Gå til innhold

Hvorfor bråker laptopen?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Fikk ny laptop til bursdagen for en (liten) måned siden, og den har funket fint til nå. Har ikke tenkt over vifta før, for den har vært veldig stille.

Nå begynner den plutselig å suse noe veldig, før suste den bare på max i noen sekunder før den roet seg, nå står den hele tiden og surrer.

Er det fordi jeg bare har brukt den med strømkabelen hittil, og nå har brukt den med batterikapasitet en stund?

Hjelp meg, smarte dolere. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er det samme, men maskinen min bråker fryktelig her på dol i dag. Akkurat nå har den stilnet av så jeg håper det varer.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vet ikke om det er det samme, men maskinen min bråker fryktelig her på dol i dag. Akkurat nå har den stilnet av så jeg håper det varer.

Jeg har jo dol oppe stort sett hele tiden, så kanskje det er derfor? :)

Skrevet

Vet ikke svar på spørsmålet ditt, men du må huske på å bruke laptopen på batteri innimellom, ellers ødelegges batteriet. Å lade ut batteriet ukentlig er en god idé hvis du vil at batteriet skal ha lang levetid.

Skrevet

Jeg har jo dol oppe stort sett hele tiden, så kanskje det er derfor? :)

Det har jeg også :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du har ikke en cd som ligger og surrer i den da? :)

Nei, har ikke det. :)

Nå ble det stille, faktisk. Kanskje det er pga dol?

Gjest Shira12
Skrevet

Min laptop er ikke helt lydig heller om dagen :-/

Jeg synes min bråker litt mer når den går på batterikapasitet, hvorfor aner jeg ikke *blond* ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vet ikke svar på spørsmålet ditt, men du må huske på å bruke laptopen på batteri innimellom, ellers ødelegges batteriet. Å lade ut batteriet ukentlig er en god idé hvis du vil at batteriet skal ha lang levetid.

Ja, har brukt den med batteri noen dager nå, og ladet den ut.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Min laptop er ikke helt lydig heller om dagen :-/

Jeg synes min bråker litt mer når den går på batterikapasitet, hvorfor aner jeg ikke *blond* ;-)

*også blond* :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det har jeg også :)

Nå ble det stillere her, kanskje det er fordi dol er treig?

Skrevet

Nå ble det stillere her, kanskje det er fordi dol er treig?

Ja, det har stilnet av her også

Skrevet

Hvilket merke er det du har da?

Kjenner flere som har acer, den surrer og bråker noe inni granskauen til tider. Vifte som surrer og går omtrent hele tiden, samme om det er batteri el strømtilkobling som brukes

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvilket merke er det du har da?

Kjenner flere som har acer, den surrer og bråker noe inni granskauen til tider. Vifte som surrer og går omtrent hele tiden, samme om det er batteri el strømtilkobling som brukes

Det er Fujitsu Siemens Amilo. Den roet seg nå, da. Snodig.

hare1365380455
Skrevet

Om du har den på fanget kan den kanskje bli for varm..? Den bør stå på et bord har jeg hørt, så det kommer luft under.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Om du har den på fanget kan den kanskje bli for varm..? Den bør stå på et bord har jeg hørt, så det kommer luft under.

Jeg passer på at den åpningen til vifta ikke er dekket over, slik at den ikke skal bli varm av det, iallfall.

Det har jo ikke vært noe problem før når jeg har hatt den på fanget. Jeg heller til teorien om at DOL har tynet den litt. :)

Skrevet

Jeg er _helt_ sikker på at det har sammenheng med den interoptik-reklamen! Pc'en min suser og bråker noe inni granskauen, men ikke på de sidene de interoptik-reklamene IKKE er.

Har tidligere opplevd det samme på dol, med andre reklamer. Min teori er at det har noe med "kapasiteten" å gjøre, eller at reklamen krever sinnsykt med ressurser. Eller noe i den dur.

Legg merke til det; når du stenger dol (eller skifter til en side uten interoptik-reklamen), suser den like mye da? Min gir seg da, nemlig... Og begynner igjen med en gang jeg åpner en dol-side med den reklamen på. Derfor min teori. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er _helt_ sikker på at det har sammenheng med den interoptik-reklamen! Pc'en min suser og bråker noe inni granskauen, men ikke på de sidene de interoptik-reklamene IKKE er.

Har tidligere opplevd det samme på dol, med andre reklamer. Min teori er at det har noe med "kapasiteten" å gjøre, eller at reklamen krever sinnsykt med ressurser. Eller noe i den dur.

Legg merke til det; når du stenger dol (eller skifter til en side uten interoptik-reklamen), suser den like mye da? Min gir seg da, nemlig... Og begynner igjen med en gang jeg åpner en dol-side med den reklamen på. Derfor min teori. ;)

Jeg er sikker på at det er DOL som er synderen, ja! Suser nesten ingenting nå, men i går kveld hørtes det ut som den skulle til å ta av! :)

Skrevet

Jeg er sikker på at det er DOL som er synderen, ja! Suser nesten ingenting nå, men i går kveld hørtes det ut som den skulle til å ta av! :)

Nå forsvant all susing, men reklamen forsvant også, samtidig (og det står "the page cannot be displayed" der i stedet for).... Jeg er brennsikker på at det er reklamen! :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nå forsvant all susing, men reklamen forsvant også, samtidig (og det står "the page cannot be displayed" der i stedet for).... Jeg er brennsikker på at det er reklamen! :)

Ja, det må være det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...