÅ du ha klosaks. Dette fordi den vanskelig får naturlig slitasje og "sirkulasjon" av klørne hvis den ikke går ute. Er den ute, trenger den klørne til å forsvare seg.

Seng kan dere egentlig drite i, da det er helt hipp som happ hvor den finner ut at den vil ligge. Mine katter har som regel hatt perioder hvor de har foretrukket ett sted å ligge, så skifter de til et annet o.s.v.

Tenkte vi skulle ta en tur til dyrlegen for en sjekk, og så kastrere når den blir noen mndr gammel. Planen er også å ha en ute + inne-katt.

Skrevet

Tenkte vi skulle ta en tur til dyrlegen for en sjekk, og så kastrere når den blir noen mndr gammel. Planen er også å ha en ute + inne-katt.

Hva legger du i noen måneder, egentlig? Den skal jo være nesten tre mnd. før dere får den. Og jeg ville absolutt ikke kastrert den før den var minst 6 mnd. gammel. Ja, jeg vet enkelte har fått det for seg at man kan kastrere de fryktelg tidlig, men dette er en ny ting som hverken veterinærer eller andre vet nok om ennå. Best å være litt mer på den sikre siden. 6-10 mnd. vil jeg si.

"....................................."

Skrevet

Hva legger du i noen måneder, egentlig? Den skal jo være nesten tre mnd. før dere får den. Og jeg ville absolutt ikke kastrert den før den var minst 6 mnd. gammel. Ja, jeg vet enkelte har fått det for seg at man kan kastrere de fryktelg tidlig, men dette er en ny ting som hverken veterinærer eller andre vet nok om ennå. Best å være litt mer på den sikre siden. 6-10 mnd. vil jeg si.

"....................................."

Jeg har lest at den bør være ca 6 mndr (ække det "noen" da?), så vi venter vel til da med kastrering.

Vi prøver å overbevise kattemammaeieren om at vi venter til 10-12 uker før vi henter ungen, hun påsto 7 uker og det hørtes fryktelig tidlig ut...

Det er ikke akkurat rasekatt dette her ;-)

Skrevet

Jeg har lest at den bør være ca 6 mndr (ække det "noen" da?), så vi venter vel til da med kastrering.

Vi prøver å overbevise kattemammaeieren om at vi venter til 10-12 uker før vi henter ungen, hun påsto 7 uker og det hørtes fryktelig tidlig ut...

Om det er rasekatt eller ikke er revnende likegyldig. Den "kattemammaen" skulle jeg likt å hatt en prat med. Det er direkte vanskøtsel og dyreplageri å ta den 7 uker gammel fra moren. 12 uker er en absolutt grense, så 10-12 er et must.

Faen, jeg blir så forbanna på kunnskapsløse og/eller ignorante drittsekker.

"..........................................."

Skrevet

Om det er rasekatt eller ikke er revnende likegyldig. Den "kattemammaen" skulle jeg likt å hatt en prat med. Det er direkte vanskøtsel og dyreplageri å ta den 7 uker gammel fra moren. 12 uker er en absolutt grense, så 10-12 er et must.

Faen, jeg blir så forbanna på kunnskapsløse og/eller ignorante drittsekker.

"..........................................."

Jepp, vi tar ikke imot den så tidlig. Sier evt at vi vil vente til høstferien, for da skal vi være hjemme en uke og kan ta oss av ungen mens alt er nytt og ukjent.

Ungene er 6 uker nå, så det burde passe greit.

Skrevet

Neei, bare til den blir stor nok til ikke å gå seg bort med en gang ;-)

OK. Hvis den skulle være inne, burde de være to så de kan holde hverandre med selskap når du ikke er hjemme.

Jeg har tre katter rekende omkring og ingen av dem er mine. Jeg skulle ønske folk holdt dem inne.

Skrevet

Jepp, vi tar ikke imot den så tidlig. Sier evt at vi vil vente til høstferien, for da skal vi være hjemme en uke og kan ta oss av ungen mens alt er nytt og ukjent.

Ungene er 6 uker nå, så det burde passe greit.

Bra at _dere_ vet hva dere driver med, ihvertfall :-)

"............................................"

Skrevet

7 uker er alt for tidlig. Det bør gå minst 10 helst 12 uker, før den tas fra moren.

Skrevet

Ikke glem halsbånd med i allefall telefonnummer skrevet på, helst adresse også.

Pass på at det blir skrevet tydelig med vannfast, ikke for tykk tusj.

Ellers kan man få kjøpt graverte skilt til å feste på, dette fåes kjøpt bl.a hos Tropehagen Zoo.

Skrevet

Klosaks? Hmmm.

Min nesten-konstant-inne-katt sier at han får nok slitasje av alle de fine merkene han lager på dørkarmene ;-)

Skrevet

Klosaks? Hmmm.

Min nesten-konstant-inne-katt sier at han får nok slitasje av alle de fine merkene han lager på dørkarmene ;-)

Du bør fakisk klippe klørne. Men det er vanskelig hvis det aldri har blitt gjort :-)

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...