Gå til innhold

Ebay - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny på ebay, så fint om noen kan hjelpe meg nå! Se på denne siden og si meg hva du tror.. Er skoene ekte Marc Jacobs? Er selgeren til å stole på? Er de helt nye?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150026765738&sspagename=ADME%3AB%3AAAQ%3AUS%3A1&rd=1

Selgeren sier følgende til meg:

Payment must be received within 7 days by Western Union money transfer,

Postal International Money Order, and Bank cashier check in US dollars

only. NO PAYPAL as stated in item description. My account was set up to

receive payment from US buyers with confirmed US address only due to Paypal seller protection policy and has nothing to do with your account status and Ebay feedbacks.

Hva gjør jeg? PayPal hjelper meg vel HVIS det skulle vært en useriøs selger, men hvis jeg bruker Western Union eller de andre metodene har jeg ingen mulighet til å klage hvis det viser seg at selgeren svindler meg, eller?

Som sagt, jeg er helt ny så trenger å få alt inn med teskje for jeg er ganske skeptisk! Takk hvis dere gidder hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke en svindler han der. Han har jo tross alt nesten 4000 salg bak seg :-)

Nå skal ikke jeg uttale meg om varens stand & ektehet, da jeg selv har blitt lurt på det via Ebay.

Men slik som jeg ser det, så er ikke han villig til å sende til Europa uansett?

Skrevet

Selgeren har en bra feedback og ser seriøs ut. Om skoene er ekte, aner jeg ikke.

Men jeg ville ikke kjøpt når du ikke får betalt med Paypal.

Skrevet

Selgeren har en bra feedback og ser seriøs ut. Om skoene er ekte, aner jeg ikke.

Men jeg ville ikke kjøpt når du ikke får betalt med Paypal.

Nei, derfor jeg er så skeptisk! Jeg har så innmari lyst på skolene, men han sier at kontoen hans kun godtar PayPal fra adresser i USA men at han er villig til å godta andre betalingsmåter siden jeg er fra Norge. Problemet er bare at de andre måtene virker ikke så sikre, så derfor jeg tviler. Kjipt hvis jeg taper over 2000kr :(

Du har ingen erfaring med de andre betalingsmåtene?

Skrevet

Det er nok ikke en svindler han der. Han har jo tross alt nesten 4000 salg bak seg :-)

Nå skal ikke jeg uttale meg om varens stand & ektehet, da jeg selv har blitt lurt på det via Ebay.

Men slik som jeg ser det, så er ikke han villig til å sende til Europa uansett?

Joda, har sendt mail med han og det er greit sende til Norge, men det går ikke betale med PayPal. Derfor jeg er skeptisk. Har du noen erfaring med de andre måtene?

Skrevet

Nei, derfor jeg er så skeptisk! Jeg har så innmari lyst på skolene, men han sier at kontoen hans kun godtar PayPal fra adresser i USA men at han er villig til å godta andre betalingsmåter siden jeg er fra Norge. Problemet er bare at de andre måtene virker ikke så sikre, så derfor jeg tviler. Kjipt hvis jeg taper over 2000kr :(

Du har ingen erfaring med de andre betalingsmåtene?

Nei, ikke med de som nevnes.

Jeg har en gang eller to kjøpt en slags "money order", husker ikke helt hvilken type, men det var mer bry enn det var verdt synes jeg, selv om alt gikk greit og varen kom som den skulle. Så nå kjøper jeg kun av selgere som tar kredittkortbetaling via Paypal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...