Gjest Anonym jeg... Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Lurer på om noen her inne har blitt forsinket i utdanningen, med støtte fra lånekassen? Pga sykdom? Og ikke fått stipend pga for lang forsinkelse? Etter sykdom? Viste seg at jeg ikke får støtte i år, før et vist antall studiepoeng er tatt. Men jeg kunne få godkjent forsinkelsen pga av sykdom og likevel få støtte... Men må sende inn legeerklæring? Hva må stå i denne legeerklæringen? Diagnose? Og slike ting? hvor lenge osv. Eller bare at lege erklærer at det har vært sykdom på det aktuelle tidpunktet? Hjelp er dere snille!!! Håper ikke det ble for innviklet forklart??? 0 Siter
Gjest iouolkøl Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Jeg ble forsinket pga sykdom. Legen skrev bare en erklæring om at "pga alvorlig sykdom i perioden .... - ......." hadde jeg vært forhindret fra å følge undervisning. Han skrev ikke diagnose. Jeg fikk gjort om lån til stipend også. 0 Siter
Gjest Anonym jeg... Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Jeg ble forsinket pga sykdom. Legen skrev bare en erklæring om at "pga alvorlig sykdom i perioden .... - ......." hadde jeg vært forhindret fra å følge undervisning. Han skrev ikke diagnose. Jeg fikk gjort om lån til stipend også. Hvordan gjorde du dette? sendte ved et vedlegg? Over nettet eller hvordan søkte du på stipend og lån da? Har allerede søkt en gang, men som sagt avslag, så jeg må søke igjen før 15 nov. Hva sa du til legen? Fortalte du at du var forsinket i studiene? Og så lege erklæring? Var det et langt tidsrom du ikke kunne følge undervisning?? 0 Siter
Gjest fjeiufgeigfpr Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Hvordan gjorde du dette? sendte ved et vedlegg? Over nettet eller hvordan søkte du på stipend og lån da? Har allerede søkt en gang, men som sagt avslag, så jeg må søke igjen før 15 nov. Hva sa du til legen? Fortalte du at du var forsinket i studiene? Og så lege erklæring? Var det et langt tidsrom du ikke kunne følge undervisning?? Hvordan gjorde du dette? sendte ved et vedlegg? Over nettet eller hvordan søkte du på stipend og lån da? -Jeg sendte inn et vedlegg, ja. Husker ikke hvordan jeg søkte stipend etter dette, var nok i forbindelse med å få sykestipend osv at jeg fikk legeerklæring. Regner med du må klage på avslaget, eventuelt søke på nytt. Står vel om klageadgang osv på vedtaket du fikk? Hadde sendt inn pr papir var jeg deg. Har allerede søkt en gang, men som sagt avslag, så jeg må søke igjen før 15 nov. Hva sa du til legen? Fortalte du at du var forsinket i studiene? Og så lege erklæring? - Legen var klar over sykdommen og sykdomsperioden på forhånd. Han måtte derfor ikke bare bekrefte noe jeg sa. Noe som er en stor fordel. Om du ikke har vært i kontakt med helsepersonell kan du få et problem med å få dokumentasjon. Ikke sikkert en lege kun vil skrive en bekreftelse ut fra det du sier i ettertid. Var det et langt tidsrom du ikke kunne følge undervisning?? - Ja, det var 5 måneder. Ble forsinka med ett år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.