amerikafareren Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Nå har jeg vært hjemme i Norge i noen måneder og så kommer jeg til det store utland;) Jeg savner plutselig de små forholdene hjemme, alt er best hjemme, vi er såååå......flinke, tenk å bli tatt vare på hele tiden osv., men er det slik det er????????? Hvis vi ser på verdens situasjonen i dag, har vi det best i Norge??? 0 Siter
amerikafareren Skrevet 29. august 2006 Forfatter Skrevet 29. august 2006 Jada - her og i Finland Javel og da er vi bedre enn svenskene i hvert fall;) 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Jeg aner ikke om vi har det best, men vi har det i alle fall innmari bra!!! Skulle ønske vi kunne omfordelt litt penger fra privat til offentlig, skole, barnehager, eldreomsorg osv, men helt enig i at økonomien totalt sett ikke tåler at vi bruker mer penger enn vi gjør pr. i dag. Altså at vi følger den såkalte handlingsregelen. Men ville altså gjerne flyttet litt av bruken. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 29. august 2006 Forfatter Skrevet 29. august 2006 Jeg aner ikke om vi har det best, men vi har det i alle fall innmari bra!!! Skulle ønske vi kunne omfordelt litt penger fra privat til offentlig, skole, barnehager, eldreomsorg osv, men helt enig i at økonomien totalt sett ikke tåler at vi bruker mer penger enn vi gjør pr. i dag. Altså at vi følger den såkalte handlingsregelen. Men ville altså gjerne flyttet litt av bruken. Blir vi tatt ordentlig vare på av store bror?? 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Blir vi tatt ordentlig vare på av store bror?? Vel, en nær slektning har nettopp hatt hjerneslag og trenger masse i den forbindelse. Hun blir godt tatt vare på. Mye kunne sikkert vært bedre - derfor skulle jeg altså ønsket meg lavere privat forbruk og større offentlig på noen av de viktigste sakene. Men vi blir i alle fall tatt bedre vare på enn de fleste andre her i verden. 0 Siter
amerikafareren Skrevet 29. august 2006 Forfatter Skrevet 29. august 2006 Vel, en nær slektning har nettopp hatt hjerneslag og trenger masse i den forbindelse. Hun blir godt tatt vare på. Mye kunne sikkert vært bedre - derfor skulle jeg altså ønsket meg lavere privat forbruk og større offentlig på noen av de viktigste sakene. Men vi blir i alle fall tatt bedre vare på enn de fleste andre her i verden. Hvem er "de fleste andre her i verden"? 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Hvem er "de fleste andre her i verden"? Hele Afrika og det meste av Asia, for eksempel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.