Gå til innhold

Vil ikke være en selvfølge for folk!

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuula
Skrevet

Jeg har et problem som begynner å irritere meg... Jeg har en tendens til å gjøre meg litt "hard-to-get", og nå tenker jeg ikke først og fremst overfor gutter og sånn, men alle venner og medmennesker. Jeg har alltid hatet å bli tatt som en selvfølge og _alltid_ være der folk inviterer meg. Jeg elsker å bli invitert av folk, men jeg er redd for at folk skal tro at jeg ikke har et annet liv, når jeg bestandig dukker opp. Derfor hender det at jeg sier at jeg ikke kan, selv om jeg egentlig ikke har så mange andre planer. Jeg er en aktiv person, og gjør nok mer enn det folk flest gjør i hverdagen. Men jeg føler allikavel at jeg får en del tid til overs, jeg har kanskje fryktelig mye energi innabors, jeg vet ikke... Jeg hater å være den som "alltid er der", som alltid har tid, som alltid stiller opp. Jeg vil at det skal være stas for folk når jeg stiller opp, ikke en selvfølge... Dette her begynner å gå til hodet på meg. Jeg anstrenger meg så mye for dette. Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Debra irl
Skrevet

Folk setter pris på at du alltid kommer. De tror ikke at du ikke har noe annet som foregår i livet ditt. De setter pris på at du prioriterer dem blant alt det andre du holder på med.

Folk tar deg ikke for gitt. De setter pris på omtanken og det at du alltid er der for dem.

Men de er ikke alltid så flinke til å uttrykke det. Men det skinner gjennom i blant, og da må ta det til deg.

Skrevet

Hvorfor skulle folk tro at du kommer til dem bare fordi du ikke har noe bedre å gjøre??

Jeg tror folk setter pris på at du er en de kan regne med, og som stiller opp der du blir invitert.

Jeg ville satt pris på folk som "alltid" kommer.

Det hadde ikke falt meg inn å tro at de dukket opp bare fordi de ikke hadde noe annet liv...

Skrevet

Folk setter pris på at du alltid kommer. De tror ikke at du ikke har noe annet som foregår i livet ditt. De setter pris på at du prioriterer dem blant alt det andre du holder på med.

Folk tar deg ikke for gitt. De setter pris på omtanken og det at du alltid er der for dem.

Men de er ikke alltid så flinke til å uttrykke det. Men det skinner gjennom i blant, og da må ta det til deg.

Jeg er sannelig glad jeg ikke har prøvd å be deg til meg! Om det er slik at du spiller "hard to get" for å ikke føle deg "som en selvfølge".

Det virker som om du bare tenker på deg sjøl.

Jeg unnskylder deg med det at du antakelig er en usikker person med dårlige erfaringer. Men det så ikke pent ut, å være så redd for å være "en selvfølge for folk".

Skrevet

Jeg kjenner ei som til stadighet spiller "hard to get". Hun trekker ofte på det når hun blir bedt noe sted, bruker laaang tid på å bestemme seg og uteblir ofte.

Nå blir hun nesten aldri bedt noe sted. Folk er rett og slett drittlei.

Gjest majjaaa
Skrevet

Det der kan du komme unna med helt til folk får andre venner som faktisk både møter opp og inviterer selv.

Gjør du selv stas på folk som til slutt gidder å komme, liksom? Det oppfattes jo bare som kvalmt.

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg er sannelig glad jeg ikke har prøvd å be deg til meg! Om det er slik at du spiller "hard to get" for å ikke føle deg "som en selvfølge".

Det virker som om du bare tenker på deg sjøl.

Jeg unnskylder deg med det at du antakelig er en usikker person med dårlige erfaringer. Men det så ikke pent ut, å være så redd for å være "en selvfølge for folk".

Var det svaret til meg???

sikkert ikke.... ?

tzatziki1365380058
Skrevet

Hejlpe meg!

Dette var virkelig en problemstilling jeg ikke kunne forestille meg....

Slapp av, er mitt råd!

Skrevet

Hejlpe meg!

Dette var virkelig en problemstilling jeg ikke kunne forestille meg....

Slapp av, er mitt råd!

He he, det tenkte jeg også. Jeg har hatt mange rare problemstillinger i hodet når det gjelder sosialt samvær, men dette problemet har aldri falt meg inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...