Gå til innhold

alkohol


Gjest svak

Anbefalte innlegg

når jeg drikker masse 3 dager før veiing, samt endel som inneholder alkohol (!) (fest...) hvor mange kg kan jeg sånn ca muligens ha lagt på meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suselusa

KJære svak,

når du drikker masse vann eller andre ikke-vanndrivende ting, så "legger du ikke på deg", men du går opp i vekt, jeg synes det er en ganske så stor forskjell på de to uttrykka... Den vektøkningen får du hvis du er litt dehydrert, som du sannsynligvis er hvis du ikke er vant til å drikke så nok....(og det er utrolig hvor mye væske et menneske _egentlig_ bør ha om dagen!!)

Når det gjelder alkohol går det motsatt vei, for det er jo vanndrivende.. F.eks. når du våkner opp etter en fest hvor du har drukket en del, så merker du som ergel at du er tørr i huden og er kjempetørst på vann. Da har man gått ned i vekt, der og da, selvom alkohol inneholder masse kalorier.

Oioioi, at det går an å skrive så innmari mye på et så lite spørsmål, hehe:) Alt går litt tregt her i dag, det er tross alt søndag... (Og jeg er _veldig_ tørr i huden i dag, for å si det sånn.....:)

Håper det går bra med deg, svak, har lest mange av innelggene dine, og skjønner at du ikke har det no greit... Ikke gi opp.

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære deg

Som du sikkert vet vil du ikke over tid legge på deg av kalorifri drikke. Mange som blir tvunget til å øke i vekt benytter jo dette "trikset" som de fleste behandlere er veldig klar over. Det er riktig at vekta vil reagere hvis du feks drikker 2-3 liter rett før veiing, men dette forsvinner raskt med urin. Alkohol derimot inneholder kalorier, slik at et høyt inntak av alkohol vil gi kroppen ekstra kalorier og føre til en reel vektøkning hvis det totale energiinntak overgår forbruket.Mitt råd er at du bør få i deg mye væske- helst vann, melk, juce og farris. Men, som du vet må du også tilføre et visst antall kalorier som du forhåpentligvis har blitt anbefalt av en behandler. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...