Gå til innhold

Utroskap


sjo1

Anbefalte innlegg

Dette er vel en gjenganger hos dere men jeg tar opp temaet likevel.

Jeg har hatt en samboer i over 10 år og vi har felles barn sammen. For en tid tilbake oppdaget jeg tilfeldig at hun har hatt et forhold til en annen mann i over lengre tid. Vi har diskutert dette forholdet på en voksen måte og hun har sagt fra til elskeren at deres forhold er over. Han har imidlertid hatt problemer med å akseptere bruddet, og det har vært en belastning for oss begge. Dette har imidlertid ordnet seg de siste ukene. Min samboer har valgt å bli i familien og satse på vårt forhold, selv om hun har følelser for elskeren fremdeles. Jeg har ikke noe ønske om å bryte forholdet fordi jeg elsker henne. Problemet mitt er at jeg har ganske store smerter i brystet og hodepine. Jeg legger ikke skjul på at denne tiden har vært svært vond og fremdeles er uholdbar for meg. Alle som har opplevd utroskap vet vel hvor vondt dette

Disse smertene tiltar utover dagen og forstyrrer meg såpass at jeg har blitt nødt til å avlyse møter, holdt meg hjemme fra jobben i enkelte tilfeller når smertene er for plagsomme. Da har jeg vært hjemme til sengs og grått høylytt. Jeg har også en del problemer med å puste skikkelig, spesielt hvis tankene omkring utroskapen blir for detaljerte. Dette slår meg nesten helt ut.

Spørsmålet mitt er om dette et forbigående stadium. Jeg har hatt det ganske tøft i ca to måneder nå og begynner å slite litt. Jeg er veldig redd for å miste henne, men prøver å takle dette selv. Trenger jeg hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er nok et forbigående fenomen, men hvor lang tid er forbigående?

Jeg er helt sikker på at det vil gå raskere over om du bare får noen timer hos en profesjonell hvor du kan få "luftet ut" mye av den smerten du går og bærer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...