Gå til innhold

Normalt? (om mensen)

Gjest Lurer på dette i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på p-piller i mange år, men sluttet med dem i januar. Ble gravid i beg. av mars, men hadde en spontanabort i april.

Mensen har alltid vært helt presis. Det er det forsvåvidt nå også, bortsett fra at den nå alltid kommer to dager før den forrige kom.

Forrige gang fikk jeg mensen på tirsdag, nå på søndag. Fortsetter det i samme mønster som de siste månendene, vil jeg få neste på fredag.

Er dette normalt? Å ikke ha nøyaktig 4 uker mellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normal syklus er 28 dager.

Okei, takk. :-) Har hatt 30 dager i 10 år, så bare litt rart at den plutselig skal være 28.

Skrevet

Ja, det er vanlig å ha sykluser som varierer i lengde. Noen har korte, altså under 28 dager, andre har lange, over 28 dager.

Personlig har jeg som regel ca. 30-32 dager.

Skrevet

Okei, takk. :-) Har hatt 30 dager i 10 år, så bare litt rart at den plutselig skal være 28.

Når du går på p-pillen så har du ikke mensen. P-pillen stopper eggløsningen og dermed også menstruasjonen. Du får en medikamentfremkalt blødning for at du fremdeles skal føle deg "som en kvinne".

Når du nå har vært gravid og spontanabortert ganske kort tid etter at du sluttet med p-pillene vil nok kroppen bruke litt tid på å justere seg til din egen syklus.

ylvali1365381015
Skrevet

jeg for min del er tre uker forsinka.

og iflg testen ikke gravid, selv om brystene sprenger og jeg er trøtt dagen lang.

hvor normalt er det?

puuuh,.... :-(

mvh,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...