Gå til innhold

Innekatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke hvilke du har kjøpt , men de søstra mi kjøpte fungerte som de skulle.

Snakker vi om sammenfall eller sammenheng?

Skrevet

Alle dyr vil ut.

Men det er litt underlig når noen påstår at hvis katten klorer i stykker møbler så er det kun fordi katten vil ut. Hvordan vet de det?

Selvsagt er det enklest å hive ut katta, enn å finne ut hvorfor den egentlig klorer.

Men egentlig er først og fremst mennsket som vil ha katten. Uten katten hadde det ikke spilt noen rolle om den ville være ute eller inne.

Jeg syns grunnsynet bør være om folk MÅ ha katt, og om de har rett til å ha katt. Og har de rett til å ha den ute? Har katten rett til å være ute? Har naboene rett til å få være i fred på sin egen eiendom uten å få andres katter rekende rundt der?

Å klore er jo naturlig for alle katter - de klorer i trær og lignende ute, vil de inn da? ;-)

Skrevet

Å klore er jo naturlig for alle katter - de klorer i trær og lignende ute, vil de inn da? ;-)

Klipp klørne.

De klorer for å kvesse klørne. De vokser ut lagvis, de er av kitin, hvor det fremste er hardest og blir mykere bakover. Dermed blir det bakerste slitt mer og det dannes en spiss i forkant. Kattens gripeverktøy. Klipper du av tuppen, blir de sløve og kattens klorebehov dempes.

Installer en meterhøy stolpe på en meterstor sponplatebit, belegg alt med løkkevevet tepperest. Da kan katten få tak med bakbeina i teppet på plata, strekke seg og klore på den teppebelagte stolpen. Løkkevevingen gjør at den får godt tak. Før i tida kom katter langveis fra for å klore på stolpen vår. Teppet på stolpen ble helt revet i stykker, og du kunne se på kattene at de elsket det.

Skrevet

Klipp klørne.

De klorer for å kvesse klørne. De vokser ut lagvis, de er av kitin, hvor det fremste er hardest og blir mykere bakover. Dermed blir det bakerste slitt mer og det dannes en spiss i forkant. Kattens gripeverktøy. Klipper du av tuppen, blir de sløve og kattens klorebehov dempes.

Installer en meterhøy stolpe på en meterstor sponplatebit, belegg alt med løkkevevet tepperest. Da kan katten få tak med bakbeina i teppet på plata, strekke seg og klore på den teppebelagte stolpen. Løkkevevingen gjør at den får godt tak. Før i tida kom katter langveis fra for å klore på stolpen vår. Teppet på stolpen ble helt revet i stykker, og du kunne se på kattene at de elsket det.

Jeg vet det er derfor :-)

Skrev innlegget mitt som en støtte til ditt innlegg om at det at katter kvesser klørne ikke nødvendigvis betyr "jeg vil ut".

Katta mi (som har fått innvilget opphold på "felisitært" grunnlag hos mine foreldre) var vill etter et klorebrett med duft av kattemynte...

Skrevet

Jeg vet det er derfor :-)

Skrev innlegget mitt som en støtte til ditt innlegg om at det at katter kvesser klørne ikke nødvendigvis betyr "jeg vil ut".

Katta mi (som har fått innvilget opphold på "felisitært" grunnlag hos mine foreldre) var vill etter et klorebrett med duft av kattemynte...

De kvesser klørne når de forbereder seg på jakt, dvs at de begynner å tenke på å sondere terrenget for mulig bytte. Men de fleste huskatter er psykiske misfostre, understimulerte, de er kattunger hele livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...