Gå til innhold

FU: Dol-kotume..Hva er høflig?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hvis man skriver et innlegg om noe, skravler en stund på temaet, takker for svar til noen etc, og så går og gjør noe annet i et par dager..

Hva er det høflig å gjøre når en kommer tilbake, når det har kommet flere svar?

Jeg synes i utgangspunktet det er god folkeskikk å takke, eller svare folk som faktisk gidder å skrive noe til meg, men på den annen side synes jeg det blir underlig å "vekke" flere dager gamle tråder, bare fordi jeg tilbake fra det jeg drev med.

Hva velger dere? :-)

Benytter selvfølgelig samtidig anledningen til å takke for de svarene jeg har fått de gangene jeg har valgt å ikke vekke gamle tråder..;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest min mening om det
Skrevet

Jeg synes det er fullstendig unødvendig å takke for svar hvis man ikke har noe annet svar tilbake igjen samtidig. Det er jo bare spam, og spøler ned forumet. Akkurat som alle ørten millioner gratulasjoner når noen forteller noe, det er også helt undøvendig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg synes det er fullstendig unødvendig å takke for svar hvis man ikke har noe annet svar tilbake igjen samtidig. Det er jo bare spam, og spøler ned forumet. Akkurat som alle ørten millioner gratulasjoner når noen forteller noe, det er også helt undøvendig.

Der er jeg helt uenig med deg!

I en FU er det ikke nødvendig å takke alle som svarer. Men når man ber om hjelp til noe, så er det alminnelig folkeskikk å takke etterpå!

Det er et par nick jeg ikke lenger gidder å svare selv om jeg har løsningen på problemet deres, fordi de konsekvent aldri takker.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg pleier nå å like litt å bedrive litt takking, særlig om noen skriver hyggelige eller lure ting over temaer jeg faktisk har spurt om.:-)

Jeg synes også det er hyggelig når folk svarer tilbake til meg, når jeg svarer på deres innlegg.

Men samtidig føler jeg meg teit og selvsentrert om jeg tar opp igjen mine egn innlegg etter at de er utdatert. Jeg har faktisk lurt på det der ved flere annledninger..Men det igjen betyr vel kanskje at jeg er for mye på dol! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Der er jeg helt uenig med deg!

I en FU er det ikke nødvendig å takke alle som svarer. Men når man ber om hjelp til noe, så er det alminnelig folkeskikk å takke etterpå!

Det er et par nick jeg ikke lenger gidder å svare selv om jeg har løsningen på problemet deres, fordi de konsekvent aldri takker.

Jeg er tilbøyelig til å være mere enig med deg her,enn "min mening"

Samtidig føler jeg meg vldig selvsentret om jeg velger å vekke utdaterte egne innlegg fra de døde..;-P Jeg ar faktisk lurt på det der flere ganger.

:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å være mere enig med deg her,enn "min mening"

Samtidig føler jeg meg vldig selvsentret om jeg velger å vekke utdaterte egne innlegg fra de døde..;-P Jeg ar faktisk lurt på det der flere ganger.

Den problemstillingen med "døde" tråder, har jeg ikke tenkt på.

Jeg tror at jeg noen ganger vekker dem til live igjen, andre ganger ikke. Det kommer nok an på hvor lenge det er jeg har vært borte også.

Men jeg har ikke tenkt på det som selvsentrert, mer at temaet ikke lenger er aktuelt.

Dine tråder er ofte så fornøyelige at det bare er en glede om de dras i gang igjen :-)

laguna1365380434
Skrevet

Den problemstillingen med "døde" tråder, har jeg ikke tenkt på.

Jeg tror at jeg noen ganger vekker dem til live igjen, andre ganger ikke. Det kommer nok an på hvor lenge det er jeg har vært borte også.

Men jeg har ikke tenkt på det som selvsentrert, mer at temaet ikke lenger er aktuelt.

Dine tråder er ofte så fornøyelige at det bare er en glede om de dras i gang igjen :-)

Tusen takk! :-)

Da skal jeg prøve å være flinkere tilå svare, sånn innen rimelighetens grenser da så klart!

Skrevet

Jeg pleier å svare de som har svart meg, selv om det er et gammelt innlegg.

Men jeg blir ikke fornærmet om folk jeg har svart ikke svarer.

Og av og til får jeg mange svar som er ganske like, da kan jeg kanskje poste et felles innlegg som takk.

Og noen ganger så glemmer jeg hele greia...

Skrevet

Jeg pleier å svare de som har svart meg, selv om det er et gammelt innlegg.

Men jeg blir ikke fornærmet om folk jeg har svart ikke svarer.

Og av og til får jeg mange svar som er ganske like, da kan jeg kanskje poste et felles innlegg som takk.

Og noen ganger så glemmer jeg hele greia...

Enig med deg :o)

Skrevet

Jeg prøver å svare de fleste, jeg liker nemlig å få svar sjøl.

Men gamle tråder som er flere dager gamle lar jeg ligge hvis jeg ser at diskusjonen er utdødd.

Dessuten er det ganger jeg rett og slett ikke aner hva jeg skal svare.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det der har jeg nesten tenkt litt på selv også. Eller ... ikke gått og grublet på i flere dager, men smålurt på, for jeg er god til å svare folk, men det hender jeg får jævla mange svar. Og med mindre det er noe spesielt å svare vedkomne som svarer meg, som i et tilleggsspørsmål eller noe sånt, er jeg ikke spesielt god til å takke.

Får jeg ett svar og svaret er det jeg leter etter, takker jeg dog, det er normal høflighet. Men jeg kan ikke gå inn å f.eks. takke samtlige 30 som svarer et boknavn fordi jeg ber om boktips.

Og jeg går f.eks. ikke inn i reisetråden min på meldinger nå og svarer samtlige.

Det har intet med uhøflighet å gjøre. :)

Skrevet

Det der har jeg nesten tenkt litt på selv også. Eller ... ikke gått og grublet på i flere dager, men smålurt på, for jeg er god til å svare folk, men det hender jeg får jævla mange svar. Og med mindre det er noe spesielt å svare vedkomne som svarer meg, som i et tilleggsspørsmål eller noe sånt, er jeg ikke spesielt god til å takke.

Får jeg ett svar og svaret er det jeg leter etter, takker jeg dog, det er normal høflighet. Men jeg kan ikke gå inn å f.eks. takke samtlige 30 som svarer et boknavn fordi jeg ber om boktips.

Og jeg går f.eks. ikke inn i reisetråden min på meldinger nå og svarer samtlige.

Har du skiftet nick fra ShitDiddeliDo til ShitDiddelyDo?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du skiftet nick fra ShitDiddeliDo til ShitDiddelyDo?

Nope. Alderen må ha begynt å sette preg på synet ditt. :)

Nei, skal jeg være helt ærlig er jeg usikker på hvordan nicket mitt skrives uten at jeg ser etter, men jeg er 100 % sikker på at jeg ikke har vært inne på "min side" og skiftet nick.

Skrevet

Hvis det har kommet svar til meg mange dager etter jeg var her sist og temaet er utdødd, svarer jeg ikke. Synes også folk bør takke når de får svar på det de lurer på.

Skrevet

Nope. Alderen må ha begynt å sette preg på synet ditt. :)

Nei, skal jeg være helt ærlig er jeg usikker på hvordan nicket mitt skrives uten at jeg ser etter, men jeg er 100 % sikker på at jeg ikke har vært inne på "min side" og skiftet nick.

Det så plutselig så rart ut! hehe

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det så plutselig så rart ut! hehe

Det har alltid vært med y, flisa. Puss brillene dine. :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg prøver å svare de fleste, jeg liker nemlig å få svar sjøl.

Men gamle tråder som er flere dager gamle lar jeg ligge hvis jeg ser at diskusjonen er utdødd.

Dessuten er det ganger jeg rett og slett ikke aner hva jeg skal svare.

Det skjer meg også..:-) Også hender det dessuten at jeg er lat om det er en gammel tråd med mange like svar.

laguna1365380434
Skrevet

Det høres ut som du ordner det fornuftig og høflig..:-)

Og bare sånn at det er sagt, jeg går ikke rundt og grubler på det sånn daglig jeg heller, men jeg har jo tenkt over det nå og da..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Hvis det har kommet svar til meg mange dager etter jeg var her sist og temaet er utdødd, svarer jeg ikke. Synes også folk bør takke når de får svar på det de lurer på.

:-) Høres ut som de fleste av dere gjør sånn ca det samme som jeg gjør.

amerikafareren
Skrevet

Ingenting er høflig på dol, så enkelt er det;) Her gjelder ikke de reglene en bruker for øvrig i samfunnet. Det være seg det norske samfunnet eller andre samfunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...