Gå til innhold

Verdens situasjonen i dag

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Nå har jeg vært hjemme i Norge i noen måneder og så kommer jeg til det store utland;) Jeg savner plutselig de små forholdene hjemme, alt er best hjemme, vi er såååå......flinke, tenk å bli tatt vare på hele tiden osv., men er det slik det er????????? Hvis vi ser på verdens situasjonen i dag, har vi det best i Norge???

Videoannonse
Annonse
amerikafareren
Skrevet

Jada - her og i Finland :)

Javel og da er vi bedre enn svenskene i hvert fall;)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg aner ikke om vi har det best, men vi har det i alle fall innmari bra!!!

Skulle ønske vi kunne omfordelt litt penger fra privat til offentlig, skole, barnehager, eldreomsorg osv, men helt enig i at økonomien totalt sett ikke tåler at vi bruker mer penger enn vi gjør pr. i dag. Altså at vi følger den såkalte handlingsregelen.

Men ville altså gjerne flyttet litt av bruken.

amerikafareren
Skrevet

Jeg aner ikke om vi har det best, men vi har det i alle fall innmari bra!!!

Skulle ønske vi kunne omfordelt litt penger fra privat til offentlig, skole, barnehager, eldreomsorg osv, men helt enig i at økonomien totalt sett ikke tåler at vi bruker mer penger enn vi gjør pr. i dag. Altså at vi følger den såkalte handlingsregelen.

Men ville altså gjerne flyttet litt av bruken.

Blir vi tatt ordentlig vare på av store bror??

tzatziki1365380058
Skrevet

Blir vi tatt ordentlig vare på av store bror??

Vel, en nær slektning har nettopp hatt hjerneslag og trenger masse i den forbindelse. Hun blir godt tatt vare på.

Mye kunne sikkert vært bedre - derfor skulle jeg altså ønsket meg lavere privat forbruk og større offentlig på noen av de viktigste sakene.

Men vi blir i alle fall tatt bedre vare på enn de fleste andre her i verden.

amerikafareren
Skrevet

Vel, en nær slektning har nettopp hatt hjerneslag og trenger masse i den forbindelse. Hun blir godt tatt vare på.

Mye kunne sikkert vært bedre - derfor skulle jeg altså ønsket meg lavere privat forbruk og større offentlig på noen av de viktigste sakene.

Men vi blir i alle fall tatt bedre vare på enn de fleste andre her i verden.

Hvem er "de fleste andre her i verden"?

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvem er "de fleste andre her i verden"?

Hele Afrika og det meste av Asia, for eksempel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...