Gå til innhold

Fikk en gåte her om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann skal ro en rev, ei høne og en sekk med korn over ei elv. Båten kan bare ta med en ting av gangen, i tillegg til mannen.

Mannen må passe på at reven ikke blir alene med høna, for da blir høna spist. Og høna må ikke bli alene med kornsekken for da blir kornet spist.

Hvordan kan mannen frakte alle tre over uten at noen blir spist?

Tok litt tid, men jeg fant en løsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første tur over tar ahn m høna. Da blir reven og kornet igjen på startsida, og det er ufarlig.

Deretter ror han tilbake og henter kornet, men da må han ta med seg høna på tilbaketuren.

Så setter han i land høna og tar med seg reven, ror den over og setter den hos kornet.

Så ror han tilbake og henter høna! :-D

Skrevet

Første tur over tar ahn m høna. Da blir reven og kornet igjen på startsida, og det er ufarlig.

Deretter ror han tilbake og henter kornet, men da må han ta med seg høna på tilbaketuren.

Så setter han i land høna og tar med seg reven, ror den over og setter den hos kornet.

Så ror han tilbake og henter høna! :-D

Du var mye kjappere enn meg til å finne løsningen. :)

Skrevet

Du var mye kjappere enn meg til å finne løsningen. :)

:-)

Må innrømme at jeg har hørt en lignende gåte for sikkert 20 år siden, og at jeg fortsatt husket det at mannen måtte ha med seg noe på tilbaketuren for å få det til.

Resten var lett! :-D

Skrevet

Den har vært i Donald, bare med Donald, Ole, Dole & Doffen istedet :-)

Mange måneder siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...