Gå til innhold

FU: Dol-kotume..Hva er høflig?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Ingenting er høflig på dol, så enkelt er det;) Her gjelder ikke de reglene en bruker for øvrig i samfunnet. Det være seg det norske samfunnet eller andre samfunn.

Hm..Jeg oppfatter da hvertfall noen ting som høflig og andre ting som mindre høflig, også her. Dette med svarene lurte jeg dog litt på.

:-)

Videoannonse
Annonse
amerikafareren
Skrevet

Hm..Jeg oppfatter da hvertfall noen ting som høflig og andre ting som mindre høflig, også her. Dette med svarene lurte jeg dog litt på.

Alt er subjektiv og relativt, også på dol;)

laguna1365380434
Skrevet

Alt er subjektiv og relativt, også på dol;)

Joda, det kan du selvsagt ha rett i. :-) Likevel pleier alle steder å utvikle noe normgivende det kan være greit å være inneforstått med, enten man velger å følge eller ikke, og jeg antar at dette også gjelder nettfora, som dol.

amerikafareren
Skrevet

Joda, det kan du selvsagt ha rett i. :-) Likevel pleier alle steder å utvikle noe normgivende det kan være greit å være inneforstått med, enten man velger å følge eller ikke, og jeg antar at dette også gjelder nettfora, som dol.

Det gjelder ikke de samme reglene på dol som alle andre steder i samfunnet. Det kan være mange forklaringer, men anonymitet er en av dem. Du kaster ikke dritt på andre (unnskyld uttrykket) på samme måte i RL som på dol.

laguna1365380434
Skrevet

Det gjelder ikke de samme reglene på dol som alle andre steder i samfunnet. Det kan være mange forklaringer, men anonymitet er en av dem. Du kaster ikke dritt på andre (unnskyld uttrykket) på samme måte i RL som på dol.

Jeg sier ikke at det er samme regler, men at alle steder hvor det er sosiale aktiviteter og kommunikasjon mellom mennsker utvikler en slags kotume og et regelsett. Dol er vel neppe noe untak.

amerikafareren
Skrevet

Jeg sier ikke at det er samme regler, men at alle steder hvor det er sosiale aktiviteter og kommunikasjon mellom mennsker utvikler en slags kotume og et regelsett. Dol er vel neppe noe untak.

Jeg er ikke så godt bevandret i nettets etikette så jeg vil ikke uttale meg om dol spesielt, men det er i hvert fall ikke representativt for det vanlige liv.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ingenting er høflig på dol, så enkelt er det;) Her gjelder ikke de reglene en bruker for øvrig i samfunnet. Det være seg det norske samfunnet eller andre samfunn.

Er du tilbake på videre studier i USA siden du kaller deg amerikafareren igjen?

Skrevet

Gjør ikke noe om man lar dialoger her være mer lik vanlige samtaler selv om det går lang tid mellom, også for "takk". Stopper man dialog med de som lar det gå flere dager mellom, faller de skribene som ikke er her så ofte, lettere utenfor.

amerikafareren
Skrevet

Er du tilbake på videre studier i USA siden du kaller deg amerikafareren igjen?

Jeg er tilbake i USA og er fremdeles amerikafareren som før.

laguna1365380434
Skrevet

Gjør ikke noe om man lar dialoger her være mer lik vanlige samtaler selv om det går lang tid mellom, også for "takk". Stopper man dialog med de som lar det gå flere dager mellom, faller de skribene som ikke er her så ofte, lettere utenfor.

Det har du absolutt rett i! :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er tilbake i USA og er fremdeles amerikafareren som før.

Ok. Jeg tenkte bare at du kunne ha brukt et annet nick i mellomtiden, siden jeg ikke har sett at du har skrevet noe på dol i sommer.

amerikafareren
Skrevet

Ok. Jeg tenkte bare at du kunne ha brukt et annet nick i mellomtiden, siden jeg ikke har sett at du har skrevet noe på dol i sommer.

Jeg har vært så opptatt med andre ting i sommer at jeg har nesten ikke vært innom dol. Nå kommer jeg til å sitte ved datamaskinen dagen lang og da er situasjonen annerledes.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har vært så opptatt med andre ting i sommer at jeg har nesten ikke vært innom dol. Nå kommer jeg til å sitte ved datamaskinen dagen lang og da er situasjonen annerledes.

Da får du ha lykke til. Jeg håper du har hatt en fin og lang sommer i Norge, husker at du var plaget av hjemlengsel i vår.

amerikafareren
Skrevet

Da får du ha lykke til. Jeg håper du har hatt en fin og lang sommer i Norge, husker at du var plaget av hjemlengsel i vår.

Jeg har hatt en fin sommer hjemme, men det var godt å komme hit igjen. Jeg kommer sikkert til å ha hjemlengsel engang iblant, men det betyr ikke at jeg ikke trives her.

Gjest min mening om det
Skrevet

Der er jeg helt uenig med deg!

I en FU er det ikke nødvendig å takke alle som svarer. Men når man ber om hjelp til noe, så er det alminnelig folkeskikk å takke etterpå!

Det er et par nick jeg ikke lenger gidder å svare selv om jeg har løsningen på problemet deres, fordi de konsekvent aldri takker.

Da er du sær, det blir da bare fullt med tull her om man skal takke alle de 40 + som svarer. Nei, det er tull.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Da er du sær, det blir da bare fullt med tull her om man skal takke alle de 40 + som svarer. Nei, det er tull.

Du må så gjerne synes at jeg er sær, jeg setter pris på høflighet uansett.

Og om jeg skulle slutte å svare deg fordi du ikke takker, så er det sikkert bare en fordel. Da blir det mindre "spam" også, akkurat som du ønsker.

Gjest min mening om det
Skrevet

Du må så gjerne synes at jeg er sær, jeg setter pris på høflighet uansett.

Og om jeg skulle slutte å svare deg fordi du ikke takker, så er det sikkert bare en fordel. Da blir det mindre "spam" også, akkurat som du ønsker.

Ja, for all del, ikke noe tap at du ikke svarer folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...