Gå til innhold

Synske finnes ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja du leste feil, så det så!

Det hender :-)

".................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• flisa

8

• Mistera

7

• red

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er vi enige, altså? *sukk*

:-)

"......................................"

Har du litt lyst til å krangle du da:P *smiler*

:P

Skrevet

Synskhet har ikke så mye med Gud å gjøre, iallefall syntes ikke jeg det, men det er min mening, og de kristne vil jo ikke ha så veldig mye med de synske å gjøre.

Men dette går jo igrunnen på hva man har opplevd og velger å tro på selv? Jeg velger å tro på at synske finnest, for ellers så er jeg spik spenna gær`n og ser syner titt og ofte, og helst burde vært innlagt på skjerma avdeling for 30 år siden;)

Da hadde nok jeg også valgt å tro jeg var synsk :)

Skrevet

Du viser jo med den uttalelsen at du har lite greie på hva du uttaler deg om, og det blir litt fåfengt å i det hele tatt diskutere det. Men - en utfordring en en utfordring.

Gudetro er _tro_ - altså, noe som i utgangspunktet er enten oppdiktet, eller forkynt av et eller annet guddommelig vesen. Hverken du eller jeg vet hvilken av de to som er tilfellet. Vi kan fornekte eller la være å tro, men det er hverken mer eller mindre sannsynlig enn å tro.

Såkalte "oversanselige" fenomenter er neppe annet enn bruk/manipulasjon av energier etc., og hverken mystisk eller unaturlig. At vitenskapen ikke kjenner til andre "energier" enn elektromagnetisme og mekanisk energi betyr ikke at andre former ikke eksisterer.

Men, det er klart - man har jo all rett og mulighet til å fornekte alt man ikke forstår eller som man ikke får bevist med de begrensede former for dokumentasjon som eksiterer i vår verden. Men er det kjennetegn på en særlig interessant person? Neppe.

"......................................."

Nå var vel ikke spørsmålet om jeg fornektet noe jeg ikke forsto, som du utrykker det, men hvorfor innlegget om Gud fra misera (Var det det) skulle vise hvor tullete det oprinnelige innlegget var.

Forøvrig er jeg helt uenig i dine utsagn om at jeg ikke har peiling (selv om jeg ikke kan alle detaljer til de forskjellige synske, noen hevder de får visjoner fra Gud, noen fra ånder og andre eks-mennesker, andre fra andre energier), jeg er uenig i at det er like sansynelig at det ikke finnes en guddom som at det er det, og jeg er ikke enig i at mennesker som ikke gidder holde alle muligheter for alt som finnes eller ikke finnes åpne for kjedelige.

Men det er min mening, og jeg mener ikke folk er duste som mener noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...