Gjest blåbærpiken19 Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Hvor lenge holder en åpnet boks med blåbærsyltetøy seg i kjøleskapet? Godt mulig at boksen er 5 uker... trygt å spise? Har utløpsdato mars 07. 0 Siter
Excelsion Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Selvfølgelig! Har en mange mnd gammel boks med jordbær syltetøy i skapet jeg, spiste av den idag :-) Smakte som ny! 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Kjøpt syltetøy er så fullt av konserveringsmidler at det er holdbart i årevis omtrent selv etter at det er åpnet. 0 Siter
Gjest blåbærpiken19 Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Selvfølgelig! Har en mange mnd gammel boks med jordbær syltetøy i skapet jeg, spiste av den idag :-) Smakte som ny! Oi! Såpass! Mmmm, ikke dumt med syltetøy med andre ord! Men skal man oppbevare åpnet boks i kjøleskap eller kjøkkenskap...? 0 Siter
Excelsion Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Oi! Såpass! Mmmm, ikke dumt med syltetøy med andre ord! Men skal man oppbevare åpnet boks i kjøleskap eller kjøkkenskap...? Regner med at det er best i kjøleskap! Men ærlig talt, syltetøy holder nesten EVIG i kjøleskap. Vet ikke hvorfor, men jeg har spist iallefall 1 år gammel blåbærsyltetøy på vafflene en gang. Blåbærsyltetøy går det lite av, derfor blir det stående. Har aldri opplevd dårlig syltetøy :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Oi! Såpass! Mmmm, ikke dumt med syltetøy med andre ord! Men skal man oppbevare åpnet boks i kjøleskap eller kjøkkenskap...? Kjøleskap! 0 Siter
Gjest spis og kos deg Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Kjøpesyltetøy er holdtbart i mange år pga alle stoffene det er tilsatt. Hjemmerørt syltetøy, ikke så lenge før det legger seg mugg oppå. Hjemmekokt syltetøy holder lenger enn bare rørt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.