Gå til innhold

Kjøregodtgjørelse/ledsager

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nu
Skrevet

Heia!

Stemmer det at man har krav på kjøregodtgjørelse når man kjører barna sine på behandling hos kiropraktor?

Har brukt ca.3000 på behandling foreløpig,så det har jo ikke vært så dumt å fått noe igjen. Går jo ikke på frikort..

Har også endel kjøring+ er med barn til Bup flere ganger i måneden,har jeg krav på noe godtgjørelse for det?

Fint om noen som vet,er så snille og svare :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira12
Skrevet

Det med kiropraktor vet jeg ikke. Men du kan ringe trygdekontoret og spørre. Her finner du også en del info:

http://www.trygdeetaten.no/

Men når du må kjøre til Bup med barnet/barna så kan du be om en lege erklæring på at de må kjøres og ha følge.

Da får du dekket noe. Tror jeg.

Jeg har erklæring på at jeg ikke kan kjøre alene til sykehuset, og må ha egen bil, og må ha ledsager. Da får sambo dekket kjøreturen etter trygdekontoret sine satser.

Men husk på at erklæringen må være god, det må stå at du må kjøre de, da er det lettere for at trygdekontoret godtar den.

Skrevet

Du får kjøregodtgjørelse, hvis du har en henvisning til kiropraktor fra lege. hvis ikke, ingen støtte. det er derfor viktig for oss som ikke bor i sentrale strøk å få en henvisning, en får lite att på selve betalingen til kiropraktoren men en får att for kjøringen.

Skrevet

Nei, det er i såfall bare trikkepenger og egenandelen på reise til lege er 115 kr hver vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...