Hannah H. Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg er ei jente på 16 år. Siden jeg var i 11-12-års alderen har jeg hatt rare syner, hvis man kan kalle det det. Det kommer et hvitt flash, og så er det som om jeg er et helt annet sted og ser og hører ting som virker kjente, men som jeg likevel aldri har opplevd. Når jeg på en måte kommer tilbake i meg selv, er det som om jeg ikke kjenner igjen noe:jeg vet ikke hvem jeg er, hvem de rundt meg er, osv. Dette er også fysisk smertefullt, det føles som om jeg blir revet ut av min egen kropp, og så sluppet tilbake igjen. Det varer i ca. 5-10 min. Resten av dagen føler jeg meg rar, det er akkurat som om jeg husker ting som aldri har skjedd, hvis det er mulig å skjønne. For et år siden var disse særlig hyppige, nå får jeg bare noen av og til. Grunnen til at jeg begynte å lure på schizofreni, var at jeg leste en brosjyre hvor det stod diverse symptomer, og jeg fant ut at mange av disse stemte med meg. Jeg tror kanskje jeg lider av vrangforestillinger, for jeg tror at noen folk kan lese tankene mine, og mange ganger tror jeg ikke at det jeg ser rundt meg virkelig eksisterer. Men jeg tror ikke jeg har noen spesielle atferdsproblemer, det eneste er at det er visse ritualer jeg må gjennom hver dag, som jeg egentlig vet er unødvendige, men som likevel må gjøres for at jeg skal kunne slappe av. Jeg er en veldig innadvandt person, som ikke er særlig glad i å være sammen med andre mennesker, spes. ikke fremmede. Jeg har hatt kontakt med psykologer i to år, men så slutta jeg, for hun ene mente jeg var frisk. Men jeg er ikke så sikker. Vær så snill å svare meg på dette! Jeg vet at det ble litt langt, men... Har jeg en form for psykisk sykdom? Hilsen Hannah H. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/243731-schizofreni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.