Gå til innhold

gi meg forslag til en god middag

Anbefalte innlegg

Gjest kom med masse forslag
Skrevet

jeg er helt tom for ideer på middag om dagen.

har dere noen gode oppskrifter og gi bort.

vi er altetende.

barna er 2 og 5 år.

Videoannonse
Annonse
Gjest Princess Peach
Skrevet

Fiskepudding i hvit saus, poteter og gulerøtter til. Masse karri over.

Skrevet

Del opp en ferdiggrillet kylling (2 stk hvis dere er 4..ev 1,5 siden barna er små)

Legg stykkene i en illfast form. Hell over fløte, og en boks ananas med biter. (Både bitene og sausen)

Stek på 200 grader i ca 3o min(Husker ikke helt dessverre...)

Krydder: Kyllingkrydder og pepper.

Serveres med ris og salat.

Nam:)

Skrevet

Fiskepudding i hvit saus, poteter og gulerøtter til. Masse karri over.

Åh! Det fikk jeg lyst på!!!

Skrevet

Fiskepudding og blomkål i hvit saus, med bacondryss eller reker. Legges i form, gratineres med litt ost. Serveres med makaroni eller brød.

Skinke- og broccoligrateng (kokt makaroni, tykk hvit saus, vispet egg, skinke, broccoli, salt, pepper i ildfast form. Strøkavring på toppen, stek i 20-30 min. på ca 200 grader.

Wok med kylling, purre, gulrøtter, sukkererter, nudler og sweet chili-saus.

Kyllingsalat i pitabrød med den dressingen du liker.

Bondeomelett (med kokte, stekte poteter, purre, middagspølse, tomat), med grovt brød og salat.

Tomatsuppe med pølser, makaroni og egg.

Fiskekakeburgere.

Skrevet

Fiskepudding og blomkål i hvit saus, med bacondryss eller reker. Legges i form, gratineres med litt ost. Serveres med makaroni eller brød.

Skinke- og broccoligrateng (kokt makaroni, tykk hvit saus, vispet egg, skinke, broccoli, salt, pepper i ildfast form. Strøkavring på toppen, stek i 20-30 min. på ca 200 grader.

Wok med kylling, purre, gulrøtter, sukkererter, nudler og sweet chili-saus.

Kyllingsalat i pitabrød med den dressingen du liker.

Bondeomelett (med kokte, stekte poteter, purre, middagspølse, tomat), med grovt brød og salat.

Tomatsuppe med pølser, makaroni og egg.

Fiskekakeburgere.

Kan du gi meg steg for steg forklaring til den skinke og brokkoligratengen ? Hørtes så godt ut! :)

Skrevet

fiskepinner,poteter,raspet gulrøtter og remulade til.

Skrevet

Kan du gi meg steg for steg forklaring til den skinke og brokkoligratengen ? Hørtes så godt ut! :)

Kok makaroni som anvist på pakken (snarkokt 5 minutter er veldig grei, for sunnere variant kan du bruke fullkornsmakaroni). La den renne godt av og legg den i en ildfast form.

Lag tykk hvit saus, enten fra grunnen eller fra pose (om du lager fra pose, bruker du 5-6 dl melk i stedet for 7). Krydre den med salt, pepper og evt litt muskat.

Skjær skinke (feks bogskinke) i terninger, og del brokkolien i små buketter, legg i formen sammen med makaronien.

Ta sausen av kjelen, rør inn et vispet egg, hell over formen.

Dekk med strøkavring. Stek i ovnen i ca 20-30 minutter.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Kok makaroni som anvist på pakken (snarkokt 5 minutter er veldig grei, for sunnere variant kan du bruke fullkornsmakaroni). La den renne godt av og legg den i en ildfast form.

Lag tykk hvit saus, enten fra grunnen eller fra pose (om du lager fra pose, bruker du 5-6 dl melk i stedet for 7). Krydre den med salt, pepper og evt litt muskat.

Skjær skinke (feks bogskinke) i terninger, og del brokkolien i små buketter, legg i formen sammen med makaronien.

Denne gratengen er veldig god med ost på toppen også. I stedet for strøkavring. Litt mindre sunt kanskje men.

Skrevet

Brokkolien skal ikke kokes først? Og hvor mye skal ovnen stå på? Namnam :)

Skrevet

Brokkolien skal ikke kokes først? Og hvor mye skal ovnen stå på? Namnam :)

Du kan godt gi brokkolien et lite oppkok, litt avhengig av hvor myk du ønsker å ha den. Evt. kan du ha brokkolibitene i den hvite sausen de siste par minuttene av koketiden.

Ovnen på ca 200-220.

Skrevet

Del opp en ferdiggrillet kylling (2 stk hvis dere er 4..ev 1,5 siden barna er små)

Legg stykkene i en illfast form. Hell over fløte, og en boks ananas med biter. (Både bitene og sausen)

Stek på 200 grader i ca 3o min(Husker ikke helt dessverre...)

Krydder: Kyllingkrydder og pepper.

Serveres med ris og salat.

Nam:)

himmel så godt det så ut!! :)

Skrevet

himmel så godt det så ut!! :)

Takk:) Fikk så lyst på det selv, at jeg lagde det i dag..

Mange som ikke liker varm ananas, men jeg synes dette er digg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...