Gå til innhold

Ustabile undersåtter.

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det gjelder altså anklene mine. :)

Har så "slarkete" ankler, så det skal ingenting til før jeg tråkker over. Vondt og irriterende. Hva kan jeg gjøre for å stabilisere anklene når jeg bruker joggesko og sandaler på skogs- og fjellturer?

Jeg har fjellsko som går over ankelen, men jeg synes de blir for klumpete å gå med på korte trimturer.

Finnes det noen joggeskoaktige sko som har støtte for ankelen? Eventuelt støttebandasjer eller andre ting? Tips mottas med takk. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

du bør også trene med balansebrett,for å få styrke

Skrevet

Støttebandasje. En sånn stram strikksak du bare trær over foten. Ikke en sånn lang bandasje som man må surre utallige ganger rundt.

Gjest SheScorpio
Skrevet

Jeg hadde det problemet før, men begynte å gå kun i støvler. Etter noen år, kan jeg nå gå stødig i hva som helst. Tror anklene måtte få bygge seg opp uten stadige vrikkinger.

Ellers gikk jeg kun i helt flate sko, og INGEN LØPING!

Og som EnLitenKattepus sier, balansebrett!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøpe et balansebrett. Stå på det hver kveld når du pusser tennene, for da står du der noen min. hver kveld.

Datteren min tro over støtt og stadig før. Men etter at hun begynte å bruke balansebrettet har hun ikke trått over. *bank i bordet for det*

Skrevet

Balansebrett anbefales - minst 10 min hver dag. I mangel på balansebrett - stå på en litt tjukk madrass.

Du kan også trene mens du fikser deg om morran:-) Stå vekselsvis på høyre og venstre fot med øynene igjen noen minutter. Dette er veldig bra korrigerende styrektrening for ankelledd.

Lær deg å tape ankelen din før du skal ut på tur hvis du ikke trives med støvler som går over ankelen.

Dårlig illustrasjon - du kjenner ikke en fysioterapeut eller noen andre med peiling på idrettskader som kunne vist deg?

:-)

http://www.legesiden.no/metodebok/ankel/laterale.shtml

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...