Gå til innhold

ferie......


liten84

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er noen som er enige, men jeg synes hvertfall at ferier er verre enn ellers. Hvertfall for meg...

Jeg føler totalt venneløs og har tid til å synes synd på meg selv når jeg ellers er opptatt med jobb og skole. Når jeg sitter hjemme og gjør ingenting (evnt. spiser) og tenker på hva alle andre gjør. Hva de såkalte "vennene" mine gjør, hvorfor det er ingen som ringer meg; hva er galt med meg?

Konklusjonen blir jo at det er fordi jeg er tjukk, og jeg ender bare opp med å spise enda mer. Bare for å få vanvittig dårlig samvittighet etterpå.

Folk som sier de bryr seg, hvordan skal jeg kunne tro på det? Hvordan kan noen være glade i meg? jeg er det jo i alle fall ikke selv. Jeg har så lyst å bare vise alle sammen, jeg kan være tynn jeg og, jeg kan og få et godt og vellykket liv. Men det går jo aldri, så jeg begynner å lure på om jeg kommer tilå ende opp som en enstøing her i verden, uten venner og familie...

Ja, det var ikke meningen å virke negativ, skriver bare det jeg tenker... Skal slutte å plage dere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære "liten"

Mange sitter med de tankene som du har. Jenter som over tid har slitt med spiseproblemer finner det ofte både slitsomt og "skummelt" å være sosiale. De rundt som ofte bryr seg (av ulik grad) opplever ofte at en spiseforstyrret jente stadig sier nei eller ombestemmer seg, bryter en avtale fordi det blir for vanskelig. Dersom du er en av dem kan det jo tenkes at de "rundt" ikke gidder ringe mer eller tror du ikke er interessert. Kanskje du skulle forsøke å ringe? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Har lett for å isolere meg selv, og tror at ingen gidder være sammen med meg. Men egentlig tror jeg at det ofte er min feil, men på en annen måte. Tror jeg sender ut signaler om at jeg ikke er så interessert i å være med de andre (uten at jeg mener det).

Det er vanskelig å være sosial!

Noe annet jeg ikke kunne unngå å merke i det du skriver, er at du nærmest unnskylder deg for å være til... Det er ikke nødvendig!! Du er like mye verdt som alle andre. Men hvis det er slik du oppfører deg når du er sammen med andre, har det også en negativ effekt (jeg har erfaring med det...). Prøv å være den du er!! Det har du rett til.

Og det ser ut som om du har mange gode venner her alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...