Gå til innhold

Re: lookfantastic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der virker jo som overformynderi - 200 kr er jo pissesummer. har vært samme grense siden 70-tallet leser jeg.

Skrevet

Har lest det jeg også. Og det forklarer jo hvorfor jeg har måttet vente i to uker på krølleproduktene mine. *sur*

Skrevet

..jeg bruker å kjøpe CD'er på play.com og fant da en som viste seg å koste 220,- (min glipp -kjøper alltid for under 200,-) det ga en tilleggsregning på toll på hele 140,-! jeg syns det er ganske horribelt. Hvordan regner de det ut?

hare1365380455
Skrevet

..jeg bruker å kjøpe CD'er på play.com og fant da en som viste seg å koste 220,- (min glipp -kjøper alltid for under 200,-) det ga en tilleggsregning på toll på hele 140,-! jeg syns det er ganske horribelt. Hvordan regner de det ut?

Det hørtes mye ut! Det sto vel noe i artikkelen til debra om at det var 25% (?) av beløpet?

hare1365380455
Skrevet

"Bestiller du produkter fra utlandet for over 200 kroner, må du betale moms på 25 prosent av varens verdi."

Skrevet

Det hørtes mye ut! Det sto vel noe i artikkelen til debra om at det var 25% (?) av beløpet?

Det stemmer. fant det her i denne kalkulatoren til høyre:

http://www.importalen.no/?page=51

27,50 Euro - så det stemmer det. 140 kroner blir det.

og da blir jo cd'en dyr!

Skrevet

Posten tar jo et himla gebyr for å inndrive tollen. Det samme gjør sikkert andre aktører. Betaler du 140 kroner er sikkert mesteparten gebyrer.

Skrevet

Posten tar jo et himla gebyr for å inndrive tollen. Det samme gjør sikkert andre aktører. Betaler du 140 kroner er sikkert mesteparten gebyrer.

da var de 20 kronene over dyre!

Skrevet

Ja, det er de. Har selv kjøpt TV-serier fra play.com og gamblet på at de uansett ble billigere enn her, men der tok jeg feil gitt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men gå på http://www.importalen.no og fatt mot! :)

Fy, flisa! Ikke lov å legge ut slike linker når jeg må være flink og spare penger til Egyptturen! *spanke*

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, jeg ble så forbanna. Skulle hente ut en jakke jeg hadde bestilt, 85 kr i gebyr for "forenklet tollbehandling". Grrrr.

hare1365380455
Skrevet

Det stemmer. fant det her i denne kalkulatoren til høyre:

http://www.importalen.no/?page=51

27,50 Euro - så det stemmer det. 140 kroner blir det.

og da blir jo cd'en dyr!

Var det så mye for en cd, eller var det flere cd'er i pakken (i samme cd-cover)? Det var dyrt...

Skrevet

Hel....! Jeg har ikke bestilt varer over tollgrensen, hverken denne gang eller tidligere. Hvorfor i all verden skal jeg ikke få varene mine da??

Kan jeg ringe tollvesenet tro?

*sint*

Skrevet

Bestemor i England sendte gave til Squishy's bursdag. To usle barne-CDer, som jeg måtte betale 150 kroner fortolling for. Helt sykt.

hare1365380455
Skrevet

Ja, det er de. Har selv kjøpt TV-serier fra play.com og gamblet på at de uansett ble billigere enn her, men der tok jeg feil gitt.

Du kan bestille for 16£ for å slippe ekstra regning. :) (Ikke over det.)

Skrevet

Bestemor i England sendte gave til Squishy's bursdag. To usle barne-CDer, som jeg måtte betale 150 kroner fortolling for. Helt sykt.

Hadde bestemoren husket å skrive på pakken at det var gave da?

Skrevet

Ja, vi får jo bare håpe at politikerne snart tar til vettet og øker tollfri-grensen til fx 1000 kr for privatpersoner snart.

Men det er vel å tro på julenissen. Beløpsgrensen har vært uendret siden 70-tallet, og ser ut til å forbli uendret inn i det uendelige.

Man beskytter norske butikker på en ussel måte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...