Gå til innhold

Faens tordenvær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en ukes tid siden, kom det et voldsomt tordenvær her, og mens jeg skynda meg å skru av pc, så smalt det.

Dermed gikk forsterkeren, dvd-spilleren, og Loewe-tv jeg betalte 27 000,- for i fjor sommer til helvete.

(Jeg spinka og sparte i mange måneder for å få råd til den dritt-tv)

Nå er den på reprasjon, og selvsagt er ikke det kretskortet som må byttes trenger å opprive lenger. Dermed må verkstedet prøve å bytte dela i kretskortet selv. Spørs åssen det går.

Aldri mer Loewe TV.

Når det ikke går an å reparere en et års gammal TV så vet ikke jeg.

Må nok belage meg på å kjøpe en ny TV. Muligens dekker innboforsikringen noe av den.

Så alle sammen: Trekk ut stikk-kontakta neste gang det tordner. Ikke noe mer å tvile på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller sørg for å ha skikkelig overspenningsvern.

Hvordan sørger man for det?

Skrevet

Tja, vi sørget for å få det i hele huset vårt ble satt opp. Eller kanskje det var standard i nye hus, jeg husker ikke helt.

Ellers kan man kjøpe det, fx her:

http://www.tryggogsikker.no/html/126.html (klikk på en av de tre linkene nede på siden, avhengig av om det skal være til TV, data osv.)

ikke fast nick
Skrevet

Autoriserte el-installatører gjør slikt. Kan gi deg fordeler på forsikingen også. Vårt hus er 30 år gammelt og vi fikk lagt inn overspenningsvern for 3 år siden. Da vi la det inn, fikk vi det gjennom If. Hør med forsikringsselskapet ditt om hvordan du kan få det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...