Gå til innhold

har dere tro på akupunktur?

Anbefalte innlegg

Gjest Kristiina
Skrevet

jeg vurderer å prøve akupunktur for å bedre min fordøyelse, samt stadig tilbakevendende UVI og forkjølelser.

Men så er jeg usikker på hva jeg begir meg ut på..

Er det bare humbug?

Eller har det noe for seg?.

vanlig homøepati har jeg liten tro.

Det koster jo en del så jeg er i tvil om jeg skal prøve det.

hva er dere erfaringer?

evnt noen dere ville anbefalt i Oslo-området?.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ja, absolutt :)
Skrevet

Absolutt :)

Har veldig positive erfaringer med akupunktur for behandling av tette bihuler. Virker umiddelbart.

Urinveisinfeksjon har jeg behandlet på meg selv ved hjelp av fotsoneterapi. Det fins flere fine bøker om fotsoner, og det er ikke så vanskelig å gjøre på seg selv.

Var ganske plaget med urinveisinfeksjoner tidligere, men nå er det mange år siden sist....

Lykke til .

Skrevet

Ja!

Det har hjulpet meg med migrene og stress. Er kjempefornøyd. Føler ikke at det er humbug i det hele tatt... Langt i fra.

Lykke til.

Skrevet

Har hørt om såpass mange som har opplevd positiv effekt av dette at det neppe kun er placebo-lignende virkninger det er snakk om.

Verdt å prøve; ihvertfall for å se om det kan ha en positiv virkning.

Skrevet

Det er ikke humbug. Jeg gikk tre ganger i uka i et år på smerteklinikken på Aker og smertene var borte i nesten 10 år.

Skrevet

Jeg har meget god erfaring med det. Men med dine symptomer, ville jeg nok satset på en akupunktør som hadde god peiling på kostholdsterapi og urtebehandling i tillegg.

Skrevet

Jeg merket god effekt da jeg gikk til akupunktur for stadige bihulebetennelser.

Skrevet

Du får be om medisinsk dokumentasjon og artikler publisert i kjente medisinske tidsskrifter om forskning på akupunktur.

Tittelen "akupunktør" er ikke en gang beskyttet.

Spør du meg, så er dette et tvilosmt syssel for loslitte husmødre som sårt trenger noen svarte kroner å kose seg med, og mislykket helsepersonell.

Skrevet

Jeg har absolutt tro på akupunktur. Men det er viktig å finne en som har en skikkelig utdannelse. Som keinstein skriver så er ikke akupunktør en beskyttet tittel.

Du kan finne en ved å sjekke på

www.akupunktur.no

Ellers vet jeg det er flinke folk på Balderklinikken i Munchsgt. i Oslo.

Ellers mener jeg det er et godt tegn når en behandlingsform består i over 2000 år...

Skrevet

Jeg har absolutt tro på akupunktur. Men det er viktig å finne en som har en skikkelig utdannelse. Som keinstein skriver så er ikke akupunktør en beskyttet tittel.

Du kan finne en ved å sjekke på

www.akupunktur.no

Ellers vet jeg det er flinke folk på Balderklinikken i Munchsgt. i Oslo.

Ellers mener jeg det er et godt tegn når en behandlingsform består i over 2000 år...

"Ellers mener jeg det er et godt tegn når en behandlingsform består i over 2000 år..."

Unnskyld meg, og med all respekt.

Det blir ikke mindre sludder om det er 2000 år gammelt. Det blir bare 2000 år gammelt sludder.

Det er bare 150 år siden vi fant ut at årelating var sludder, og det har vi drivi med i flere hundre år...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har prøvd akupunktur mot forskjellige plager.

Det hadde veldig god virkning mot bekkenløsningssmerter i symfysen, men ingen virkning på bekkenløsningssmertene bak.

En venninne gikk til samme apunktør med sine migrenesmerter, men hun ble ikke bedre.

Min akupunktør var fysioterapeut også, så jeg vet at han hadde solid medisinsk utdannelse.

Mitt råd er at du kan prøve, men det er ikke sikkert at det hjelper deg.

Skrevet

Har hørt mange positive erfaringer, men for min del opplevdes akupunktur som humbug. Gikk i flerfoldige uker i forrige svangerskap og fikk behandling mot kvalme.

Hjalp ikke i det hele tatt, og nålestikkene gjorde etterhvert så hysterisk vondt at jeg heller tok til takke med kvalmen. Fikk også prikking/murring på enkelte av stedene der nåler ble satt, hadde dette i mange måneder etter avsluttet behandling.

Senere har jeg hørt av en annen behandler (ekspert på.. ja, noe greier..) at akupunktur overhodet ikke skal gjøres på gravide. Ikke i det hele tatt, av fare for abort. (Smertelindring under fødsel blir da noe annet, når ungen skal ut uansett.)

Så, akupunktur er flott for dem det hjelper, men jeg kommer ikke til å benytte meg av det igjen.

Skrevet

"Ellers mener jeg det er et godt tegn når en behandlingsform består i over 2000 år..."

Unnskyld meg, og med all respekt.

Det blir ikke mindre sludder om det er 2000 år gammelt. Det blir bare 2000 år gammelt sludder.

Det er bare 150 år siden vi fant ut at årelating var sludder, og det har vi drivi med i flere hundre år...

Så får vi kanskje være enige om å være uenige?

Skrevet

Det hjalp ihvertfall ikke på riene mine, au au au! Og første nåla hun satte inn i korsryggen gjorde DRITVONDT! Trodde sånt skulle være smertefritt jeg :-O

Men klart, det sies jo å funke på noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...