Gå til innhold

Helstekt indrefilet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svineindrefilet liggende i frysen.

Mannen og meg har begynt et sunnere liv,så jeg skulle gjerne hatt oppskrift på noe tilbehør til fileten.

Gratinerte poteter er jo favoritten,men det er jo ikke akkurat sundt.

Noen som har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med bakte poteter. Som saus bruker dere stekesjy kanskje med litt innkokt rødvin.

Skrevet

Sjysaus smakssatt med urter, villrisblanding og ratatouille.

Nammenam og veldig sunt!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ovnsstekte potetbåter, grønnsaksratatouille (skjær opp grønnsaker du liker og stek dem lett i pannen).

Skrevet

Ovnsbaktegrønnsaker me hakket hvitløk & chili blanding i olje.

Grønnsakene jeg bruker er, potet i små båter, brokoli, (bunter) gulerot, paprika 3 farver. purre, løk.

Andre forslag til grønt er mais, squash, aubergin, tomat.

Alt dette legges i en form, så på med chili/hviltøk/olje og litt vann... stekes ca 40 min!!

Eller gode gammle bakt potet varianten, med litt krydder, i stede for kryddersmør.

Også en god innholdsrik salat kan være tingen, med fullkorspasta.

Kjæmpe godt:)

Skrevet

Hva med bakte poteter. Som saus bruker dere stekesjy kanskje med litt innkokt rødvin.

Bakt potet er vel fyfy.

Skrevet

Grønnsakene jeg bruker er, potet i små båter, brokoli, (bunter) gulerot, paprika 3 farver. purre, løk.

Alt dette legges i en form, så på med chili/hviltøk/olje og litt vann... stekes ca 40 min!!

Eller gode gammle bakt potet varianten, med litt krydder, i stede for kryddersmør.

Kesam i poteten er godt og magert ;)- - men så var det det med selve poteten da...:)

Skrevet

Nam...det hørtes godt ut.

Mulig jeg prøver det ja.

Skrevet

Nam...det hørtes godt ut.

Mulig jeg prøver det ja.

Det er veldig godt og sunt:)

Anbefales:)

Kan spise bare grønnsakerne alene jeg... nam:)

Skrevet

Bakt potet er jo ikke det sunneste,men så er det jo en lørdag vi skal spise det,så da er det jo lov til å skeie ut litt :o).

Skrevet

Bakt potet er jo ikke det sunneste,men så er det jo en lørdag vi skal spise det,så da er det jo lov til å skeie ut litt :o).

Bakt potet i seg selv er da ikke usunt.

Det er tilbehør (smør/rømme), og særlig mengder av dette som kan gjøre bakt potet mindre sunt, men bakt potet er uansett sunnere enn fløtegratinerte poteter og pommes frites osv.

Skrevet

Bakt potet er vel fyfy.

Det kommer jo an på hva slags slankefilosofi man sverger til- Hos Fedon og hans like er det fy. Men bakt potet med f.eks. mager kesam med krydder er jo ikke fetende i seg selv.

Skrevet

Hvorfor er ikke bakt potet sunt? Potet er jo potet samme hvordan den er tilberedt. Det er jo eventuelt tilbehøret som er fetende.

Skrevet

Hvorfor er ikke bakt potet sunt? Potet er jo potet samme hvordan den er tilberedt. Det er jo eventuelt tilbehøret som er fetende.

I helsebrosjyrer av ulike slag anbefales poteter varmt.

Men mye karbyhydrater i dem?

Skrevet

Helt enig, Jubalong 70. Det er tilbehøret som er fetende:)

Skrevet

Det kommer jo an på hva slags slankefilosofi man sverger til- Hos Fedon og hans like er det fy. Men bakt potet med f.eks. mager kesam med krydder er jo ikke fetende i seg selv.

For meg er det det - av en eller annen grunn.

Skrevet

I helsebrosjyrer av ulike slag anbefales poteter varmt.

Men mye karbyhydrater i dem?

Jeg er av dem som tror det er greit å begrense karbohydratene. Men når det er helg og man skal kose seg med en god middag er det jo greit med poteter av og til.

Skrevet

For meg er det det - av en eller annen grunn.

Hvorfor det?

Skrevet

Bakt potet er vel fyfy.

Bakt sellerirot er et godt og "lett" alternativ til bakt potet.

Og det er vel ja-mat de luxe. Kan bakes i folie som potet, evt. med litt lettrømme m/ hakket hvitløk oppi ved servering.

Skrevet

Hvorfor det?

Den er full av stivelse -som jeg bare ESER av. Bakt er verre enn kokt til og med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...