Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Gjest Er sliten jeg
Skrevet

Noen som har eller vet noe om symptomene på lavt stoffskifte?

Legen min mener at jeg er i grenseland,skal ta flere prøver.

Har i voksen alder,ca 20 år,alltid vært trøtt,trøtte såre øyne,influensalignende følelse,fryyyser,stiv i kroppen,konsentrasjonsproblemer osv.Noen med lavt stoffskifte som har det slik?

Er bare spent.Håper nesten at jeg har det for da kan jeg kanskje endelig få hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har veldig klassiske symptomer, og du bør absolutt starte behandling.

Gjest Er sliten jeg
Skrevet

Så mye du vet(leser masse på DOL):)

Da skal jeg mase på legen min om fortgang på nye prøver,og så kaaaanskje jeg ser en litt mere våken framtid i møte:)

Gjest Er sliten jeg
Skrevet

Du har veldig klassiske symptomer, og du bør absolutt starte behandling.

Sendte visst det lille innlegget til meg selv,skulle til deg,sorry.Men du leser det sikkert likevel...

Skrevet

Så mye du vet(leser masse på DOL):)

Da skal jeg mase på legen min om fortgang på nye prøver,og så kaaaanskje jeg ser en litt mere våken framtid i møte:)

Å ja, du vet, jeg er et vandrende orakel ;)

Neida, men jeg har lavt stoffskifte selv.

Jeg har også hørt om flere som får beskjed om at de ikke skal medisineres fordi prøvene ligger i grenseland. Så kommer de til en annen (og flinkere? lege), som sier at det er symptomene som er viktige. De får thyroxin (Levaxin), og livet blir mer levelig igjen.

Ta en snakk med legen din. Fortell at du virkelig sliter.

Du kan også lese litt her:

http://www.xlpluss.no/hypo/

Lykke til :)

Gjest Er sliten jeg
Skrevet

Jeg har også hørt om flere som får beskjed om at de ikke skal medisineres fordi prøvene ligger i grenseland. Så kommer de til en annen (og flinkere? lege), som sier at det er symptomene som er viktige. De får thyroxin (Levaxin), og livet blir mer levelig igjen.

Glemte og nevne hodepinen,den er det aller verste! Hadde du og det?

Ellers tusen takk og ha en fin dag!

Skrevet

Henger meg på denne tråden. Jeg har også alle symptomer på for lavt stoffskifte, men legen min sier prøvene er fine. Siste prøve var på 2,15 og 14,0. Men har vært nede i 12,1 på den ene. Kan jeg spørre hvilke verdier du hadde da du ble medisinert?

Skrevet

Jeg var også veldig glad da jeg oppdaget at det var det - menjeg mistet jo helt hukommelsen og alt først. en liten pille hver morgen gjør at livet igjen er godt :)

Lykke til - håper det er det det er.....for å si det sånn :)

Skrevet

jeg skiftet også lege og alt ble bra - ellers hadde jeg nok gått på anti-depressiva i dag -eller ikke - for jeg nektet å ta de :)

Skrevet

Jeg har også lavt stoffskifte, ligger vel egentlig i grenseland akkurat som deg.

Hvis du bor i Oslo så spør om å bli sendt til Aker Sykehus, der er de flinke.

Skrevet

Glemte og nevne hodepinen,den er det aller verste! Hadde du og det?

Ellers tusen takk og ha en fin dag!

Vet du, jeg husker så utrolig lite fra tiden før jeg fikk diagnosen. Jeg fødte to barn med 14 mnd mellomrom, og husker bare at jeg var så usigelig sliten. Vi bor i et sokkelhus, og jeg husker at jeg planla ting jeg måtte gjøre nede slik at jeg slapp å gå i trappa så veldig mye.

Men jeg trodde det var normalt å være så sliten etter to tette svangerskap.

Etter at blodprøvene bekreftet at jeg hadde lavt stoffskifte, og jeg fikk riktig justert medisindose, ble alt mye bedre.

Skrevet

Henger meg på denne tråden. Jeg har også alle symptomer på for lavt stoffskifte, men legen min sier prøvene er fine. Siste prøve var på 2,15 og 14,0. Men har vært nede i 12,1 på den ene. Kan jeg spørre hvilke verdier du hadde da du ble medisinert?

Jeg husker ikke verdiene mine, beklager. Men det var ikke tvil om at stoffskiftet var veldig lavt, sa legen.

Skrevet

jeg skiftet også lege og alt ble bra - ellers hadde jeg nok gått på anti-depressiva i dag -eller ikke - for jeg nektet å ta de :)

Akkurat slik var det med meg også. Var deprimert for et par år siden, men nektet å ta antidepressiva. Har hørt så utrolig mye negativt om dem.

Men det hjalp med samtaler hos legen og homeopati!

Gjest -Ekstra trøtt i kveld
Skrevet

Jeg var også veldig glad da jeg oppdaget at det var det - menjeg mistet jo helt hukommelsen og alt først. en liten pille hver morgen gjør at livet igjen er godt :)

Lykke til - håper det er det det er.....for å si det sånn :)

Så fint for deg:)

Skummelt at du mistet hukommelsen helt!

Håper faktisk at det er det ja.Men best og ikke ta "gledene"på forskudd.

Gjest Ekstra trøtt i kveld
Skrevet

Jeg har også lavt stoffskifte, ligger vel egentlig i grenseland akkurat som deg.

Hvis du bor i Oslo så spør om å bli sendt til Aker Sykehus, der er de flinke.

Hei.Bor desverre ikke i Oslo.Men kan kanskje prøve meg på en time på Aker likevel.Takk for tipset:)Jeg prøver alt.

Gjest -Ekstra trøtt i kveld
Skrevet

Vet du, jeg husker så utrolig lite fra tiden før jeg fikk diagnosen. Jeg fødte to barn med 14 mnd mellomrom, og husker bare at jeg var så usigelig sliten. Vi bor i et sokkelhus, og jeg husker at jeg planla ting jeg måtte gjøre nede slik at jeg slapp å gå i trappa så veldig mye.

Men jeg trodde det var normalt å være så sliten etter to tette svangerskap.

Etter at blodprøvene bekreftet at jeg hadde lavt stoffskifte, og jeg fikk riktig justert medisindose, ble alt mye bedre.

Så fint at du fant ut av det og har fått det så mye bedre!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...