Gå til innhold

Brukere av diva cup, damebeger, mooncup: Meld dere her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en divacup jeg prøvde for første gang igår. syntes det var litt pes, men skal ikke gi opp :) Prøver igjen i morgen har jeg bestemt meg for!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• kjerringskinn

3

• Atene

3

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest SheScorpio
Skrevet

Jeg hadde heller aldri hørt om de t før jeg leste om det på DOL - men de har visst eksistert siden 1930-tallet - utrolig. Jeg valgte denne for den var biligst - og så er det praktisk at den er så lys og gjennomsiktig - lett å se at man da har gjort den skikkelig ren.

http://www.mooncup.co.uk/klokkeformet_kopp_norsk.html

Så den kryper aldri oppover så du ikke får tak i den igjen?

Litt småskeptisk her må jeg innrømme...

Skrevet

Har, men innrømmer at jeg har glemt den litt i det siste... Og brukte den vel ikke så mange ganger før jeg glemte den, så rutinen kom aldri helt på plass.

Neste måned prøver jeg igjen :)

Skrevet

Ja, de sier så :)

tror de andre kaller det plump og ekkel .)

Noen kaller det morsom, også. ;o)

Skrevet

Jeg driver ikke med menstruering.

Men hadde jeg gjort det, ville jeg sikkert prøvd dette begergreiene.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

jeg har en divacup jeg prøvde for første gang igår. syntes det var litt pes, men skal ikke gi opp :) Prøver igjen i morgen har jeg bestemt meg for!

Stå på, du har rette instillingen :-)

Jeg husker at jeg syntes det var overraskende vanskelig å sette den på plass de første gangene, men med øvelse blir det raskt en enkel sak.

Skyll den i vann først, når den er våt går det lettere.

Gjest ikke nå akkurat!
Skrevet

Jeg må melde pass!

Er helt sikkert gammeldags og uvitende som spørr.

Hva er diva cup, damebeger, mooncup????

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg må melde pass!

Er helt sikkert gammeldags og uvitende som spørr.

Hva er diva cup, damebeger, mooncup????

Kjært barn har mange navn :-)

Kort fortalt er det et beger av gummi eller silikon som settes inn i skjeden og samler opp mensblodet. Brukes i stedet for bind/tamponger.

Damebeger er den norske varianten, som er over dobbelt så dyr som de andre.

Men du kan lese om det på den norske siden. Virker det interessant, så har flisa lagt ut link til et billigere sted i en annen tråd her på åpent.

http://www.damebeger.no/

Gjest ikke nå akkurat!
Skrevet

Kort fortalt er det et beger av gummi eller silikon som settes inn i skjeden og samler opp mensblodet. Brukes i stedet for bind/tamponger.

Men du kan lese om det på den norske siden. Virker det interessant, så har flisa lagt ut link til et billigere sted i en annen tråd her på åpent.

Herregud dette må jeg jo bare prøve!!!!!!

Har aldri hørt om dette før nå.

Tusen takk ;o)

Helt supert.

Skrevet

Så den kryper aldri oppover så du ikke får tak i den igjen?

Litt småskeptisk her må jeg innrømme...

Jeg har lange nok fingre til det da :;-)

Gjest ikke nå akkurat!
Skrevet

Men det står også at du kan sove med den.

Da lurer jeg:

Når du går oppreist og den fyller seg litt, og du legger deg, så vil jo det renne tilbake. Kan det være noe bra?

Hvordan blir det når du setter deg?

Er kanskje litt skeptisk, men apsolutt verdt å prøve.

Skal bestille en nå.

;o)

Skrevet

*Rekker opp hånda*

Hadde aldri kommet på det uten dol....

Gjest ikke sign
Skrevet

Hmm, jeg tenkte at dette er kanskje bra, men: "Når Damebegeret er brettet sammen er det bredeste punktet ca 2.5 cm, omtrent som største tampongen." Det betyr at jeg ikke kan bruke damebeger, for jeg kan kun bruke de minste tampongene..og jeg har hatt et aktivt sexliv en stund, så tror ikke jeg blir så mye videre på en stund..synd.. :(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men det står også at du kan sove med den.

Da lurer jeg:

Når du går oppreist og den fyller seg litt, og du legger deg, så vil jo det renne tilbake. Kan det være noe bra?

Hvordan blir det når du setter deg?

Er kanskje litt skeptisk, men apsolutt verdt å prøve.

Skal bestille en nå.

;o)

Du ble jammen raskt overbevist :-)

Det er ikke noe problem å sitte med damebegeret. Tappen under er litt lang, men kan klippes av, siden den uansett ikke brukes.

Mensblodet renner nok ikke tilbake i livmoren når du legger deg, det holder seg i skjeden.

Selv så bstilte jeg fra http://www.divacup.com/ , men du finner den på ebay også.

Skrevet

*rekker opp halve hånden*

Jeg har bestilt, men ikke fått min enda.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hmm, jeg tenkte at dette er kanskje bra, men: "Når Damebegeret er brettet sammen er det bredeste punktet ca 2.5 cm, omtrent som største tampongen." Det betyr at jeg ikke kan bruke damebeger, for jeg kan kun bruke de minste tampongene..og jeg har hatt et aktivt sexliv en stund, så tror ikke jeg blir så mye videre på en stund..synd.. :(

Damebegeret kommer i to størrelser, en for de som har født barn, og et mindre for de som ikke har født.

Om du lurer på om du kan bruke damebegeret, så kan du sende inn spørsmål til en sykepleier her:

http://www.damebeger.com/KontaktDamebeger.html

Skrevet

*rekker opp hånda med en blodig Mooccup i* :D

Ulp. Bra jeg rakk å spise opp maten min først! *S*

Skrevet

Jeg har damebeger, men bruker det aldri. Som jeg skrev i en annen tråd, synes jeg det blir for mye styr. Orker ikke skifte det på offentlige toaletter og på jobg.

Skrevet

Jess!

I dag fikk jeg tatt i bruk min nyinnkjøpte mooncup, fordi jeg mista divacupen for noen måneder siden og har somlet litt... ;) Det var PES å være nødt til å bruke bind og tamponger.

Skrevet

En tampong er jo tørr og kanskje det er det som er grunnen til at du ikke får den inn? Denne suger ikke til seg alt som er av fuktighet i mils omkrets, så den kan skli lettere inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...