Gå til innhold

Re: lookfantastic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hel....! Jeg har ikke bestilt varer over tollgrensen, hverken denne gang eller tidligere. Hvorfor i all verden skal jeg ikke få varene mine da??

Kan jeg ringe tollvesenet tro?

*sint*

Tolluvesenet stopper nok ALLE leveranser fra LookFantastic fordi de lenge har skrevet ned verdien på alle leveranser til Norge. For å komme denne praksisen til LookFantastic.com til livs, så gjør de det på denne måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bestemoren husket å skrive på pakken at det var gave da?

Jada. Sto gave og pris og alt. Posten skjønte ingenting, men jeg orket ikke sende det tilbake eller klage, da hadde jo ikke Squishy fått gaven sin i tide og det var viktig for bestemoren.

Ja, ja. Tror det var midt i den verste tollsjekkingen, altså når de tok look fantastic.

Skrevet

Jada. Sto gave og pris og alt. Posten skjønte ingenting, men jeg orket ikke sende det tilbake eller klage, da hadde jo ikke Squishy fått gaven sin i tide og det var viktig for bestemoren.

Ja, ja. Tror det var midt i den verste tollsjekkingen, altså når de tok look fantastic.

Kjipt da...!

Skrevet

Var det så mye for en cd, eller var det flere cd'er i pakken (i samme cd-cover)? Det var dyrt...

Det var de fire *rødme* "hjelp vi er på ferie"-filmene med Chevy Chase -jeg elsker dem :)

hare1365380455
Skrevet

Det var de fire *rødme* "hjelp vi er på ferie"-filmene med Chevy Chase -jeg elsker dem :)

Kostet en film over 200 kroner? Det var dyrt... Jeg har ikke sett alle de filmene, men jeg husker en som var morsom! :D

hare1365380455
Skrevet

Å, nå ser jeg jo at det var fire filmer.. ikke en. Sorry.

Skrevet

Tolluvesenet stopper nok ALLE leveranser fra LookFantastic fordi de lenge har skrevet ned verdien på alle leveranser til Norge. For å komme denne praksisen til LookFantastic.com til livs, så gjør de det på denne måten.

Har nå sendt e-post til tollvesent med kopi av ordrebekreftelsen, så får jeg se hva som skjer.

Skrevet

Har nå sendt e-post til tollvesent med kopi av ordrebekreftelsen, så får jeg se hva som skjer.

Det var lurt! Håper det løser seg :)

Gjest amparro...
Skrevet

Ja, nå er det slutt på den morroa! Jeg venter på en pakke derfra, men det er jo bare å glemme nå....

Skrevet

Men gå på http://www.importalen.no og fatt mot! :)

Dette skjønte jeg ikke..

"Den gamle myten om at det er toll på slike varer er feil. Det eneste du må legge på er moms og eventuelt postens gebyr."

http://www.importalen.no/?page=70

Hvis det er en myte at det er toll på shampo, hvorfor sitter pakkene fast i tollen da..

Skrevet

Men gå på http://www.importalen.no og fatt mot! :)

OK, det var momsen pakkene bløe stoppet for, asså.. ikke toll.. whatever.

Da er det jo bare å bestille fra Strawberrynet (fraktfritt), men gjøre flere ordre, hver på under 200 kr, for å være helt på den sikre siden.

Skrevet

..jeg bruker å kjøpe CD'er på play.com og fant da en som viste seg å koste 220,- (min glipp -kjøper alltid for under 200,-) det ga en tilleggsregning på toll på hele 140,-! jeg syns det er ganske horribelt. Hvordan regner de det ut?

I tillegg til 25% MVA kommer forenklet fortollingsgebyr. På varer under 1000 kroner er gebyret 85 kroner, mens det er 175 kroner hvis verdien er over 1000 kroner.

Bøker er momsfrie, og det er veldig få varer det er toll på.

Skrevet

Lurer på om det gjelder strawberrynet også? Har tenkt å handle derfra nå men redd jeg ikke vil få bestillingen min..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...