Gå til innhold

Yrke/studie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fant dere ut hva dere ville studere/jobbe med?

Hva har dere studert og hvilket yrke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvet og feilet. Begynte på et par studier jeg ikke trivdes med. Snakket med pappa. Han nevnte bl.a. geologi, noe jeg syntes hørtes intrs ut. Så jeg begynte på geofag og naturressurser, og trives veldig godt med det :) Ikke ferdig å studere enda, så yrke-delen av spørsmålet kan jeg ikke svare på ennå!

Skrevet

Automasjon+Ingeniør

Brukte eliminasjonsmetoden. Strøyk ut alle studiene her jeg HVERTFALL ikke interesserte meg for, de som ville være veldig vanskelig å få jobb i etterpå,læresteder jeg ikke ville gå på osv. Og med alle mine kriterier dengang da, sto jeg igjen med 1 studie. Ikke at jeg før har intressert meg så voldsomt for automasjon, men nå synes jeg det er kjempegøyog har helt klart ikke angret.

Gjest bioingeniøren
Skrevet

Jeg har alltid vært interessert i kroppen og hvordan den fungerer og synes alt som har med sykehus og sykdom og kropp å gjøre er spennende. Jeg er også glad i realfag, så da passet bioingeniør bra for meg.

Skrevet

Jeg syns det var gøy med dataspill når jeg var yngre, så jeg studerte informatikk og jobber som IKT.

Synd at jeg både ble lei av å spille spill, og at det å jobbe med IT ikke er det samme som å spille.

Skrevet

Jeg syns det var gøy med dataspill når jeg var yngre, så jeg studerte informatikk og jobber som IKT.

Synd at jeg både ble lei av å spille spill, og at det å jobbe med IT ikke er det samme som å spille.

"Synd at jeg både ble lei av å spille spill, og at det å jobbe med IT ikke er det samme som å spille."

Hvis du ble lei av å spille, så var det vel OK at det å jobbe med IT ikke var det samme som å spille ;-)

Skrevet

"Synd at jeg både ble lei av å spille spill, og at det å jobbe med IT ikke er det samme som å spille."

Hvis du ble lei av å spille, så var det vel OK at det å jobbe med IT ikke var det samme som å spille ;-)

Joda, ser poenget.

Men med en gang jeg begynte å jobbe spillte jeg dataspill.

Gjest Instruktør
Skrevet

Prøvet og feilet. Begynte på et par studier jeg ikke trivdes med. Snakket med pappa. Han nevnte bl.a. geologi, noe jeg syntes hørtes intrs ut. Så jeg begynte på geofag og naturressurser, og trives veldig godt med det :) Ikke ferdig å studere enda, så yrke-delen av spørsmålet kan jeg ikke svare på ennå!

Alltid vært glad i å trene, danse bruke musikk. Ble først aerobicinstruktør, og deretter tok jeg idrett, grunnfag, anatomi/fysiologi + mange sertfiseringer som aerobic, spinning og styrkeinstruktør.

Vært i yrket i 18 år og utdanner meg nå til ernæringssfysiolog.

Kommer til å fortsette i bransjen til de kaster meg ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...