Sør Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Så tro hva du vil da! Ikke alle som er klarsynte vil brette seg ut i avisene heller,hvorfor det tror du? Ser jo hvordan sånne som deg reagerer da,de har andre ting å bruke energien sin på. Som sagt, du kan selvsagt påstå at det var hamsteren din, en klarsynt eller en indisk gud. Så lenge du ikke kan dokumentere noe som helst, er det åpenbart bare tull du farer med. Med vennlig hilsen 0 Siter
morsan Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Ikke vet jeg, men jeg husker en forsvinningssak i lokalmiljøet da jeg var barn/ungdom. En synsk skal ha sagt at han som forsvant befant seg innestengt i en hytte på fjellet, utsatt for "foul play". Da våren kom fløt han imidlertid i land fra elva han hadde falt uti og druknet..... 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Som sagt, du kan selvsagt påstå at det var hamsteren din, en klarsynt eller en indisk gud. Så lenge du ikke kan dokumentere noe som helst, er det åpenbart bare tull du farer med. Med vennlig hilsen Pjuk.... Hva vil du da,at jeg skal offentlig-gjøre alt her? 0 Siter
keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Det har aldri skjedd i hele verden. Politiet hater folk som blander seg i etterforskningen. Klarsynte får ikke så mye som et øyeblikks oppmerksomhet fra profesjonelle politifolk og internasjonale politieksperter. De "klarsynte" forvirrer og opprører dessuten de pårørende, skaper illusjoner og falske håp, ofte for å tjene penger eller få publisitet. "Klarsynte" er dessuten ofte forstyrrede mennesker. Jeg mener de klarsynte på norsk TV også virker tilbakestående, forvirret og uklare i adferden. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Om det ble oppklart vet jeg ikke, men mener bestemt at det er offisielt at Anna Elisabeth Westerlund hjalp politiet flere ganger. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Om det ble oppklart vet jeg ikke, men mener bestemt at det er offisielt at Anna Elisabeth Westerlund hjalp politiet flere ganger. Anna har ikke hjulpet noen. Som alle andres overnaturlige evner, så forsvant de under kontrollerte forhold de også. Det er bare illusjoner og manipuleringer. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Så tro hva du vil da! Ikke alle som er klarsynte vil brette seg ut i avisene heller,hvorfor det tror du? Ser jo hvordan sånne som deg reagerer da,de har andre ting å bruke energien sin på. En berømt amerikansk synsk dame viste seg å ta feil flere ganger enn normale tilfeldigheter skulle tilsi. Jeg ville gjort det bedre, enda så uflaks jeg pleier ha. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Anna har ikke hjulpet noen. Som alle andres overnaturlige evner, så forsvant de under kontrollerte forhold de også. Det er bare illusjoner og manipuleringer. Kjente du henne, siden du kan si det så sterkt? 0 Siter
keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Kjente du henne, siden du kan si det så sterkt? http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/10/29/412868.html Hun var meget intelligent, men ikke synsk. Hun utga hvert år spådommer om året som kom, men ingen var videre imponert. Ingen kriser og brå alvorlige hendelser klarte hun "spå", bare trakk en del slutninger med sin kloke hjerne og mer eller mindre kvalifiserte gjettinger. På visse områder er jeg også god til å gjette, på andre områder bommer jeg mer. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Kjente du henne, siden du kan si det så sterkt? Noen ganger går det å gjette at f eks tre menn var med på en forbrytelse, da kan ofte politiet gjette det like godt, men ikke bevise det. Så kan du si at du ser et skjegg. Hvis det er tre menn, så er det sannsynlig at en av dem har / har hatt skjegg, faktisk veldig sannsynlig. Også at en av dem har lite hår, en har stor nese, en har mørkt hår osv. Men da gjelder det å ikke nevne om det sitter på samme mann, og så er du godt på vei til en spådom. Du kan si at det var mørkt, for det er det ofte når folk gjør gale ting. At du ser en bil, som ser grå ut (i mørket er alle katter grå) osv. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/10/29/412868.html Hun var meget intelligent, men ikke synsk. Hun utga hvert år spådommer om året som kom, men ingen var videre imponert. Ingen kriser og brå alvorlige hendelser klarte hun "spå", bare trakk en del slutninger med sin kloke hjerne og mer eller mindre kvalifiserte gjettinger. På visse områder er jeg også god til å gjette, på andre områder bommer jeg mer. Jeg kjente ikke Anna Elisabeth, men jeg har truffet en slektning av henne som har de samme evner, og han klarte og overbevise meg ihvertfall. Han ville i motsetning til Anna Elisabeth ikke bli offisielt kjent for sine evner. Jeg tvilte ikke på at han var synsk. Tror ikke du hadde klart å gjettet deg frem til alt det han sa som stemte, om du hadde vært aldri så intelligent. 0 Siter
Gjest Buffe da Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Et korrupt politivesen som får hjelp av undercover-synske? Den var ny! :oD LOL her også, en morsom skrue denne JA! Mange gale folk i verden, og noen havner tydeligvis her. ;d Det blir som med den feite ekle heksa en mailvenn har til nabo (fysj nå var jeg stygg), hun påstår hun er synsk og har hjulpet politiet med å løse alvorlige saker osv osv osv. Hun påstår visstnok mye annen løgn som de morer seg masse over i lokalmiljøet der også. Steike gærne kvinnfolket, går forståelig nok til psykolog. 0 Siter
Gjest rota Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Noen ganger går det å gjette at f eks tre menn var med på en forbrytelse, da kan ofte politiet gjette det like godt, men ikke bevise det. Så kan du si at du ser et skjegg. Hvis det er tre menn, så er det sannsynlig at en av dem har / har hatt skjegg, faktisk veldig sannsynlig. Også at en av dem har lite hår, en har stor nese, en har mørkt hår osv. Men da gjelder det å ikke nevne om det sitter på samme mann, og så er du godt på vei til en spådom. Du kan si at det var mørkt, for det er det ofte når folk gjør gale ting. At du ser en bil, som ser grå ut (i mørket er alle katter grå) osv. Nå beskriver du en som gjerne vil få oppmerksomhet og later som om han er synsk. Problemet for de synske og da også de som skal tolke dem, er at de kan få inn ting som de ikke er sikre på hva er, om det i det hele tatt har noe med saken og gjøre. De får bare inn en masse intrykk som på en film. De seriøse sier da ifra, hvis de er usikre på hva de ser. 0 Siter
Gjest Buffa da Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Det har aldri skjedd i hele verden. Politiet hater folk som blander seg i etterforskningen. Klarsynte får ikke så mye som et øyeblikks oppmerksomhet fra profesjonelle politifolk og internasjonale politieksperter. De "klarsynte" forvirrer og opprører dessuten de pårørende, skaper illusjoner og falske håp, ofte for å tjene penger eller få publisitet. "Klarsynte" er dessuten ofte forstyrrede mennesker. Jeg mener de klarsynte på norsk TV også virker tilbakestående, forvirret og uklare i adferden. "Jeg mener de klarsynte på norsk TV også virker tilbakestående, forvirret og uklare i adferden." *lol* Godt sagt, den tanken har slått meg også. Har dere lagt merke til at de klarsynte i disse programmene ikke har samme oppfatning av hendelsesforløp og hvem som er gjerningsmenn? Det beviser jo at det er masse (bare) humbug ute å går. Det er ikke mye de er enige om gitt! steike... 0 Siter
Gjest Bøffe da Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Whatever!!! Gærne menneske! En trollversjon av arten kanskje? 0 Siter
keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Nå beskriver du en som gjerne vil få oppmerksomhet og later som om han er synsk. Problemet for de synske og da også de som skal tolke dem, er at de kan få inn ting som de ikke er sikre på hva er, om det i det hele tatt har noe med saken og gjøre. De får bare inn en masse intrykk som på en film. De seriøse sier da ifra, hvis de er usikre på hva de ser. Å spå er en bestemt teknikk som alle kan lære seg, og som du kan lære på kurs. Det er altså en samling triks og illusjoner som kan beskrives og skrives ned i en bok. Akkurat som psykoanalyse er et fag, så er spådom også det. Så - men en porsjon flaks og erfaring så kan hvem som helst spå. Ikke spå sant, men "sannsynlig". Og håpe at folk forveksler begrepene "sammenfall" og "sammenheng". 0 Siter
Gjest rota Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Å spå er en bestemt teknikk som alle kan lære seg, og som du kan lære på kurs. Det er altså en samling triks og illusjoner som kan beskrives og skrives ned i en bok. Akkurat som psykoanalyse er et fag, så er spådom også det. Så - men en porsjon flaks og erfaring så kan hvem som helst spå. Ikke spå sant, men "sannsynlig". Og håpe at folk forveksler begrepene "sammenfall" og "sammenheng". Jada, alle kan foreta kvalifiserte gode gjetninger etter tidligere erfaringer og statistikk osv, men det er noe annet enn å være synsk. Du har nok ikke forutsetning for å skjønne dette med synskhet, man må gjerne ha opplevd noe for å kunne fatte hva det er. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 "Jeg mener de klarsynte på norsk TV også virker tilbakestående, forvirret og uklare i adferden." *lol* Godt sagt, den tanken har slått meg også. Har dere lagt merke til at de klarsynte i disse programmene ikke har samme oppfatning av hendelsesforløp og hvem som er gjerningsmenn? Det beviser jo at det er masse (bare) humbug ute å går. Det er ikke mye de er enige om gitt! steike... Jeg er skeptisk i utgangspunktet til alt sludder som kan skape illusjoner og konsekvenser av disse. Jeg drev med spådommer selv en gang tida, og jeg kan love deg at jeg utnyttet medhjelpere som syns det var like gøy som meg å lure kompiser som partytriks. En skaphomse ble avslørt på den måten. Han trodde jeg ikke kunne vite noe om dette, men jeg fikk tips via en lang omvei. Han trodde hans "handleturer" til Danmark var gått ubermerket han. Jeg sa han skulle treffe en mann som skulle bety mye for han. Han ble litt blek, forskrekket og stille, prøvde å le det bort. Han traff en mann og de er sammen siden 10 år. Flaks med den, og litt lureri. TV er en drømmefabrikk hvor det er lett å jukse, og jeg stoler ikke på media. 0 Siter
Gjest Buffe da Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Jada, alle kan foreta kvalifiserte gode gjetninger etter tidligere erfaringer og statistikk osv, men det er noe annet enn å være synsk. Du har nok ikke forutsetning for å skjønne dette med synskhet, man må gjerne ha opplevd noe for å kunne fatte hva det er. *LOL* 0 Siter
Gjest Buffe da Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Jeg er skeptisk i utgangspunktet til alt sludder som kan skape illusjoner og konsekvenser av disse. Jeg drev med spådommer selv en gang tida, og jeg kan love deg at jeg utnyttet medhjelpere som syns det var like gøy som meg å lure kompiser som partytriks. En skaphomse ble avslørt på den måten. Han trodde jeg ikke kunne vite noe om dette, men jeg fikk tips via en lang omvei. Han trodde hans "handleturer" til Danmark var gått ubermerket han. Jeg sa han skulle treffe en mann som skulle bety mye for han. Han ble litt blek, forskrekket og stille, prøvde å le det bort. Han traff en mann og de er sammen siden 10 år. Flaks med den, og litt lureri. TV er en drømmefabrikk hvor det er lett å jukse, og jeg stoler ikke på media. *flire* Vi er alle litt synske vettu... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.