Gå til innhold

Divacup

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta_83
Skrevet

HJELP!

For noen skumle greier. Jeg skulle prøve den for første gang i dag. Klippet av den nederste delen av det røret så det ikke ble så langt. Først var den veldig stor og vanskelig å få inn,selv om jeg pakket den sammen. Når jeg hadde fått den inn skulle jeg prøve å få den ut, men jeg fikk jo nesten ikke tak i den!!! Så for meg legetime :PP Fikk tilslutt dratt den ut. Hva om den går så langt inn den kommer,og jeg ikke får putta fingrene så langt inn at jeg får tak??

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• annegunn

7

• Lillemus

5

• filiokus81

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den går lettere inn hvis du skyller den i litt lunkent vann.

Hvis den har forsvunnet så langt opp at du ikke får tak i den, må du bruke musklene og presse den nedover.

Skrevet

Hehe, slapp av. Nå har jeg brukt min i nesten en uke, og er rene eksperten :o)

Det du gjør:

Innsetting:

Husk å sikte bakover og ikke oppover når den skal inn. Det hjelper, men jeg syns også det var litt ubehagelig de første gangene. Nå går det helt fint. Ha i bakhodet at du bare trenger å gjøre det to ganger for dagen (sannsynligvis i alle fall).

Ut igjen:

Jeg ble like stresset som deg første gangen jeg skulle ha den ut, før jeg fikk "teken" på det.

Hvis den har glidd litt langt opp, bruker du skjedemuskulaturen til å presse den såpass langt ned at du får tak. Prøv neste gang, det er ikke vanskelig når du kjenner hvilke muskler du skal bruke.

Viktigst av alt: Ta tak i selve bunnen på koppen, ikke i den lille tappen! Den er neppe så full at den renner over selv om du klemmer litt i bunnen. Det er myyye lettere å få den ut slik. Jeg har klippet tappen helt vekk på min, syns bare den var i veien.

Lykke til!

Husk at den uansett ikke kan forsvinne opp i deg, skjeden er for det første ikke så dyp, og for det andre har den en lukket bunn.

Skrevet

Det blir vacuum inni der, så du må klemme den sammen med fingrene før du trekker den ned.

Jeg har en liknende innretning (damebeger), men jeg bruker den sjelden, for det er så mye styr. Orker ikke å bytte den på offentlig toalett eller på jobb, så da blir det til at jeg bruker bind eller tamponger.

Skrevet

Så djup er du helt sikkert ikke :) Min synker også langt inn -men med litt trening så går det bra :)

Skrevet

Det du gjør:

Innsetting:

Husk å sikte bakover og ikke oppover når den skal inn. Det hjelper, men jeg syns også det var litt ubehagelig de første gangene. Nå går det helt fint. Ha i bakhodet at du bare trenger å gjøre det to ganger for dagen (sannsynligvis i alle fall).

Ut igjen:

Jeg ble like stresset som deg første gangen jeg skulle ha den ut, før jeg fikk "teken" på det.

Hvis den har glidd litt langt opp, bruker du skjedemuskulaturen til å presse den såpass langt ned at du får tak. Prøv neste gang, det er ikke vanskelig når du kjenner hvilke muskler du skal bruke.

Viktigst av alt: Ta tak i selve bunnen på koppen, ikke i den lille tappen! Den er neppe så full at den renner over selv om du klemmer litt i bunnen. Det er myyye lettere å få den ut slik. Jeg har klippet tappen helt vekk på min, syns bare den var i veien.

Lykke til!

Husk at den uansett ikke kan forsvinne opp i deg, skjeden er for det første ikke så dyp, og for det andre har den en lukket bunn.

*Hehe* Dere gjør meg bare enda mer overbevist om at jeg ikke skal prøve disse beger-greiene gitt! :o)

Skrevet

*Hehe* Dere gjør meg bare enda mer overbevist om at jeg ikke skal prøve disse beger-greiene gitt! :o)

Tenkte akkurat det samme ;)

Skrevet

:o)

Akk, du vet ikke hva du går glipp av! Nesten som man ikke merker at man har mensen.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Det du gjør:

Innsetting:

Ut igjen:

Lykke til!

Tusen takk for svar alle sammen.

Kanskje jeg får gå på badet og prøve en gang til. Fikk bare litt hetta når jeg ikke fikk den ut. Vet den ikke forsvinner langt oppover i kroppen,men ble redd for at den måtte bli værende der inne.

Men hvor langt skal den egentlig inn? Jeg puttet den inn slik at hele begeret var inni,men da fikk jeg ikke nok tak til å vri den rundt så den skal åpne seg.

Skrevet

Kanskje jeg får gå på badet og prøve en gang til. Fikk bare litt hetta når jeg ikke fikk den ut. Vet den ikke forsvinner langt oppover i kroppen,men ble redd for at den måtte bli værende der inne.

Men hvor langt skal den egentlig inn? Jeg puttet den inn slik at hele begeret var inni,men da fikk jeg ikke nok tak til å vri den rundt så den skal åpne seg.

Jeg prøvde den for første gang i går. Fikk også hetta, fikk ikke til å vri, og fikk den nesten ikke ut. I tillegg til at jeg var litt sår etter søndagens røffe hyrdestund :P

Så bestemte meg for å vente noen dager før jeg prøver igjen. Imorgen kanskje. Håper det blir lettere med tiden :) "Alle" sier jo så!

Skrevet

Vri den rundt mens den er såpass langt nede at du får tak, og så dytter du den litt videre opp etterpå.

Syns det er vanskelig å estimere hvor langt inne den er jeg, kanskje bunnen er 1-2 cm innenfor? Den skal være så langt inne at du ikke kjenner den, men ikke så langt inne at det lekker :P

Skrevet

Jeg også dytter den så langt inn at jeg ikk ekan kjenne den - som en tampong.

Skrevet

Jeg er helfrelst! Jeg husker første gang jeg prøvde tampong - 12 år, gikk rett i bakken jeg.

Skrevet

Akk, du vet ikke hva du går glipp av! Nesten som man ikke merker at man har mensen.

Det er sant - jeg har hatt min første uke jeg nå og er veldig fornøyd.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Vri den rundt mens den er såpass langt nede at du får tak, og så dytter du den litt videre opp etterpå.

Syns det er vanskelig å estimere hvor langt inne den er jeg, kanskje bunnen er 1-2 cm innenfor? Den skal være så langt inne at du ikke kjenner den, men ikke så langt inne at det lekker :P

Hmm.. man må prøve seg frem da med andre ord. :) Går og prøver en gang til jeg..

Skrevet

Amen!

Skrevet

Jeg synes nesten ikke jeg merker at jeg har mensen etter at jeg gikk over til tamponger jeg. :o)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Jeg synes nesten ikke jeg merker at jeg har mensen etter at jeg gikk over til tamponger jeg. :o)

Det som er plagsomt med tamponger er at siden jeg MÅ bruke tamponger om natten så må jeg sette på vekkerklokka midt på natta.

Hvis jeg legger meg litt tidlig hvertfall.

Klarer ikke å bruke bind verken på dagen eller natta å måtte kjenne at det renner. Klarer det bare ikke.

Og siden tamponger egentlig ikke skal sitte mer enn 6-8 timer så må jeg opp.

Så på den måten kommer begeret til å bli suksess for meg ;) Må bare få det inn først ;)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Er det normalt at det kjennes ut som det bobler? Gjorde det nå når jeg satt meg ned.. Kanskje det er litt sånn i bvegynnelsen?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg også dytter den så langt inn at jeg ikk ekan kjenne den - som en tampong.

Den skal ikke like langt inn som en tampong. Bunnen av Divacupen skal bare være et par cm inne.

Får du ikke lekasje når du dytter den så langt inn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...