Gå til innhold

sobril

Anbefalte innlegg

Gjest vilslutte

Hei ! Jeg er hunkjønn på 35 år og

går på sobril(en-to om dagen) fordi

jeg har sterk sykdomsangst. Jeg er på ingen måte misbruker og kan gå

dager mellom hver tablett. Har brukt dette i ca. ett år.

Legen min og jeg har dette under

kontroll. Og nå vil jeg gjerne

slutte men det er vanskeligere enn

jeg trodde. Angsten kommer da sterkere tilbake.

Hvor lenge er sobrilvirkningen i kroppen? hva slags absistens gir

dette før kroppen "roer" seg igjen.

Må vel være tålmodig.

Noen råd?

PS! Ikke drikker og ikke røyker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24360-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkningstiden på Sobril er generelt inntil 12 timer. Siden du sier at det kan gå dager mellom hver gang du bruker Sobril, så er det antageligvis tryggheten med å ha en tablett i bakhånd du er avhengig av. Når du sier at angsten kommer sterkere tilbake når du prøver å slutte, så er dette en faktisk bivirkning av medikamentet. Min anbefaling vil være at du prøver å la det gå fler og fler dager for hver gang du tar en tablett på ny. Sobril er ingen langtidsløsning, så hvis du absolutt ikke klarer å slutte, kunne det være i din interesse å prøve et annet medikament som f.eks Fontex. (Merk at dette ikke er en ekspertuttalelse du bør basere deg 100% på, ettersom jeg ikke er lege)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24360-sobril/#findComment-102187
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...