Gå til innhold

Sex med bifil

Gjest Skikkeliganonymnå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kunne rett og slett ikke brydd meg mindre :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

15

• laguna1365380434

14

• flisa

12

• petter smart

7

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Det er jo rimelig ferskt at lesbesex har blitt et åpent tema, da. Det er ikke akkurat noe man har vokst opp med i generasjoner bakover, det heller :-)

"......................................"

Det er de generasjonene som uttaler seg nå, de som er oppvokst med det. Antikken er vel et bra bevis på at påvirkning er avgjørende i synet på hva som er fint og hva som er ekkelt :-)

Skrevet

Fordi jeg tror manglende tennig på en med mange seksualpartnere er tillært og har grunnlag i puritanisme og moral og enkelte grumsete holdninger til (særlig kvinners) seksualitet, mens at innskriver, jeg, og flere andre rett og slett ikke ville tenne på ideen om mannlig homosex, som altså springer ut i fra rene turn on/ off prinsipper, som selvfølgelig ikke har noe med verken moral, dobbeltmoral eller politiskkorrekthet å gjøre.

Altså etikk versus estetikk, om du må teskjefores..;-P

Kvinners (og menns) motforestillinger mot mannlig homosex er nok like tillært som menns (og kvinners) motforestillinger mot personer med mange sexpartnere.

Hvorfor skulle kvinnelig homosex være bedre enn mannlig? Dette er selvfølgelig tillært, noe samfunnet har bestemt.

Hvorfor kan ikke mange sexpartnere være like mye en turn-off?

Hvorfor skal kvinner bestemme hva som er "grumsete holdninger" m.m. og hva som er helt akseptabelt?

Innlegget ditt viser svært tydelig den dobbeltmoralen jeg kritiserer.

Skrevet

Tror nok vi alle sammen er rimelig påvirket av hvordan seksualitet har blitt fremstilt frem til nå. Har vært lite fokus på hvor flott og opphissende mannesex er ;-)

Mange sexpartnere har vel heller ikke blitt framstillt som noe positivt.

mil1365380270
Skrevet

Mange sexpartnere har vel heller ikke blitt framstillt som noe positivt.

Menn med mye erfaring har jo, som du vet, blitt fremstilt (og blir, dessverre) på en litt mer positiv måte enn kvinner med det samme :-)

Skrevet

Menn med mye erfaring har jo, som du vet, blitt fremstilt (og blir, dessverre) på en litt mer positiv måte enn kvinner med det samme :-)

Skal en følge logikken til laguna (og en del andre kvinner her inne) så er det ikke problematisk å mene at det er greit at menn har mange sexpartnere, mens det ikke er greit for kvinner.

For hun/de mener jo at kvinnelig homosex er greit, men ikke mannlig.

Personlig synes jeg ikke noe om menn med mange partnere, men fordi de ikke er potensielle partnere for meg så bryr jeg meg lite om det.

laguna1365380434
Skrevet

"Det gjelder ikke meg, og jeg kan forsikre deg om det ikke gjelder mange av mine veninner som jeg vet føler det på samme måte."

Det er bare det at når det er innlært via kultur gjennom generasjoner bakover, så er du faktisk ikke i stand til å vite om det er det som er årsaken. Ofte vil man da lete etter andre årsaker, fordi man selvfølgelig ikke vil være en slave av moralistisk arv. :-)

"........................................."

Men uansett mener jeg at det er lite en kan gjøre med seksuelle impulser og turn-ons og offs. Jeg kan verken tvinge meg selv til å tenne mere på verken lyseblonde menn eller mannlig homosex.

Holdninger jeg innehar som resultat av rasjonelle (i anførsel)tankerekker både kan jeg, og bør jeg ta et oppgjør med om de er fordomsfulle..

Ikke sant? ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Kvinners (og menns) motforestillinger mot mannlig homosex er nok like tillært som menns (og kvinners) motforestillinger mot personer med mange sexpartnere.

Hvorfor skulle kvinnelig homosex være bedre enn mannlig? Dette er selvfølgelig tillært, noe samfunnet har bestemt.

Hvorfor kan ikke mange sexpartnere være like mye en turn-off?

Hvorfor skal kvinner bestemme hva som er "grumsete holdninger" m.m. og hva som er helt akseptabelt?

Innlegget ditt viser svært tydelig den dobbeltmoralen jeg kritiserer.

Du forveksler holdninger som er resultat av beviste "rasjonelle" tankerekker, og følelser som oppstår etter autmatisk impuls.

Selvfølgelig er mye som inngår i seksuelt tenningsmønster også påvirket av sammfunn og sekundære tilæringsprossesser, men jeg mener det er mye forlangt at folk skal handle på tvers av sine seksuelle preferanser for å være politisk korrekte..;-)

At folk tar et oppgjør med egne, bevviste tankerekker er derimot ikke så dumt, særlig ikke om de er fordomsflle og grumsete.

Skrevet

Du forveksler holdninger som er resultat av beviste "rasjonelle" tankerekker, og følelser som oppstår etter autmatisk impuls.

Selvfølgelig er mye som inngår i seksuelt tenningsmønster også påvirket av sammfunn og sekundære tilæringsprossesser, men jeg mener det er mye forlangt at folk skal handle på tvers av sine seksuelle preferanser for å være politisk korrekte..;-)

At folk tar et oppgjør med egne, bevviste tankerekker er derimot ikke så dumt, særlig ikke om de er fordomsflle og grumsete.

"...men jeg mener det er mye forlangt at folk skal handle på tvers av sine seksuelle preferanser for å være politisk korrekte..;-) "

Her er vi helt enige. Jeg forlanger ikke at kvinner (eller menn) skal like tanken på homosex. Men jeg mener at vi heller ikke kan tvinge noen til å like/akseptere at noen har hatt mange sexpartnere. Det må være lov å ikke like dette uten å bli anklaget for sjalusi, religøs fanatisme eller annet. Dette er også en preferanse.

Skrevet

Jeg hadde ikke utstått tanken på å ha sex med en bifil mann!

Og jeg ser på meg selv som tolerant og inkluderende. Men ikke _så_ tolerant og inkluderende!

Skrevet

"...men jeg mener det er mye forlangt at folk skal handle på tvers av sine seksuelle preferanser for å være politisk korrekte..;-) "

Her er vi helt enige. Jeg forlanger ikke at kvinner (eller menn) skal like tanken på homosex. Men jeg mener at vi heller ikke kan tvinge noen til å like/akseptere at noen har hatt mange sexpartnere. Det må være lov å ikke like dette uten å bli anklaget for sjalusi, religøs fanatisme eller annet. Dette er også en preferanse.

Jeg tror du har mye rett i det du sier, også dette med dobbeltmoral.

Og det er langt fra å synes noe er direkte ekkelt og vemmelig til at man foretrekker noe framfor noe annet.

Jeg tror holdninger til homofili, flesk/overvekt, kroppshår på feil steder etc. er tillært og kulturelt betinget.

Det er ikke "objektivt ekkelt" at en mann kliner med en annen, slik det er hvis man går med bæsj i trynet.

laguna1365380434
Skrevet

Skal en følge logikken til laguna (og en del andre kvinner her inne) så er det ikke problematisk å mene at det er greit at menn har mange sexpartnere, mens det ikke er greit for kvinner.

For hun/de mener jo at kvinnelig homosex er greit, men ikke mannlig.

Personlig synes jeg ikke noe om menn med mange partnere, men fordi de ikke er potensielle partnere for meg så bryr jeg meg lite om det.

Gjør du deg dummere enn du er? ;-)

Jeg MENER rasjonellt at veldig mye er greit. Men jeg tenner ikke like mye på alt, så sosialdemokratisk klarer jeg ikke å være..;-P

Tror du på ramme alvor at jeg ikke mener det er greit at homoer, sværtkroppsbehårede menn, folk med kviser, nordiskeblonde menn, førskolelærere, negre :-o (Ja se der du..Jeg tenner fatisk ikke særlig mye på negre heller..:-o), folk med ølmage puler, selvom de ikke er høyest på min, personlige, turn onliste?!

Du er jaggu meg gæren!

Hadde jeg derimot gått rundt og prøvd å forklare at noe av det overnevnte BURDE være uatraktivt for alle, og rasjonalisert meg frem til at dette var kvalifikasjoner jeg bevist ønsket å holde utenfor mitt sexliv, da mener jeg det hadde vært ganske uselt, og et helt annen sak med engang.

Som jeg mistenker folk som luker ut partnere med for mange partnere å gjøre..Kom ikke å fortll meg at det er en seksuell gut feeling for de fleste som tenker sånn..Det er tuftet på ting som at de ikke synes vedkommende BURDE ha gjort, tuftet i personlig (dobbel)moral, gud og faen og hans oldemor. Og sånn ER det faktisk.

laguna1365380434
Skrevet

Vel, du tar fortsatt ikke mitt vesntligste poeng;-)

Nemlig at det er forskjell på holdninger en fremelsker på moralsk grunnlag, og på seksulle, uomtvistelige, gutfeelings.

Jeg tror svært sjelden motforestillinger mot mange partnere er tuftet på istnevnte.

Rusle en tur, feks på dol, og se om folk som ikke liker mange partnere har det med å begrunne dette i "rasjonalitet" og personlig moral eller om de omtaler det som en uhøytideligseksull preferanse.

Nemlig og akkurat ja..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er enig med deg laguna, og synes du formulerer deg bra. Jeg bryr meg fint lite om andres sexualliv,men når det kommer til meg selv så ville jeg ikke tent på en mann som er homo. Gidder ikke engang bruke energi på å finne ut hvorfor jeg føler det slik. Det er bare slik jeg er.

:-) Takk!

Jeg trodde gentlig ikke det var noe jeg skulle komme til å bruke energi på heller, men her kom det frem så mye bombastisk og dumt og hatsk etterhvert at jeg ikke klarer helt å dy meg allikevel..;-P

Skrevet

Vel, du tar fortsatt ikke mitt vesntligste poeng;-)

Nemlig at det er forskjell på holdninger en fremelsker på moralsk grunnlag, og på seksulle, uomtvistelige, gutfeelings.

Jeg tror svært sjelden motforestillinger mot mange partnere er tuftet på istnevnte.

Rusle en tur, feks på dol, og se om folk som ikke liker mange partnere har det med å begrunne dette i "rasjonalitet" og personlig moral eller om de omtaler det som en uhøytideligseksull preferanse.

Nemlig og akkurat ja..;-)

Så du mener at det ikke kan være en turn-on at man er partnerens "eneste"? Og at det motsatte aldri kan være turn-off?

laguna1365380434
Skrevet

Så du mener at det ikke kan være en turn-on at man er partnerens "eneste"? Og at det motsatte aldri kan være turn-off?

Jo, men jeg mener at det forskjell på måten en kommer frem til det på, og foreksempel til at man liker bedre mørke enn lyse menn.

Jeg har sjelden vært borti noen som omtaler førstnevnte som uhøytidelig seksuellpreferanse, derimot er det ofte, om ikke alltid _begrunnet_ og begrunnelsen er ofte tuftet i moralske, bevviste tanerekker.

Det har jeg aldri opplevd når noen omtaler, blondinner versus brunetter. Det er også sjelden jeg mistenker at det faktum at en del jenter ikke tenner på mannlig homosex er tuftet på noe annet en t de finner det som en _automatisk_ og _impulsiv_ turnoff.

Selvfølgelig finnes det homofordommer som er tuftet på nøyaktig de samme kristenmoralistiske ideene som ideen om at en ikke bør ligge rundt er grunnlagt på, men igjen, dette blir ganske transparent og lett og oppdage.

Jg mener det er en vesntlig forskjell på bevisste fordomsfulle tankerekker og resultatene av disse, og på innstinktive preferanser.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt tanken på at min kjære hadde knullet mange titalls damer før meg, definitivt ikke.

At han har noe erfaring fra tidligere er helt greit, men han trenger ikke å ha feid over hele bygda - det gjør ham bare til en rundbrenner og billig.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt tanken på at min kjære hadde knullet mange titalls damer før meg, definitivt ikke.

At han har noe erfaring fra tidligere er helt greit, men han trenger ikke å ha feid over hele bygda - det gjør ham bare til en rundbrenner og billig.

Ja, det var mitt poeng også. Mens Laguna later til å mene at hvis mange partnere er turn-off, så er det tillært, men hvis tidligere partnere av samme kjønn er turn-off, så er det ikke tillært.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, det var mitt poeng også. Mens Laguna later til å mene at hvis mange partnere er turn-off, så er det tillært, men hvis tidligere partnere av samme kjønn er turn-off, så er det ikke tillært.

Ja dette ble visst litt for avansert for enkelte..;-P

Skrevet

Du skjønner jo ikke hva det snakkes om. Det er vel ikke dobbeltmoralsk å tenne på noe og ikke på noe annet, det er jo mere ryggmargsrefleks.

Personlig tenderer jeg til å like mørkhårede menn bedre enn lysluggede, og enkelte kroppsfasonger bedre en andre, uten at dette har verken noe med verken moral eller dobbelmoral å gjøre. Det har med tenning, og hva jeg finner atraktivt.

Nøyaktig det samme gjelder mannlig homoseksualitet. Jeg synes ikke det er tennende, snarere tvert om, og altså på nøyaktig samme grunnlag som overnevnte.

Å telle partnere til partnere mistenker jeg derimot for å bunne ganske entydig i moralisme.

Så vær så snill å slutte å blande etikk med estetikk, og å lete etter feil hos kvinner over alt. Begge deler er lite kledelig..;-)

Å ikke tenne på noe er ikke det samme som å synes noe er ekkelt eller motbydelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...