Gå til innhold

Brukere av diva cup, damebeger, mooncup: Meld dere her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du ble jammen raskt overbevist :-)

Det er ikke noe problem å sitte med damebegeret. Tappen under er litt lang, men kan klippes av, siden den uansett ikke brukes.

Mensblodet renner nok ikke tilbake i livmoren når du legger deg, det holder seg i skjeden.

Selv så bstilte jeg fra http://www.divacup.com/ , men du finner den på ebay også.

det skulle vært en slynge/ring i stedet for den tappen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• kjerringskinn

3

• Atene

3

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hmm, jeg tenkte at dette er kanskje bra, men: "Når Damebegeret er brettet sammen er det bredeste punktet ca 2.5 cm, omtrent som største tampongen." Det betyr at jeg ikke kan bruke damebeger, for jeg kan kun bruke de minste tampongene..og jeg har hatt et aktivt sexliv en stund, så tror ikke jeg blir så mye videre på en stund..synd.. :(

var det minste størrelse? - hvordan kan du ha et aktiv sexliv (om du har det med en mann, da vel og merke) om du ikke får inn mer enn den minste tampongen? Sikker på at du setter den inn riktig?

Gjest undrende sjel
Skrevet

Hva er det med dette produktet som får alle til å bli så nyfrelste og ukritiske?

Skrevet

Hva er det med dette produktet som får alle til å bli så nyfrelste og ukritiske?

Fordi det funker! Null lekkasjer - og man griser seg jo ikke til - da mensblodet ikke behøver å komme helt ut. Det koster jo ikke noe når man først har kjøpt den - og man merker ikke at den er der - det er som man ikke har mensen.

Gjest undrende sjel
Skrevet

Fordi det funker! Null lekkasjer - og man griser seg jo ikke til - da mensblodet ikke behøver å komme helt ut. Det koster jo ikke noe når man først har kjøpt den - og man merker ikke at den er der - det er som man ikke har mensen.

Å? Virker det mot menssmerter også?

Jeg pleier heller ikke å grise meg til med blod vanligvis når jeg har mensen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

det skulle vært en slynge/ring i stedet for den tappen.

En ring kunne man tatt tak i og når begeret skulle ut, enig i det. Men så lavt nede som jeg plasserer det, så ville nok en ring blitt i veien.

Jeg har ingen problem med å ta ut begeret igjen. Du kan prøve å la det sitte lavere neste gang, du også?

Skrevet

Å? Virker det mot menssmerter også?

Jeg pleier heller ikke å grise meg til med blod vanligvis når jeg har mensen.

Men det ER jo mer grisete om blodet renner ned i et bind. :)

Noen sier at de slipper de krampene de vanligvis har. Jeg har aldri vært plaget av menssmerter, så det kan jeg ikke svare på.

Skrevet

Hmm, jeg tenkte at dette er kanskje bra, men: "Når Damebegeret er brettet sammen er det bredeste punktet ca 2.5 cm, omtrent som største tampongen." Det betyr at jeg ikke kan bruke damebeger, for jeg kan kun bruke de minste tampongene..og jeg har hatt et aktivt sexliv en stund, så tror ikke jeg blir så mye videre på en stund..synd.. :(

Jeg får heller ikke inn de største tampongene, men begeret er ikke noe problem hvis jeg bare skyller det i litt vann først.

Skrevet

En ring kunne man tatt tak i og når begeret skulle ut, enig i det. Men så lavt nede som jeg plasserer det, så ville nok en ring blitt i veien.

Jeg har ingen problem med å ta ut begeret igjen. Du kan prøve å la det sitte lavere neste gang, du også?

Jeg har heller ingen problemer - jeg bare tar et grepa tak og drar som faan! :=)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har heller ingen problemer - jeg bare tar et grepa tak og drar som faan! :=)

*LOL*

Etter den beskrivelsen der er jeg glad jeg alt har diva cupen i hus, ellers hadde jeg aldri våget å kjøpe!

kjerringskinn
Skrevet

Bruker mooncup...eller prøver å venne meg til den er vel riktigere å si. Første uken!

Hadde aldri kommet på dette på egenhånd, men har lest om den her flere ganger og kjøpte med meg en fra Boots i London i ferien.

Litt vanskelig å bli vant til, synes den er litt stor og at vakuumet er litt ubehagelig, men regner med at det er nybegynnerproblemer.

Gjest ikke sign
Skrevet

var det minste størrelse? - hvordan kan du ha et aktiv sexliv (om du har det med en mann, da vel og merke) om du ikke får inn mer enn den minste tampongen? Sikker på at du setter den inn riktig?

Jeg har et aktivt sexliv med en mann ja, og han er mer enn godt nok utstyrt ;) det med størrelse på tampong og mensen har kanskje noe med at den er tørr som noen nevner, det er jo ikke tørt når vi har sex..men får ikke inn en normal tampong. Setter inn riktig, og det er null problem med liten tampong, så jeg vet ikke jeg. Mulig jeg bare må prøve divacup/damebeger i minste størrelse,det er vel annerledes enn tampong uansett så.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Bruker mooncup...eller prøver å venne meg til den er vel riktigere å si. Første uken!

Hadde aldri kommet på dette på egenhånd, men har lest om den her flere ganger og kjøpte med meg en fra Boots i London i ferien.

Litt vanskelig å bli vant til, synes den er litt stor og at vakuumet er litt ubehagelig, men regner med at det er nybegynnerproblemer.

Det er sikkert nybegynner-problemer.

Hvilket vakuum tenker du på - ved insetting eller uttaging?

Gjest ikke sign
Skrevet

En tampong er jo tørr og kanskje det er det som er grunnen til at du ikke får den inn? Denne suger ikke til seg alt som er av fuktighet i mils omkrets, så den kan skli lettere inn.

Ja, du har nok rett i det med tørrhet(setter inn riktig). Får bare prøve divacup/damebeger en gang, og se :)

Skrevet

Jeg får heller ikke inn de største tampongene, men begeret er ikke noe problem hvis jeg bare skyller det i litt vann først.

Det hørtes betryggende ut :)

Skrevet

*rekker opp hånden*

Akkurat ferdig med første brukerperiode av min nyervervede Mooncup. Superfornøyd!

Skrevet

Jeg hadde heller aldri hørt om de t før jeg leste om det på DOL - men de har visst eksistert siden 1930-tallet - utrolig. Jeg valgte denne for den var biligst - og så er det praktisk at den er så lys og gjennomsiktig - lett å se at man da har gjort den skikkelig ren.

http://www.mooncup.co.uk/klokkeformet_kopp_norsk.html

Kjekk bruksanvisning der - "mokkelijk in te brengen" !

Gjest lurer fælt nå
Skrevet

Kjekk bruksanvisning der - "mokkelijk in te brengen" !

hva er er mooncup?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg bruker ikke, men tror jeg nesten jeg må prøve etter all den pratinga om det på Dol.

Det høres jo veldig greitt ut da.

Hvor bør jeg i så fall bestille?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...