Gå til innhold

hva tror man?

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan er du?
Skrevet

tror du det du _vil_ tro, eller er du åpen for at du faktisk kan ta feil noen ganger?

enkelte mennesker tåler ikke å ta feil.og enkelte synes det er mest behagelig å lure seg selv til at sannheten aldri kan være en annen enn det de selv har ressonert seg frem til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er åpen for at jeg kan ta feil noen ganger. De gangene er bare _aldri_ der og da midt i diskusjonen. :-)

Rart det der.

Det er verre å innrømme overfor andre at jeg tar feil enn å selv innse at jeg har det. Tror det er ganske vanlig... (Men siden jeg alltid har rett er dette heldigvis ikke noe problem. ;-))

Gjest hvordan er du
Skrevet

Jeg er åpen for at jeg kan ta feil noen ganger. De gangene er bare _aldri_ der og da midt i diskusjonen. :-)

Rart det der.

Det er verre å innrømme overfor andre at jeg tar feil enn å selv innse at jeg har det. Tror det er ganske vanlig... (Men siden jeg alltid har rett er dette heldigvis ikke noe problem. ;-))

du har nok rett.

ingen liker å ta feil

:)

Gjest hvordan er du
Skrevet

Rart det der.

det er nok svært vanskelig for web å innrømme sine feil da, ja gitt

:)

bedre å velge å henge ut en uskyldig

ja, ja, slik er livet.

og: det er ikke annet å gjøre enn å le av ham

Gjest hvordan er du?
Skrevet

jeg innrømmer gjerne mine feil.

trist når folk velger å ikke gjøre det,til tross for at de vet at det går ut over noen

Skrevet

jeg blir alltid veldig forundret når jeg har tatt feil - hehe

Skrevet

jeg liker ikke å påstå med mindre jeg føler meg 100% sikker. Ellers sier jeg som regel at "jeg skal ikke si det helt sikkert, men jeg tror/har hørt/har lest uten å ha sjekket det så nøye, at...."

For da er det ikke så vanskelig å innrømme at man tok feil etterpå hehe.

Og det er sjelden jeg er 100% sikker. Det skyldes at jeg ikke har stor tro på meg selv. Jeg kan jo ha misforstått, jeg kan jo huske feil etc. En av grunnene til at jeg skyr diskusjoner og prøver å unngå dem så godt jeg kan :P

Skrevet

Jeg vet jeg tar feil en gang i blant. Men jeg har også rett til tider.

Gjest alltid rett
Skrevet

Det var én gang jeg trodde jeg tok feil.... men det var feil.

Skrevet

Hvis jeg først påstår å vite noe, har jeg som oftes rett.

Men dersom det skulle vise seg at jeg har feil, er jeg ganske ydmyk, og innrømmer og beklager feilen.

Er nok ikke av den brautende, påståelige typen som _aldri_ tar feil nei!

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg gir meg når folk er påståelig, selv om jeg VET jeg har rett. Ellers blir det bare kverulering og det gidder jeg ærlig talt ikke.Men så avsluttes diskusjonen der og da for mitt vedkommende.

Min mor gir seg ALDRI og da går jeg over til "jatte-stadiet", ellers kommer hun i ukesvis tilbake på emnet og jeg får gnagsår i hodet:))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...