keinstein Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Jada, alle kan foreta kvalifiserte gode gjetninger etter tidligere erfaringer og statistikk osv, men det er noe annet enn å være synsk. Du har nok ikke forutsetning for å skjønne dette med synskhet, man må gjerne ha opplevd noe for å kunne fatte hva det er. Noen er så fryktelig naive, altruistiske, lett å forvirre og semnings/følelsemennsker at de blir lett lurt. Griseflaks er ikke de samme som sannsynsk. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Så tro hva du vil da! Ikke alle som er klarsynte vil brette seg ut i avisene heller,hvorfor det tror du? Ser jo hvordan sånne som deg reagerer da,de har andre ting å bruke energien sin på. Du må da ikke finne på å krangle med den selvoppnevnte sannhetsprofeten? :-) "........................................." 0 Siter
Gjest rota Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Noen er så fryktelig naive, altruistiske, lett å forvirre og semnings/følelsemennsker at de blir lett lurt. Griseflaks er ikke de samme som sannsynsk. Ja, vi er alle forskjellige, noen er veldig naive og tror på alt de ser og ikke ser, noen er så skeptiske at de ikke tror det de ser rett foran øynene sine,fordi de allerede har bestemt seg for at de ikke skal tro på det. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Å spå er en bestemt teknikk som alle kan lære seg, og som du kan lære på kurs. Det er altså en samling triks og illusjoner som kan beskrives og skrives ned i en bok. Akkurat som psykoanalyse er et fag, så er spådom også det. Så - men en porsjon flaks og erfaring så kan hvem som helst spå. Ikke spå sant, men "sannsynlig". Og håpe at folk forveksler begrepene "sammenfall" og "sammenheng". *Ler* For 600 år siden mente de også å kunne "bevise" at engler eksisterte, vitenskapelig. Du er et så produkt og slave av din tids vitenskaps påståtte allvitenhet at det er ganske underholdende. Men du er i selskap med mange andre, selvfølgelig :-) Det blir for dumt å snakke om at noe er motbevist fordi det ikke er bevist. Noe som ikke er vitenskapelig bevist, er ikke vitenskapelig bevist. Punktum. Det fremstår da som en påstand o.l. på lik linje med alle andre påstander, før de evt. blir vitenskapelig dokumenterte. Å så tro at det kun er det som vi kan dokumentere vitenskapelig i dag som "eksisterer", er ganske usmart spør du meg. Og før du eller fjotten her kommer med dette tullebeviset om at den og den belønningen aldri er krevet, så husker du kanskje at Apple utlovet en dusør på 100.000 dollar for 6-7 år siden, til den eller de som klarte å hacke en webserver som de hadde satt opp. Ingen klarte noensinne å gjøre seg fortjent til dusøren. Betyr det dermed at det er umulig å hacke en Apple webserver? Neppe...:-) "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Ja, vi er alle forskjellige, noen er veldig naive og tror på alt de ser og ikke ser, noen er så skeptiske at de ikke tror det de ser rett foran øynene sine,fordi de allerede har bestemt seg for at de ikke skal tro på det. Meget godt poeng. Og det komiske er at den siste gruppen der ser på seg selv som mer intelligent enn den første :-) "..........................................." 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 En berømt amerikansk synsk dame viste seg å ta feil flere ganger enn normale tilfeldigheter skulle tilsi. Jeg ville gjort det bedre, enda så uflaks jeg pleier ha. Jammen så fint da... Melde deg på åndenes makt du da. 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Gærne menneske! En trollversjon av arten kanskje? Takk,akkuratt det jeg trengte å høre nå,så fantastisk at det finnes slike som deg... Det gjør livet så mye lettere! 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Du må da ikke finne på å krangle med den selvoppnevnte sannhetsprofeten? :-) "........................................." Og det er? 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Meget godt poeng. Og det komiske er at den siste gruppen der ser på seg selv som mer intelligent enn den første :-) "..........................................." Håpløst.... 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 LOL her også, en morsom skrue denne JA! Mange gale folk i verden, og noen havner tydeligvis her. ;d Det blir som med den feite ekle heksa en mailvenn har til nabo (fysj nå var jeg stygg), hun påstår hun er synsk og har hjulpet politiet med å løse alvorlige saker osv osv osv. Hun påstår visstnok mye annen løgn som de morer seg masse over i lokalmiljøet der også. Steike gærne kvinnfolket, går forståelig nok til psykolog. Jeg som er den galne ja??? Selvsakt...og takk og pris for at jeg ikke er "normal",for sånn som dere trangsynte og fjåsete folk,vil jeg ikke være. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Takk,akkuratt det jeg trengte å høre nå,så fantastisk at det finnes slike som deg... Det gjør livet så mye lettere! Men herlighet da menneske: Du er inne på et anonymt diskusjonsforum på nett. Der kaster du ut fullstendig udokumenterte påstander. Hva venter du deg egentlig? 0 Siter
Goliath Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Noen vil helt sikkert påstå at det har de. Jeg vil påstå at det i så fall bare er tilfeldigheter - og intet annet. 0 Siter
flisa Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Det har aldri skjedd i hele verden. Politiet hater folk som blander seg i etterforskningen. Klarsynte får ikke så mye som et øyeblikks oppmerksomhet fra profesjonelle politifolk og internasjonale politieksperter. De "klarsynte" forvirrer og opprører dessuten de pårørende, skaper illusjoner og falske håp, ofte for å tjene penger eller få publisitet. "Klarsynte" er dessuten ofte forstyrrede mennesker. Jeg mener de klarsynte på norsk TV også virker tilbakestående, forvirret og uklare i adferden. jeg så da vitterlig et program i går hvor en synsk lagde et kart og pang -der satt den bortkomne gutten - i live, på en plass hvor ingen hadde lett før -og denne synske hadde aldri vært i den skogen. 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Men herlighet da menneske: Du er inne på et anonymt diskusjonsforum på nett. Der kaster du ut fullstendig udokumenterte påstander. Hva venter du deg egentlig? Ja,hva forventer jeg? Godt spørsmål!! Det er nok der det ligger skal slutte å forvente noe av dere,det er nok til det beste. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Nei, det har, i følge politiet i både Norge og Danmark, ALDRI skjedd. Med vennlig hilsen Henger meg på morsan 0 Siter
keinstein Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Ja, vi er alle forskjellige, noen er veldig naive og tror på alt de ser og ikke ser, noen er så skeptiske at de ikke tror det de ser rett foran øynene sine,fordi de allerede har bestemt seg for at de ikke skal tro på det. Det eneste jeg har bestemt meg for er at jeg ikke skal tro på fanteri. Det fins så mange forstyrra folk, vi har til og med et hundretall som tror de er både gud, Elvis og romvesener. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 *Ler* For 600 år siden mente de også å kunne "bevise" at engler eksisterte, vitenskapelig. Du er et så produkt og slave av din tids vitenskaps påståtte allvitenhet at det er ganske underholdende. Men du er i selskap med mange andre, selvfølgelig :-) Det blir for dumt å snakke om at noe er motbevist fordi det ikke er bevist. Noe som ikke er vitenskapelig bevist, er ikke vitenskapelig bevist. Punktum. Det fremstår da som en påstand o.l. på lik linje med alle andre påstander, før de evt. blir vitenskapelig dokumenterte. Å så tro at det kun er det som vi kan dokumentere vitenskapelig i dag som "eksisterer", er ganske usmart spør du meg. Og før du eller fjotten her kommer med dette tullebeviset om at den og den belønningen aldri er krevet, så husker du kanskje at Apple utlovet en dusør på 100.000 dollar for 6-7 år siden, til den eller de som klarte å hacke en webserver som de hadde satt opp. Ingen klarte noensinne å gjøre seg fortjent til dusøren. Betyr det dermed at det er umulig å hacke en Apple webserver? Neppe...:-) "........................................." Tullepremien er krevet av tusenvis, og den er omstridt med sine formkrav. De som kritiserer vil at reglene skal tillate at vanlige folk fra gata skal slippe til omtrent som en jurie. Og hvis de tror på det, så skal Randi betale. Utøverne vil også være med å bestemme reglene. Det nekter han. Siden et er hans penger, så bestemmer han reglene. Hvis du påstår du kan bøye en skje med tankens kontroll, så skal du bøye en vanlig skje under kontrollerte forhold hvor spesiaiister og illusjonsiter ser på deg med rekeøyer og uten at du rører skjea. Men det er det bare ingen som greier. De alle forlanger å få lov å bøye på den med fingrene og/eller bringe med sin egen spesialskje. Men det kan også hvilken som helst tryllekunstner gjøre. Der ligger poenget, det er ingen oppvisning i smartness, ingen forestitilling. En skje av fjærstål, karbonfiber, keramikk eller titan er det ingen som greier å bøye uansett. De greier kun å bøye nysølv eller mykt rustfritt, som er mulig å bøye og trette ut for hånd. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Jammen så fint da... Melde deg på åndenes makt du da. Jeg kan gå, gre håret og snakke samtidig. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 jeg så da vitterlig et program i går hvor en synsk lagde et kart og pang -der satt den bortkomne gutten - i live, på en plass hvor ingen hadde lett før -og denne synske hadde aldri vært i den skogen. På TV er det alt for lett å jukse på et utall måter, og mediafolk er de mest lettlurte i verden. Uri Geller lurer folk enda. Hen påstår også han er synsk. Illusjonister gjør ting på TV hver eneste uke, ingen av dem påstår de har overnaturlige evner. De er et fag å lure folk, og vi er lette å lure. Det er morsomt å bli lurt. Bare vi ikke tar det på alvor, da blir det bare trist og leit. Jeg ville bli veldig trist og lei - og sint - hvis noen påstår de kan snakke med min avdøde tante. De kan bare gjøre det, om de vil ete jorda i blomstebdet utenfor her. 0 Siter
Gjest JA!!! Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Jeg kan gå, gre håret og snakke samtidig. Forbauset :-O 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.