Gå til innhold

Ung Ufør

Anbefalte innlegg

Gjest ung uføre

Jeg har endelig fått svar på at jeg får uføretrygd for en tid fremmover, etter mange års utprøving, tester, medisinering og slit.

Jeg vet ikke ennå om jeg får uføretrygd, eller midlertidig uføretrygd for noen år av gangen.

Det jeg lurer på, er om jeg får godskrevet noe for de årene jeg var syk, men ikke var uføre? Jeg ble syk før jeg ble 25 år, og har vel da krav på ung uføre. Vil jeg få noe etterbetalt?? (Har hørt at noen har fått dette)

Hva er det vanlig å få i uføretrygd. Jeg er nå på yrkesrettet atføring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243698-ung-uf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få uføredatoen satt tilbake. Og da vil du få etterbetaling hvis du ikke har gått på annen trygdeytelse. Har du gjort det så trekker de den av og da er det ikke sikkert det er noe "overskudd".

Dersom du får varig, ung ufør vil du får ca 12000 kr brutto.

Men de har blitt ganske strenge på å gi ung ufør. Jeg vet dessverre ikke hva kriteriene er. Men hvis du har krav på det så får du det vel allerede nå dersom du går på attføring.

Husk at ung ufør må søkes på eget skjema.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243698-ung-uf%C3%B8r/#findComment-1893456
Del på andre sider

Gjest ung uføre

Du kan få uføredatoen satt tilbake. Og da vil du få etterbetaling hvis du ikke har gått på annen trygdeytelse. Har du gjort det så trekker de den av og da er det ikke sikkert det er noe "overskudd".

Dersom du får varig, ung ufør vil du får ca 12000 kr brutto.

Men de har blitt ganske strenge på å gi ung ufør. Jeg vet dessverre ikke hva kriteriene er. Men hvis du har krav på det så får du det vel allerede nå dersom du går på attføring.

Husk at ung ufør må søkes på eget skjema.

Jeg har gått på rehabiliteringspenger, og yrkesrettet attføringspenger i perioden jeg har vært syk. Har ca hatt 9 000 brutto. Er jeg heldig da, vil jeg kanskje få mellomlegget for de årene jeg har vært syk.

Tror jeg har god nok dokumentasjon på å få uføretrygd. Har nok kunne fått det i mange år, men har ikke villet. Har villet bli frisk, og håpet på bedring. har presset meg til å yte, noe som har ført til at jeg har blitt verre. Nå er det nok. Det blir galt å hive innpå med smertestillende, bare får å mestre noe en egentlig ikke er i stand til.

Takker for svar, Dorthe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/243698-ung-uf%C3%B8r/#findComment-1895378
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...