Gå til innhold

La være å styre med musa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppfattet du denne overskriften?

Det jeg ville ta opp er om du har "musearm" og hva du tror det skyldes.

Jeg mener det skyldes at du ikke klare å bruke PC uten å bruke musepeker og klikke. I Photoshop er det mulig å gjøre ca 95% av operasjonene uten å bruke muspeker.

Eller mener du det skyldes for mye libido?

Videoannonse
Annonse
Gjest and so ?
Skrevet

Jeg tenkte på den siste setningen din da jeg leste overskriften.

Skrevet

Jeg tenkte på den siste setningen din da jeg leste overskriften.

Det har kommet oss for øre i Dyrebskyttelsen at De sitter på musa deres. Husk at alle dyr har krav på frisk luft og mosjon.

Skrevet

Kjedelig dag på jobben?

Jobben?

Jeg gidder da ikke jobbe, og i hvert fall ikke på et lite kontor i et hus med folk som jobber fra 9-17.

Skrevet

jeg har ikke problemer med musa - fordi jeg ikke bruker den. - hehe, hva sier det deg?

jeg har en sånn:http://nyhuus.deich.folkebibl.no/deichman/torshov/BILDER/MouseTrapper.jpg

Dæven.

Den er bra. Jeg selger slike og en del varianter. Litt for dyrt.

Det er et slit å få folk til å bruke musa riktig, la være å bruke den, få dem til å trene armer og overkropp litt, eller å få de til å skjønne at de faktisk kan bli skadet for livet av feil ergonomi. Når det gjør vondt, er det ofte alt for sent.

Skrevet

Bruker tegnebrett i stedet for mus, jeg - fantastisk redskap!

Skrevet

Dæven.

Den er bra. Jeg selger slike og en del varianter. Litt for dyrt.

Det er et slit å få folk til å bruke musa riktig, la være å bruke den, få dem til å trene armer og overkropp litt, eller å få de til å skjønne at de faktisk kan bli skadet for livet av feil ergonomi. Når det gjør vondt, er det ofte alt for sent.

Ja, den er dritbra :)

Skrevet

Kult.

Det beste er å variere mellom ulike.

Skrevet

Ja, den er dritbra :)

Görbra!

Sier de her.

Skrevet

Fortell!

Skrevet

Fortell!

Bruker et lite tegnebrett fra Wacom, tilsvarende Graphire3 (mitt er modell 2, men den tror jeg er utgått). Penna funker som pekeredskap, å sette den ned på brettet tilsvarer et venstreklikk, og så er det en knapp på siden av penna som kan trykkes ned (med langfingeren eller den fingeren som naturlig ligger langs denne knappen) i nedkant eller overkant - for hhv. høyreklikk eller dobbeltklikk.

Det som tok litt tid (kun en dag, men det var uvant) var å venne seg til å ikke "dytte" markøren over brettet/skjermen. Man setter ned penna på det punktet på brettet som tilsvarer samme punkt på skjermen og dermed står markøren på rett plass - man behøver altså ikke å trekke markøren fra der den sto sist.

Nå er jeg så "avhengig" av tegnebrettet at jeg nesten ikke klarer å skrive på tastaturet uten penna hvilende mellom peke- og langfinger. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...