Gå til innhold

Blødning fra et lite like bak anus

Anbefalte innlegg

HeiHar de siste årene hatt lettere blødninger fra endetarmen etter avføring (røde striper på toalettpapiret). Gikk til legen som sa dette var hemmoroider. For noen måneder siden hadde jeg en kul like bak anus (ca en cm bak), og når jeg trykte på den, virket det som om det kom friskt, rødt blod ut endetarmen (kom, for meg betydelige mengder blod - kunne dekke over et halvt dopapir-ark, og det virket som om jeg kunne tørke blod i evighet). Det kom også klar- og gul væske ut fra såret. Bløning og væske kunne jeg fremprovosere uten å ha vært på toalettet først, kun ved å trykke på kulen. Jeg har ikke blod i selve avføringen.De siste uken har jeg fått et lite sår der kulen en gang var (på størrelse med hodet på en fyrstikk...har sett med speil), og blod og væske kommer ut der, og ikke fra anus. Jeg blør mer gjevnelig, og blodmengden virker mindre enn tidligere. Jeg kan trykke rundt dette såret slik at det kommer relativt store blodmengder ut - har sett det med speil.Det er helt smertefritt, men plager meg på den måten at jeg må skifte truse ofte grunnet rød-brune streker i trusen:(Har du den miste anelse om hva det kan dreie seg om???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243504-bl%C3%B8dning-fra-et-lite-like-bak-anus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette høres ut som en fistel ( grop/tunnel i huden) og/eller abscess (byll). Ikke uvanlig at det dannes i midtlinje-sømmen mellom rumpeballene. Noen ganger danner det seg mye talg, hudvev og eventuelt hår inni åpningen, da kalles det "tvilling". Dersom det ikke blir betent, ømt og hovent, kan man behandle selv ved å klemme forsiktig slik du gjør, eventuelt vaske/sitte i grønnsåpebad. Endelig behandling vil være kirurgisk; da åpnes såret/kanalen opp, innholdet tømmes, såret renses, og så skal såret gro fra bunnen. Da må du først kontakte fastlegen for undersøkelse og sikker diagnose, så får du eventuelt en henvisning til kirurg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...