Gå til innhold

Trygderettigheter

Anbefalte innlegg

Gjest arbeidssøker
Skrevet

Er det ingen her på dol som kan svare meg på dette spørsmålet?

Jeg får dagpenger under arbeidsledighet og har fastsatt 6,5 timer i vanlig arbeidstid pr uke.

Nå har det seg sånn at jeg var helt ledig 1 uke og så jobbet jeg 34 timer den andre uka av de ukene jeg skal fylle ut på meldekortet.

Jeg vet at de trekker fra penger hvis jeg har jobbet.

Kommer de til å trekke fra bare på den uka jeg jobbet eller trekker de også på den uka jeg ikke jobbet?

Håper noen kan svare meg sikkert på dette da jeg er spent på om jeg må gå uten penger ganske lenge til jeg får utbetalt lønn for den uka jeg jobbet.

Videoannonse
Annonse
Gjest arbeidssøker
Skrevet

6,5 timer pr uke?

Ja 6,5 timer pr uke.

Det er veldig lite men det er nå sånn det er.

Skrevet

Du kan jobbe 50% før de trekker deg. Aetat ser perioden som helhet. Dvs. har du i løpet av 14 dager jobbet mer enn 50% av tiden, mister du all støtte for de 14 dagene. Du burde vel holde deg akkurat innenfor, slik at du kun blir trukket for de timene du jobbet.

Gjest arbeidssøker
Skrevet

Du kan jobbe 50% før de trekker deg. Aetat ser perioden som helhet. Dvs. har du i løpet av 14 dager jobbet mer enn 50% av tiden, mister du all støtte for de 14 dagene. Du burde vel holde deg akkurat innenfor, slik at du kun blir trukket for de timene du jobbet.

Ikke lett å holde seg innenfor den fastsatte arbeidstiden når den er bare 6,5 timer?

Det vil si at jeg ikke kan jobbe en hel dag en gang.

Er det rart folk på trygd ikke vil jobbe!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...