Gjest backinblakk Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Har fått en ny jobb. Har ikke tjent noe i år, og har derfor fått frikort fra skatteetaten. Jeg vet jeg kommer til å tjene mer enn 29900, det skjønner jo alle, men jeg trenger sårt alle kroner jeg kan få denne måneden fordi jeg er i en startfase, blakk som bare det. Er det derfor dumt av meg å bruke frikortet et par måneder for så å skifte til vanlig skattekort...? Føler at jeg ikke har så stort valg... 0 Siter
Lunepunen Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Jeg brukte frikortet til det ble "tomt" så rett over på skattekort!! 0 Siter
Gemini Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Det skjer jo ikke noe mer enn at du får tilsvarende mer i skatt resten av året. 0 Siter
Speak Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Bare du er klar over at du får altfor mye utbetalt disse to mnd., og at du får tilsvarende lite betalt etterpå. Men om du bare skal jobbe noen mnd., vil uansett ikke skatten bli veldig høy. Så lenge du er klar over konsekvensene så er det jo greit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.