Gå til innhold

Gifte oss, men hvordan...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil ikke ha noe stort bryllup, men hvordan løse dette:

Han har ingen søsken, bare sin mor og stefar. Jeg har 3 gifte søstre og alle har barn.Våre barn er 2 og 5 år. Vi drømmer om å gifte oss i utlandet, bare oss 2 med forlovere. Men, så vil jeg så gjerne ha min fam. rundt meg, søstre, svogre, mor og tantebarn. Jeg er veldig nært knyttet til hver og en! Men mitt største problem, er å gifte meg uten å involvere min skjønne datter på 5, som ville storkost seg i selskapet. Jeg dør av dårlig samvittighet...Hun på 2 ville nok ikke skjønt hva hun gikk glipp av.

Hvordan ville dere løst det, noen som har vært borti den samme problemstillingen?

Drømmen er å gifte seg i all enkelhet her, bare innom byfogden og så sette seg rett på flyet å reise til vårt drømmested for så å gifte oss der. Men hva med mine barn, grøss, jeg kan ikke utelate dem!

Og fotografering, hvordan løse det??

Noen som har giftet seg i lignende sistuasjoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Debra irl
Skrevet

hmmm. jeg vet ikke helt om jeg skjønte deg. Hvorfor skal barna evt utelates? Fordi alle skal være på festen og de for små?

Da ville jeg vurdert muligheten for å ta med en barnevakt. En venninne eller voksent barn av venninne som kunne passet på ungene når de måtte legge seg.

Skrevet

Det kan se ut til at dine ulike ønsker vanskelig kan la seg kombinere.

Slik jeg ser det så må dere velge mellom noen ulike alternativer, der alle har sine ulemper.

Her er et par som kanskje kan være mulige?

1 - et bryllup i Norge med hele familien på begge sider, for så å reise på en flott bryllupsreise dere to alene.

Det er den eneste muligheten for å kombinere både ønsker om bilder/fotografering samt deltakelse fra alle de du så gjerne skulle ønske kunne delta på selve vielsen.

2 - gift dere "enkelt" her hos byfogden, pynt dere ordentlig og ha et stort selskap med hele familien her i Norge - inklusive fotografering, bryllupskake etc.

Så drar dere til utlandet med forloverne og gjennomfører selve velsignelseshandlingen der - gjerne på en tropisk strand eller liknende.

http://www.sjomannskirken.no/FullStory.aspx?m=71

Har selv nylig gjort det på en strand i Thailand - uten familie, men med mange gode venner. Og det ble en utrolig flott opplevelse.

Vi gjennomførte hele vielsen i Thailand, og så tok vi familiefesten her hjemme etterpå - med litt bilder og video fra Thailand.

Lykke til - uansett hvordan dere gjør det!

Gjest soljenta_83
Skrevet

hmmm. jeg vet ikke helt om jeg skjønte deg. Hvorfor skal barna evt utelates? Fordi alle skal være på festen og de for små?

Da ville jeg vurdert muligheten for å ta med en barnevakt. En venninne eller voksent barn av venninne som kunne passet på ungene når de måtte legge seg.

Det var vel for at det ikke skulle være noen fest? Bare forlovere i vielsen også reise på ferie?

Skrevet

Nå skal ikke vi gifte oss, i alle fall ikke på lenge, lenge, men det jeg ser for meg er at vi gifter oss i all stillhet - bare vi på tinghuset. Og så holder vi heller et kalas senere med slekt og venner om vi ønsker det. :o)

Skrevet

Det var vel for at det ikke skulle være noen fest? Bare forlovere i vielsen også reise på ferie?

Ja, det var slik vi tenkte det ;o)

Siden han ikke har søsken eller nær fam., så overlater han litt til meg hvordan vi gjør det. Jeg er jo utrolig knyttet til mine. Og dilemma er jo å finne en fin kombinasjon, med å gjøre det enkelt, uten å utelate jentene mine.

Tror nok vi gifter oss i stillhet på byfogden, pynter oss og tar bilder samme dag. Spiser en fin middag med foreldre og jentene mine på restaurang, for så å reise direkte til vårt drømmested. Sammen med forloverne som skal være med på vielsen der.

Så kan vi ha ett lite kalas når vi kommer tilbake, men søstre, svogre og tantebarn.Og jentene mine får være midtpunkt :o)

Puh, jammen ikke lett å gifte seg gitt ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...