Gå til innhold

Hvorfor får laptopen min heteslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Både i går og i dag har den blitt voldsom varmt, og en eller annen alarm sier i fra at den er kristisk varm, over 91 grader.

Noen grunn til det?

Jeg har ikke noe rot rundt den, så den skal kunne kjøle seg ned.

Får jo angst her jo, ser for meg at hele greia går i lufta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha fått noe styggedom inn på laptopen kanskje (spyware, virus o.l.) som belaster cpu'en konstant...?

På laptoper medfører slikt varmeproblemer...

Kan være en ide å kjøre Spybot og ad-aware for å sjekke etter uhumskheter - og se om de finner noe grums (og om maskina blir friskere etterpå).

Gjest Shira12
Skrevet

Du kan ha fått noe styggedom inn på laptopen kanskje (spyware, virus o.l.) som belaster cpu'en konstant...?

Kan være en ide å kjøre Spybot og ad-aware for å sjekke etter uhumskheter - og se om de finner noe grums (og om maskina blir friskere etterpå).

Ah, du er kanskje inne på noe der. Det hender nemlig at maskina blir treg og cpuèn stiger til himmels.

Kjører ad-aware med en gang.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva slags laptop har du?

En del har jeg sett har fått anmerkning i tester fordi de går varme sånn at de rett og slett er ubehagelige å ha på fanget, men 91 grader var nå i overkant likevel.

Skrevet

Ah, du er kanskje inne på noe der. Det hender nemlig at maskina blir treg og cpuèn stiger til himmels.

Kjører ad-aware med en gang.

Kjør Spybot og - den finner som regel en god del saker ad-aware ikke finner.

Kan også være en ide å hente ned Spywareblaster - som legger inn sperrer for en del kjente problemer (slik at de ikke blir installert på maskina om de forsøker) ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Kjør Spybot og - den finner som regel en god del saker ad-aware ikke finner.

Kan også være en ide å hente ned Spywareblaster - som legger inn sperrer for en del kjente problemer (slik at de ikke blir installert på maskina om de forsøker) ;-)

Spywareblaster? Må ha det inn med t-skje jeg altså :o)

Ad Aware virket ikke, sukk jeg har ikke dagen i dag!

Gjest Shira12
Skrevet

Hva slags laptop har du?

En del har jeg sett har fått anmerkning i tester fordi de går varme sånn at de rett og slett er ubehagelige å ha på fanget, men 91 grader var nå i overkant likevel.

En Asus har jeg, noe mer spesifikk kan jeg ikke gi deg, da må sambo steppe inn ;-)

Skrevet

Hva slags laptop har du?

hvor kan man se temperaturen?

Skrevet

Virket ikke? Hva skjer, da?

Ellers kan det være en idé å blåse ut evt. støv fra viften.

"......................................"

hare1365380455
Skrevet

Broren min sin bærbare ble kanonvarm; det var støv inni. Han brukte kjølekrem og prøve å få bort støv, men så måtte han levere den inn til undersøkelse. Da fjernet de mer støv...

hare1365380455
Skrevet

Jeg tipper det er støv inni....

Skrevet

En del spyware-saker gjør at ad-aware kneler.

Forsøk scanning med Spybot først, eller søk opp online-scanninga til Trend Micro (housecall).

Skrevet

Jeg tipper det er støv inni....

Pleier ikke å være så mye støv inni laptoper (bærbare) vel...?

Gjest Shira12
Skrevet

Virket ikke? Hva skjer, da?

Ellers kan det være en idé å blåse ut evt. støv fra viften.

"......................................"

Det skjer ikke noe annet enn at den starter, og lader innstillingene, men den kommer ikke videre enn det.

Skrevet

Det skjer ikke noe annet enn at den starter, og lader innstillingene, men den kommer ikke videre enn det.

Avinstaller, og installer på nytt.

"..........................................."

Gjest Shira12
Skrevet

Avinstaller, og installer på nytt.

"..........................................."

Jepp, will do. :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Broren min sin bærbare ble kanonvarm; det var støv inni. Han brukte kjølekrem og prøve å få bort støv, men så måtte han levere den inn til undersøkelse. Da fjernet de mer støv...

Støv kan jo være en mulighet, for *kremt* det er litt støv hos meg...

Men nå skikker den seg foreløpig bra, har kjørt ad aware på den.

Gjest Shira12
Skrevet

En del spyware-saker gjør at ad-aware kneler.

Forsøk scanning med Spybot først, eller søk opp online-scanninga til Trend Micro (housecall).

Takk for tips! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...