Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 16 år som er rundt 1.85 cm, begge foreldrene mine er litt lavere enn meg, mine tre halvsøskne på min fars side er alle ganske høye og de er alle eldre enn meg , en 22 og to rundt 30. startet puberteten i rundt 8-9 klasse, vil jeg vokse mer? er det noen form for trening elelr kosthold som kan gi mer høyde, er det andre metoder som er alternative for meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243517-%C3%B8nsker-%C3%A5-oppn%C3%A5-h%C3%B8yde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du bli høyere?

Det er ikke uvanlig å fortsette å vokse etter 16-års alder, men ikke sikkert du gjør det heller.

Det er ingen fellende årsaker. Jeg har bare et stort ønske om å bli ganske høy, Er det noen spesielt kosthold som er bra? trening som er bra? Andre alternativer som passer til min situasjon?

Det er ingen fellende årsaker. Jeg har bare et stort ønske om å bli ganske høy, Er det noen spesielt kosthold som er bra? trening som er bra? Andre alternativer som passer til min situasjon?

Jeg vil tro gener spiller større rolle enn kosthold og trening, uten at jeg akkurat har noen stor kompetanse på området.

Annonse

Jeg vil tro at høyde har alt med gener å gjøre, uten at jeg vet dette 100%.

Jeg tror gjennomsnittshøyden for menn i Norge er 179-180 cm, så sånn sett ligger du jo over normalen. Selv om det sikkert ikke er noen trøst hvis du skulle ønske du var enda høyere.

Kroppshøyde er et godt eksempel på en egenskap som bestemmes nesten bare av gener, ikke av miljøforhold.

Så det er lite du kan gjøre bortsett fra å bebreide foreldrene dine.

Men du har allerede en bra høyde, og du kan ennå vokse litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...