Gå til innhold

Når er får-i-kål-sesongen?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Ja, godtfolk! Når er fårikål-sesongen??

Har dere noen tradisjoner i så måte??

Fortell fortell!

Vi starta tradisjon i fjor faktisk, ved å invitere gode venner på en helaften med en svæææær gryte fårikål.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

12

• citygirl

7

• Mistera

6

• Dorthe

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

jaha... er jo bare å smøre det skikkelig godt inn:( her jeg sitter... Og ikke kan være med på Får-i-kål sesongen:(

Skrevet

jaha... er jo bare å smøre det skikkelig godt inn:( her jeg sitter... Og ikke kan være med på Får-i-kål sesongen:(

Slapp av Mistera, det er dårlig med får-i-kålsesong i Oslo også :o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Nam, fårikål! Sesongen starter vel i disse tider....

Bææææææææææææ

Skrevet

En spiseskje MSG, så blir alt så meget bedre. Og mer pepper enn du trodde var mulig. Den sviende sterke oljen i pepper kokes/fordamper bort med så lang koketid, og pepperaromaen blir igjen.

Skrevet

Slapp av Mistera, det er dårlig med får-i-kålsesong i Oslo også :o)

Phu:) gleder meg å høre:) her er jeg på en plass der de knapt kan skjønne at det går å spise sau:P de skal brukes til Ull de:S hehe

Skrevet

Kjøp bare ikke det kjøttet de kaller fårikål-kjøtt. Det er nesten bare bein, fett og slintrer.

Bruk bog eller bedre (få slakteren til å kutte opp passe stykker).

Gjest soljenta_83
Skrevet

En spiseskje MSG, så blir alt så meget bedre. Og mer pepper enn du trodde var mulig. Den sviende sterke oljen i pepper kokes/fordamper bort med så lang koketid, og pepperaromaen blir igjen.

MSG??

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har ingen tradisjon annet enn at FÅRIKÅL ER GODT! Nam. :)

Og dessuten fikk jeg veldig lyst på lammelår stukket med hvitløksfedd og stekt i ovnen nå. Slurrrrp. Finnes det lammelår i butikken nå, tro?

Skrevet

MSG??

Natriumglutamat Eller glutamat.

Godkjent E-stoff.

Hemmelig smaksforsterker. Kinarestauranter bruker mye.

Fint til koking av grønnsaker, kjøtt, fisk skalldyr og til kraft i grønnsaksupper og sauser.

Bare husk å salte først, ikke etterpå.

Gjest trultemor26
Skrevet

Phu:) gleder meg å høre:) her er jeg på en plass der de knapt kan skjønne at det går å spise sau:P de skal brukes til Ull de:S hehe

Hvor er du hen da?

Gjest trultemor26
Skrevet

Har ingen tradisjon annet enn at FÅRIKÅL ER GODT! Nam. :)

Og dessuten fikk jeg veldig lyst på lammelår stukket med hvitløksfedd og stekt i ovnen nå. Slurrrrp. Finnes det lammelår i butikken nå, tro?

Åh, nå sitter jeg her sulten som en bjønn også kommer du med lammelår-uttalelser! *slurp*

Vi spiste sodd til middag som jo ikke akkurat var så veldig mettende. Så vi stakk i butikken i stad for å handle no digg mat til kvelden, men begge hadde glemt lommeboka, eller regnet med at den andre tok med, så no cash, no food.

Så nå driver vi og mekker noen brødskiver med diverse ymse rester vi skraper sammen fra kjøleskap/fryser.

Blir det no digg å lage sandwich med kyllingsnitzel tror du?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Åh, nå sitter jeg her sulten som en bjønn også kommer du med lammelår-uttalelser! *slurp*

Vi spiste sodd til middag som jo ikke akkurat var så veldig mettende. Så vi stakk i butikken i stad for å handle no digg mat til kvelden, men begge hadde glemt lommeboka, eller regnet med at den andre tok med, så no cash, no food.

Så nå driver vi og mekker noen brødskiver med diverse ymse rester vi skraper sammen fra kjøleskap/fryser.

Blir det no digg å lage sandwich med kyllingsnitzel tror du?

Akkurat nå høres alt kjempegodt ut, jeg er også sulten som en ulv! Sitter og venter på samboeren som skulle ut og kjøpe kjøttdeig og spaghetti. :)

Skrevet

MSG??

"Bare husk å salte først, ikke etterpå."

Bare husk å salte etterpå, ikke først. Skulle det være.

Er det salt fra før, blir det noe innihelvete salt.

"Smake til" får en ny dimensjon.

Skrevet

Hvor er du hen da?

Er i Irland jeg skjønner du:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var ikke planlagt at det skulle bli en tradisjon, men et et vennepar i fjor sa til oss at nå var dette blitt en tradisjon.

De mente at de hadde vært hos oss og spist fårikål hver høst.

Må nesten be dem i år også da, ellers blir de kanskje skuffet.

Gjest trultemor26
Skrevet

"Bare husk å salte først, ikke etterpå."

Bare husk å salte etterpå, ikke først. Skulle det være.

Er det salt fra før, blir det noe innihelvete salt.

"Smake til" får en ny dimensjon.

Skal man ikke salte som mannen med ljåen mellom hvert lag da? Eller er det pinnekjøtt? Hmm..

Gjest trultemor26
Skrevet

Akkurat nå høres alt kjempegodt ut, jeg er også sulten som en ulv! Sitter og venter på samboeren som skulle ut og kjøpe kjøttdeig og spaghetti. :)

Får håpe han har med seg penger da. ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Er i Irland jeg skjønner du:)

Åja, er vel mer fish og chips over there?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Får håpe han har med seg penger da. ;)

Ja, det tror jeg da. Håper bare han kommer snart, før jeg sulter i hjel. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...